Jees,
Nyt kun hetken on voinut antaa autolle jenkaa hiukan enemmän (7000 - 7300 rpm) niin tuntuu kuuluvan jonkinlainen helinä auton alta kun vaihde on vapaalla ja kytkin ylhäällä. Helinä katoaa kun kytkimen painaa pohjaan (jos oikein muistan). Kytkin tuntuu muutenkin olevan tiensä päässä, täristää melkoisesti kuumana ja hitaassa vauhdissa luistatettaessa.
Selviääkö kytkinlevyn ja paineasetelman vaihdolla? Pitäisikö kaiken varalta jemmata jotain vaihdelaatikon/moottorin laakereita/tiivisteitä kaiken varalta kytkimenvaihtoa ajatellen?
Yksi vaihtoehto äänen lähteeksi olisi katin vaihteeksi irronnut lämpösuoja mutta enpä taida tällä kertaa luottaa siihen...
Nyt kun hetken on voinut antaa autolle jenkaa hiukan enemmän (7000 - 7300 rpm) niin tuntuu kuuluvan jonkinlainen helinä auton alta kun vaihde on vapaalla ja kytkin ylhäällä. Helinä katoaa kun kytkimen painaa pohjaan (jos oikein muistan). Kytkin tuntuu muutenkin olevan tiensä päässä, täristää melkoisesti kuumana ja hitaassa vauhdissa luistatettaessa.
Selviääkö kytkinlevyn ja paineasetelman vaihdolla? Pitäisikö kaiken varalta jemmata jotain vaihdelaatikon/moottorin laakereita/tiivisteitä kaiken varalta kytkimenvaihtoa ajatellen?
Yksi vaihtoehto äänen lähteeksi olisi katin vaihteeksi irronnut lämpösuoja mutta enpä taida tällä kertaa luottaa siihen...
Comment