Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B36 ongelma [ratkaistu]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    S38B36 ongelma [ratkaistu]

    Noniin,

    tässä uudessa tulokkaassa ilmeni "pienoinen" ongelma. Ehtihän sillä jo 3 tkm ajella Eli kierrokset jäävät jonnekin 1100-1500 kierroksen tuntumaan tyhjäkäynnillä. Välillä jää "kanittamaan" n. 2000 kierrokseen. Huomasin myös, että ajaessa tekee samaa ja jos jää tuohon 2000 kierrokseen niin ei tarvitse painaa kaasua vaan auto kulkee itsestään vaihdepäällä.

    Jos sitä kaasua sitten lähtee painamaan, niin auto hyytyy n. sekunniksi ja lähtee siitä sitten kiihtymään. Välillä kiihtyminen on tuskaista ja välillä taas mennään normaalisti. Moottorijarrutuksissa ilmenee pientä nykimistä ja auto tuntuu hyytymisen aikana käyvän epätasaisesti.

    Vaihdettuja osia tähän mennessä on:

    -Virranjakajan kansi ja pyörijä
    -Tulpat
    -Ilmansuodatin
    -Imusarjalle menevä haitariputki
    -Alipaineletkuja, ei kaikkia kun loppui aika kesken

    Vikakoodit on luettu kahteen kertaan, ei ilmoittanut mitään vikoja, kaikki oli "ok".

    Mitä tulee nyt vielä mieleen, että kylmänä käy ok, mutta bensa haisee välillä suht voimakkaasti, ei aina ja sitten kun kone alkaa lämmetä, niin tuo edellämainittu rumba alkaa. Tilannehan v*tuttaa sinäänsä, että tällä piti tulla Kalajoelle, mutta joutuu tulemaan muun merkisellä kulkuneuvolla.

    Ideoita kenelläkään?

    Edit:

    Lisättäköön vielä, että pieniä sähköongelmia myös ollut. Ajotietokone herjaa "Check Control", "see owner's manual". Ei mitään hajua minkätakia ja välillä nopeusmittari elää omaa elämäänsä tyhjäkäynnillä, pomppaa nollilta jonnekin 60 km/h ja tulee samantien alas(?) Sitten vielä sulake nro. 26 palaa aina kun sinne pistää uuden tilalle. Kannessa lukee "Anzünder" sulakkeen kohdalla.
    Last edited by Leba; 16-07-2008, 02:49.
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Oletko tarkistanut kaasunasentotunnistimen?
    Tunnistaako tyhjäkäynnin? Eli naksahtaako kun kaasuvivusta helppaa ja läpppien pitäisi olla kiinni?
    Ei meinaan näy vikakoodeissa.

    Saa auton kuvittelemaan, että ollaan pintakaasulla ja humppaa sen takia tyhjäkäyntiä.
    Aiheuttaa myös moottorijarruun nykimistä, jos välillä tunnistaa "tyhjäkäynnin" ja välillä ei. Eli polttoaineen syöttö katkeaa ja ei katkea.

    Usein kaasuvaijeri on kiristetty liian tiukkaan.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Leba
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2101
      • Espoo

      #3
      Originally posted by jannmann View Post
      Oletko tarkistanut kaasunasentotunnistimen?
      Tunnistaako tyhjäkäynnin? Eli naksahtaako kun kaasuvivusta helppaa ja läpppien pitäisi olla kiinni?
      Ei meinaan näy vikakoodeissa.

      Saa auton kuvittelemaan, että ollaan pintakaasulla ja humppaa sen takia tyhjäkäyntiä.
      Aiheuttaa myös moottorijarruun nykimistä, jos välillä tunnistaa "tyhjäkäynnin" ja välillä ei. Eli polttoaineen syöttö katkeaa ja ei katkea.

      Usein kaasuvaijeri on kiristetty liian tiukkaan.
      Olen tarkistanut ja pitäisi sen toimia, ainakin naksuu. Tilasin uuden tunnistimen kumminkin, kun ei montaa kymppiä maksa. Eikä se vika varmaan edes mun tuurilla siinä ole
      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Tyhjäkäynninsäätöventtiili?
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • Leba
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2101
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Tzeimi View Post
          Tyhjäkäynninsäätöventtiili?
          Täytyypä varmaan irroittaa ja putsailla, en kumminkaan usko, että on syynä jos heittää ajossa tyhjäkäynnille.
          Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

          Comment

          • ajk
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 50

            #6
            Originally posted by Leba View Post
            Täytyypä varmaan irroittaa ja putsailla, en kumminkaan usko, että on syynä jos heittää ajossa tyhjäkäynnille.
            kyllä se voi olla.
            itellä rupes jumimaan kyseinen venttiili 2v sitten talven/kevään aikana aina silloin tällöin. jäi kierrokset huutamaan johonki kohtaan 1500-3000rr välille, kun löysäs kaasun ja auto kulki itsestään kyseisillä kierroksilla. ei auttanut kaasun pumppailu laskemaan kierroksia. säätöventtiilin yhtä liitintä kiinni/auki tempoessa sai kierrokset monesti laskemaan, joka on suutintukin ja 1&2/3&4 läppärungon välissä. CRC:tä letkun päästä sisään venttiilille, niin toimi n.4kk ilman ongelmia, mutta kun alkoi taas niin koko säätöventtiili irti ja kunnon puhdistus ja voitelu ja kaikkien liittimien puhdistus niin ei ole ollut enää ongelmia.

            Comment

            • Leba
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2101
              • Espoo

              #7
              Noniin,

              tänään tuli vaihdettua kaikki loput alipaineletkut, puhdistettua tyhjäkäyntiventtiili ja vaihdettua kaasunasentotunnistin(TPS).

              Tuossa vanhassa asentotunnistimessa oli selkeä klappi uuteen verrattuna. Vaihdoin myös bensansuodattimen ja putsasin koneesta lähes jokaikisen sähköliittimen mikä osui silmään. Tiedä sitten missä loppupeleissä oli vika, mutta enää sitä ei ole.

              Kone käy juuri niinkuin pitää ja kaikki nykimiset ja kierrosten heijjailut on poissa. Kadonneista hepoista en tiedä, mutta kyllä ainakin kaivattua vääntöä alhaalle tuli rutkasti lisää. Kaasuun vastaa myös ihan eritavalla kuin ennen.

              Satunnaisesti herjaa vieläkin tuota "Check control, see owner's manual" kenelläkään mitään tietoa miksi? Kaikki kumminkin pitäisi toimia. Vikakoodit edelleenkin "ok"
              Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎