Jos laakerit on päässyt loppuun sieltä on todennäköisesti kampiakselin kaulatkin "huollon" tarpeessa...Paikallisesta moottorikoneistamosta varmaan saa apuja ja onhan noita laakereita vaikka kl varaosillakin.
jos kampurassa kiertokangen laakerikaulat on naarmuilla tai kuluneet stanu mitoista, hanki toinen mitoissaan oleva akseli, aika helvetin tyyristä touhua akselin hiominen, ja ylikokolaakerit maksaa monesti moninkertraisesti stanuihin verrattuna. paljonko tuolla on kierretty muailmaa. jos voitelupuoli on kunnossa, ei pitäisi laakereiden ihan pienestä kulua :/ just avasin 140tkm ajetun koneen, ei ollut mitään käytön jälkee oikeastaan laakereissa. eikä ole ollut 200 eikä 300 tonniakaan ajetuissa mitään kulumaa kun mikrometrillä on mitannut, ja moottorissa huollot tehty ajallaan ja kaikki kondiksessa. mut tapauskohtaistahan tuo kuluminen on vai...
kyllä tarvikelaakeritkin kestää pitkät kilometrit, kun ottaa vaikka moottorikoneistamon käyttämät varaosalaakerit.
Comment