Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 39/540(-97) työntää jäähdytinnesteet pihalle. Mistä vikaa etsimään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saska02
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 45
    • Kajaani

    e 39/540(-97) työntää jäähdytinnesteet pihalle. Mistä vikaa etsimään?

    Tekee kovasti painetta(syystä tai toisesta, kun työntää paisuntasailiön korkin juuresta nesteet railakkaasti ulos.)
    -lämmöt pysyvät mittarin mukaan keskiasennossa
    -paisuntasäiliö vuoden vanha(kuulemma) ja vesipumppu puolivuotta. On fakta.
    -puhaltaa lämmintä lämppärin kautta kuten pitää
    -pakokaasuja ei jäähdytinnesteen seassa
    -pariin kertaan ilmattu ohjeiden mukaan

    Viat jotka löyty
    -ilmastoinnin flekti ei pyöri millään nopeudella-Korjaus vinkin olis tarpeen
    -visko "heikko" ,kone lämmin, pystyy helposti kädellä sieppaamaan kiinni.
    Mutta ei kai nämä selitä noita paineita kun lämmöt mittarin mukaan pysyy ok?

    Kiitos jo ennakkoon. Loma alkaa pian mutta ei tuolla lähikauppaa kauemmaksi reissuun lähdetä muksujen kanssa.
  • maako77
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 234
    • Kotka

    #2
    Tekee mieli kysyä ni kysyn..

    Mihin asti täytät nestettä p.astiaan?
    535xd f11 -11
    Ex.
    550iA Touring -06
    -545i A -04
    -535i sedan -88-
    -540i -10/97- 6-speed sedan
    -525i -89-
    -320i -98 4d-
    -535i sedan -88-
    -525tdsa touring -93-

    Comment

    • Saska02
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 45
      • Kajaani

      #3
      Hyvähän se on kysyä. Kylmänä kohon yläreuna sailiön yläreunan tasolla.Lämpöisenä hiukan yli. Ja kun ajaa pari kilometriä työntää aika iloisesti korkin juuresta ulos. Hankala sanoa minkä verran, mutta useita desejä. Ja lämpömittari näyttää normaalia. Toki ajotietokone herjaa nesteen tasoa kun sitä sen verran tulee kuitenkin pihalle.

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Korkki?

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          kerros oikea oppinen ilmaus lähdetään siitä
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • Saska02
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 45
            • Kajaani

            #6
            Ilmaruuvi vaan auki paisarin korkin vierestä ja kaataa paisuntasäiliöön niin kauan vettä että valuu ilmausruuvin reijästä ulos. joutuu yleensä kaatamaan paisuntasäiliön piripintaan että vettä valuu ilmareijästä. sitten vaan ilmaruuvi kiinni ja käyntiin ja katsoo että vesi lähtee kiertämään paisuntasäiliön "pikkuletkusta".-> ruuttaa vettä.. korkki kiinni ennenkö lämmöt nousee koska v8 on 105asteinen termostaatti niin ampuu muuten 100% varmasti silmille jossain vaiheessa jos korkki on auki.

            Lainattu teksti.. Tämän mukaan ilmattu.Lisäksi korkki ja ilmausruuvi kiinni välillä ryntäytetty. Autossa tehdas webasto, vaikuttaako asiaan?

            Comment

            • Xander
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 122
              • Home

              #7
              Ilmauksesta...http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=ilmaaminen

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Niin paljon on kirjoitettu tällä(kin) foorumilla penarin ilmauksesta...
                Söörch nappulan kautta vain surffaamaan! Oikein toimiva ilmaus ohje
                löytyy V8 pannulle täältä!!!
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Saska02
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 45
                  • Kajaani

                  #9
                  Kiitoksia vastauksista. Nyt pitää lähteä etsimään juhannus fiilis itselle ja perheellä ja palata sunnuntaina bimmerin kimppuun. Nyt fordilla liikkeelle? Toki tuo ilmaus voi olla virheellinen tapa mutta syksyllä vesipumpun vaihdossa toimi. Ja jossakin vika kun alkoi nyt tekeen tota nesteen kusemista. Mutta pitää pyhä iltana ilmata ton kiertovesipumpun avulla ilmeisesti. Niin ja juhannusta kaikille.

                  Comment

                  • Saska02
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 45
                    • Kajaani

                    #10
                    Nyt on uus korkki ja ilmattu aika monesti. Nesteet pysyy sisällä mutta yläletku niin penteleen kova että varmaan kohta räjähtää se!

                    Comment

                    • Keke71
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 340
                      • Kiiminki

                      #11
                      Omassa koslassa(e39 540) ei kyllä ole ton ilmauksen kanssa ollut mitään ongelmaa, tosiaankin ilmaruuvi auki, nestettä koneeseen niin paljon että alkaa tuleen ilmaruuvin kautta ulos, sit ruuvi kiinni, lisätään nestettä niin paljon että tulee paisarista yli, kone käyntiin ja lämmön säädöt kabiinissa täysille, itse ainaskin käytin autoa jonkin aikaa ja lisäilin tarvittaessa nestettä, siis korkia en ollut vielä laittanut paikoilleen, koseeseen vähän kierroksia, sit ku alko tuleen kabiiniin kunnolla lämpöö, (koneen lämmöt ei vielä ollut normaalissa) niin sit paisari täyteen ja korkki kiinni. Kaikki ylimääräinen neste tulee kyllä ulos, jos siellä on liikaa nestettä. Edellyttää että se korkki toimii oikein. Nyt kun tarkistan ton nestepinnan,(kylmä moottori) niin se tarkistus "tappi" nousee juuri siihen oikeeseen korkeuteen, eli paisarin yläosaan. Ja se ylävesiletku on todellakin aika kova, varsinkin ajon jälkeen. Ja aikaisemmin kun vaihdoin ton paisarin (viime talvena) niin en tehnyt muuta kuin kaadoin nestettä koneeseen ja korkki kiinni, eikä mitään ongelmaa. Nyt sitten ilmasin ton järjestelmän paremmin, kun tuli toi jakopää remontti eteen, ja moottoriin ei jäänyt yhtään vettä.
                      E39 540iA Touring

                      Comment

                      • Saska02
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 45
                        • Kajaani

                        #12
                        Jep. Kyllä toi helpolla tuntu ilmaantuvan mutta varmuuden vuoksi nyt useaan kertaan kokeiltu. Ilmeisesti ei niin ranttu kun kutoskoneella. No, kovaa ajoa ja nesteiden katselua. Pitää tota sähköflektia alkaa katteleen kun ei pyöri ollenkaan. Seuraavaksi paineet on siellä puolella..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎