Announcement

Collapse
No announcement yet.

m70b50 nostaa lämpöjä, TAAS!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    m70b50 nostaa lämpöjä, TAAS!

    mosa nostaa lämpöjä ajossa mutta mistä alkaa etsiä vikaa? Viime syksynä vaihdettu vesipumppu ja termari, nyt kokeiltu toisella flektin viskolla, ei vaikutusta! Onko hyviä ideoita kenelläkään? Olisiko uusi vesipumppu hajonnut jo 2000km ajon jälkeen...

    Vesipumppu tuntuu olevan aika hankala saada irti, onko jollakin neuvoja, pitääkö kampiakselin päässä olevat hihnapyörät ja hammasrataskin purkaa irti?
    Last edited by aapok; 08-07-2008, 11:22.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #2
    Originally posted by aapok View Post
    mosa nostaa lämpöjä ajossa mutta mistä alkaa etsiä vikaa? Viime syksynä vaihdettu vesipumppu ja termari, nyt kokeiltu toisella flektin viskolla, ei vaikutusta! Onko hyviä ideoita kenelläkään? Olisiko uusi vesipumppu hajonnut jo 2000km ajon jälkeen...
    Miten nopeasti ja millaisessa ajossa ne lämmöt nousee? Helpottaisi arvailua.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2553
      • Kirkkonummi

      #3
      Oliko testiflekti varmasti ehjä? Ehjällä vesipumpulla ja termostaatilla pitäisi olla kyllä lämpöjä tasaannuttava vaikutus, tuliko ilmaus tehtyä ns. loppuun asti?
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #4
        Lämmöt nousee normaaliin tahtiin kun ajaa, mittari ei vaan stoppaa keskelle kuten normaalisti. Remontti tehty merkkiliikkeessä, että kai ne siellä on sen ilmannut kun toimi koko kevään aivan normaalisti. Pitää nyt ensin kurkata termariin ja katsoa onko se kenties jumissa...
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • MYM5
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1141
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by aapok View Post
          Lämmöt nousee normaaliin tahtiin kun ajaa, mittari ei vaan stoppaa keskelle kuten normaalisti. Remontti tehty merkkiliikkeessä, että kai ne siellä on sen ilmannut kun toimi koko kevään aivan normaalisti. Pitää nyt ensin kurkata termariin ja katsoa onko se kenties jumissa...

          Häviääkö nestettä?
          Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Ei kyllä nesteet karkaa.. Nyt on termari irti ja lämmöt nousee silti puoliväliin mutta "elää" hieman eli ei aivan hyväkään ja kerää painetta paisuntasäiliöön aika tavalla. Voikohan lämmöt pysyä puolivälissä jos pumppu rikki?
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • jaiwe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 328
              • virrat

              #7
              Kyllähän sinne aika kova paine tulee aina. Eikös siinä ole semmonen kaksitoiminen termari, muistaakseni. Jotenkin muistan että omassa oli se isompi "läppä" juminut auki ja nosteli lämpöjä, syytä en osaa sanoa. Kannattais kyllä vielä kokeilla toisella termostaatilla.
              750 Oxfordgrun

              __

              Comment

              • Jesper
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1448

                #8
                Jäähdytin tukossa?

                Comment

                • jaiwe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 328
                  • virrat

                  #9
                  http://bmwe32.masscom.net/ Tuolla on kuvien kanssa vesipumpun vaihto
                  750 Oxfordgrun

                  __

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #10
                    auto toimi pari viikkoa normaalisti ilmauksen jälkeen, nyt ongelma palasi takaisin? Lämmöt seilaa , välillä nousee ja sitten taas palaa normaaliin! Ilmausruuvia kun avaa niin ilmaa tuntuisi olevan, mutta mista se ilma sinne järjestelmään pääsee?

                    Nyt on hyvät ideat/ arvaukset tervetulleita!
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • ile01
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 191
                      • Helsinki

                      #11
                      yleensä jos kansi pahvi on jostaa rikki niin ei pysty ilmaamaan moottoria kunnolla, mutta mutta nostaa esim väärät seoxetkin lämpöä tai ainakin lämpö mittari seilaa, siihen voi vaikuttaa vaikka imusarjan tiivisteet...suuttimien o-renkaat.
                      Kokeile vaikka jotaa forten radiator stop leakkia.
                      Mutta joss kone käy kuumana ja uus visko ei tarraa lähtisin ezimään vaikka seoxista, eli vaikka imusarjan tiivisteet ja haitari putket, suuttimien o-renkaat. izellä oli joskus saman tyylisiä vikoja m20b27....ja vika korjaantu tolla reseptillä, vaikka oli uusi visko ja pumppu vaihdettu.
                      vhl:llän vemppa team

                      Comment

                      • Erich
                        BTCF Member
                        • Apr 2005
                        • 783
                        • Hämeenkyrö

                        #12
                        Originally posted by aapok View Post
                        auto toimi pari viikkoa normaalisti ilmauksen jälkeen, nyt ongelma palasi takaisin? Lämmöt seilaa , välillä nousee ja sitten taas palaa normaaliin! Ilmausruuvia kun avaa niin ilmaa tuntuisi olevan, mutta mista se ilma sinne järjestelmään pääsee?

                        Nyt on hyvät ideat/ arvaukset tervetulleita!
                        Olet varmaankin kokeillut jo toisella paisuntasäiliön korkilla? Ja varmasti vetänyt riittävän tiukasti kiinni?

                        Jos tuo ei pidä paineita järjestelmässä, saavat paikalliset kiehumiset välillä jänniä ilmavaivoja aikaan.
                        6 - E24 635
                        7 - E38 740
                        8 - E31 850

                        Comment

                        • tero1
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 404
                          • Klaukkala

                          #13
                          Käytä hetki kylmää konetta, sammuta ja avaa paisarin korkki ja jos pihisee paljon niin reikä jossain kohtaa kun kerää liikaa painetta. Itellä teki samaa M10 ja syy oli paisarin tiiviste alkoi vuotaa.
                          nyk: e46 330i cäb M
                          ex: e30 318i touring brilliantrot
                          ex: e30 316i taxi Schwarz
                          ex: e46 320d Topazblau Metallic
                          ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                          ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                          ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                          ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                          Comment

                          • aapok
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 807
                            • Liperi

                            #14
                            Ongelma taas aktiivinen, eli n.1000km ongelmattoman ajon jälkeen tänään vika palasi, eli lämmöt alkoi taas seilata... Ilmaruuvin kun avasin niin sehän oli kuin höyrykattila... Öljyjen seassa ei edelleenkään mitään ja nesteet näyttäs ihan vihreiltä eli taas kaivataan uusia ideoita. Itsellä ideat vähissä, tuntuu kuin tuota ei saisi ilmattua millään!
                            -Aapo-

                            520da touring Lci M-sport -07
                            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                            Chevrolet Avalanche LTZ -09
                            Sea Ray 230 sundancer -94

                            Comment

                            • Tonppa1
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2006
                              • 142
                              • Hki

                              #15
                              Paisarin korkki on edelleen edullinen ja helppo kokeilla. Tehnyt usein ihmeitä "kansivikaiseen" autoon.
                              E46 320dAT -02

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎