yritän rakennella pakosarjaa bemuriin ja neuvoja kaivattaisiin. turbo on jaetulla pakopesällä ja irrallisella hukkaportilla. onko väliä kuinka kaukana hukkaportti on pakosarjasta ja missä vaiheessa hukkaportin putket kannattaa haaroittaa yhdeksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
turbo pakosarjan teko
Collapse
X
-
Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta eipä noissa konehuoneissa yleensä kauheasti ylimääräistä tilaa ole, eli aika pitkälti noita on tehty "sinne minne mahtuu fiksusti" - periaatteella.
Kannattaa katsoa mallia www.pure-pf.com / forum / projects, herrat kun repivät melkein järjestään +750hp niin luulisi heillä olevan nuo mainitsemasi asiat harkittuina- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
-
-
Originally posted by masentaja View Postonko väliä kuinka kaukana hukkaportti on pakosarjasta ?
Originally posted by masentaja View Postja missä vaiheessa hukkaportin putket kannattaa haaroittaa yhdeksi?E24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by masentaja View Postyritän rakennella pakosarjaa bemuriin ja neuvoja kaivattaisiin. turbo on jaetulla pakopesällä ja irrallisella hukkaportilla. onko väliä kuinka kaukana hukkaportti on pakosarjasta ja missä vaiheessa hukkaportin putket kannattaa haaroittaa yhdeksi?
Originally posted by Jonsku View PostItse kysymykseen en osaa vastata, mutta eipä noissa konehuoneissa yleensä kauheasti ylimääräistä tilaa ole, eli aika pitkälti noita on tehty "sinne minne mahtuu fiksusti" - periaatteella.
Originally posted by Muumi View PostPitää mennä loppuun asti kahtena. Eli kaasut sekoittuvat vasta portissa.
Voihan sen niinkin tehdä, että jakaa pakosarjan mutta ottaa hukkikselle tavaran vain toiselta puolelta. Käytetty esim. isommissa dieseleissä, joissa kapea kierrosalue ja korkeat ahdot. Mutta bensakoneiden jälkiahtamisessa tämä kannattaa yleensä unohtaa.
Ja muistaa sitten tukea tarpeeksi sitä ahdinta ja hukkaporttia. Jos alkaa hifistelemään putkien pituudella, on seurauksena yleensä melkoinen hässäkkä. Raskaiden ahtimien ja porttien tapauksessa halkeaminen on usein enemmän sääntö kuin poikkeus. Tosin tuollaisen lämpökuorman alaisissa hitsatuissa rakenteissa ne halkeilee muutenkin (jos on haljetakseen), joten tuosta(kaan) ei kannata liikaa ressata.Last edited by Erich; 25-06-2008, 14:55.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
pakosarja olisi tosiaanki tarkoitus tehdä siten että ei tarvitse koko konetilaa purkaa, ja tulpatkin pitäisi saada vaihdettua ilman purkua. tuolla ruotsalaisten sivuilla oli paljon jänniä juttuja ja pakosarjojen kuvatuksia, mutta ei oikeen löytynyt tuosta hukkaportti jutusta mitään, ja miten se turbo kannattaa tukea?
Comment
-
Comment