Joo eli mitä öljyä ihmiset suosittelisi m40 moottoriin ? Kone nakuttaa jonkiverran, että selvästi kuuluu ku esimerkiks moottorijarruttaa, sellanen tapitus. Eli voisko jotain eri öljyä laittamalla saada hiljenemään sitä nakutusta yhtään? Tällä hetkellä teboil diamond silver 10w-40 öljyt sisällä, onko ne sit ihan väärät ? Mitä suosittelisitte ? Auttaiskohan vaimentamaan tota nakutusta jos tekis sen moottorin puhdistus session eli reilulla tyhjäkäynnillä käyttää noin 20min kun on ne mössöt sisällä ja sitten vaihtaa öljyt. Ja mites vaarallista tuo M40 koneen naputus on ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitkä öljyt M40 koneeseen ? Nakutus ongelmaa.
Collapse
X
-
no sanoisin että ei tuo m40 naputus öljyjen vaiholla mee pois!! johtuu yleensä siitä ku nokka ja keinut on kulunu!! ite vaihoin nokan keinut ja nostajat vajaa 20tkm sitte ihan hyvin hiljeni nakutus mut nyt alko nakuttaa ruiskun suuttimet mutta ei venttiilikonenistoF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
-
-
Joo siis mitä viskositeettista se sit kannattaa olla tossa tapauksessa ? Mitä on ihmiset käyttäny ja todennu hyväksi ? Ja siis auttaako se mitään se koneen puhdistus operaatio,Onkos siitä jotain muuta käytännön hyötyä ? bensankulutukseen tai muuhun vastaavaan ? Niin ja mites vaarallista tuo M40 koneen nakutus sitten on ?
Comment
-
-
nii unohin tosiaan sanoo että eipä se niin kovin vaarallista se naputus ole!! niin kauan viime nokalla ajoin ku otti vielä kierrokset tappiin mut jos ei ota ni kannattaa jo vaihtaaF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
millanen rajotin tossa koneessa on ku tuntuu että kiertää ihan helvetisti ja ei tuu pätkivää rajotinta ollenkaa, kiertää vaan, et onkohan se rajotin poistettu? Onko se rajotin sit sähkösesti ohjattu että ei ole sellainen mikä kaasarikoneen pyörijässä? eli sellanen juosihässäkkä? Kummallista kun kaverin tollanen samanlainen hakkaa ihan normaalisti siihen reiluun 6000rpm mut toi oma ei niiku pätki sitä ollenkaan kiertää vaan, ja kuulostaa et ihan reilusti yli 6000rpm. Ja siis voi ajaa nokalla niin kauan kunnes ei enää nosta kierroksia yli 6000rpm?
Comment
-
-
M40 koneessa on hydrauliset nostimet ja _jos_ ne siellä naputtaa niin ei ole vaarallista millään tavoin, oikeastaan jokainen M40 kone naputtaa enemmän tai vähemmän tästä syystä.
Toinen paikka joka myös ääntää on jo aikaisemmin mainitut suuttimet näiden ääni tosin on erilainen.
Joku tuossa aikaisemmin ehdotti öljyiksi Mobilin Delvac:ia, tästä ei ole kokemusta että toimisiko em. diesel moottoreihin tarkoitettu öljy paremmin kyseisessä koneessa, ainakin dieseleihin tarkoitetuissa öljyissä on huomattavasti paremmat puhdistusominaisuudet ja tiedä sitten parantaisiko tämä nostimista tulevaa ääntä?? :think
Edit: Ja jos haluat äänestä eroon, tai no ainakin vähentää ääntä, niin suosittelen vaihtamaan nokan, keinut ja nostimet uuteen, (tai jos nokka ja keinut on suht uusia niin vain nostimet) tämä projekti kuitenkin maksaa sen verran että saattaa olla kyseiseen tarkoitukseen hyvinkin turhaa.
Rajoittimesta en nyt juuri muista tarkalleen mutta jotenkin on jäänyt sellainen muistikuva että olisi tehtaan jäljiltä asetettu juurikin 6000rpm paikkeille ellei jopa karvan allekin, sinun tapauksessa vaikuttaa siltä että lastuttamalla on rajoitin poistettu tai asetettu ylemmäksi, itse en lähtisi kokeilemaan että onko rajoitinta olemassa, sillä saatat vain onnistua hankkimaan koneremontin autoosi.M-B C220CDI 4matic amg -13
ex. bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30
Comment
-
-
Joo kai sen naputuksen kanssa pitää vain oppi elämään, pitää kokeilla sitä moottorin puhdistus operaatiota ja sitten uudet vaikka 5w-50 öljyt. laitoin bilteman sellasen vanhan pienen kiekkamittarin kiinni ja sillä näytti että kierrokset nousivat 5000rpm ja sit alkoi röpöttää että kyllä se tais se rajotin sittenkin löytyä, mutta musta tuntuu että toi mittari huijaa isommilla kierroksillä juurikin sillä tuhannella kierroksella? mites se sit vaikuttaa kun ylempänä sanottiin et kun on nokka ja noi kulunut niin ei nostasi kierroksia ? Kyllä toi kuulostaa että nostaa kierrokset tappiin. vaikuttaako kiekkamittarin singnaali piuhan laittaminen plus tai miinus puolassa millään tavalla mittarissa näkyvään kierroslukuun suhteessa oikeisiin kierroksiin, piuha on tällähetkellä miinusnavassa.
Comment
-
-
mulla ei kiertäny vanhalla nokalla ku 5000rpm ja sit rupes röpeltää ja ku vaihto uuden ni kiekat yli kuuden ja pätkii ihan sillee kunnolla niinku kutosessakin paitti tiytty äänei ei vastaa yhtää samaa en nyt uskalla näkemättä sanoo mutta veikkaisin että nokka aika kulunu... ota venakoppa auki ja kokeile sormella sitä nokkaa että onks siinä pahat urat!!F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
todellakin voi johtua siitä imuputkesta!! ja tota öö nokka oli 150e ja muita en nyt tähän hätää muista...F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Comment