Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä öljyt M40 koneeseen ? Nakutus ongelmaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #16
    Suosittelen Valvolinen öljyjä, esim. SynPower 5W-40. Kokemuksia 350tkm ajetusta 2.2E Audista jossa aluksi käytin Mobil 1:stä. Öljy vaan tahtoi kadota koneesta hyvin vikkelään 2-3 litraa sai lisätä 10tkm vaihtovälillä, ja muutenkin kone oli öljynvaihtovälin loppua kohden varsin "äänekäs". Kokeilin Valvolinen SynPoweria ja ihan kuin eri planeetalta. Öljynkulutus väheni murto-osaan ja kone huomattavasti hiljaisempi, eikä tuntunut menettävän ominaisuuksiaan, eli kone kävi hiljaisemmin kuin ennen.

    Sama juttu hiukan tuoreemmalla Audillakin C4 koppaisella 2.6E V6:lla, Valvolinen(normiöljy, ei longlife)) öljyillä kesti ajaa 15tkm ennen kuin venttiilit alkoivat nakuttaa pienesti. Castrolia (GTX?) kokeilin kerran eikä päässyt edes 10tkm(tais olla ~7tkm) ennen kuin naputus alkoi.

    Nyt Bemussa on Castrolin longlife öljyt, mutta seuraavaksi aion kokeilla Valvolinea tähänkin. Ja ei, en ole Valvolinen jälleenmyyjä, todennut vain hyväksi. Vaikka olis samat standardiluokat, niin on eri merkkien öljyissä suuriakin eroja. Mobilin öljyihin on mennyt luottamus jo aikaa sitten.
    Last edited by Thuppu; 04-07-2008, 12:46.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16467
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by BeniE30 View Post
      voiko muuten tuollainen prötääminen isoilla kierroksilla ja välillä isolla vaihteella pienillä kierroksilla kiihdyttäessä nykiminen johtua monesta kohtaa revenneestä ilmamäärämittarin haitariputkesta ?
      Voiskohan johtua... Ja ennenkuin kyselet käytettyä ja halpaa niin osta uusi, sekin on halpa.

      Comment

      • BeniE30
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 452
        • Helsinki

        #18
        30 e näyttäs olevan ja ainut paikka mistä löysin oli kl-varaosa mistä pitäs sitten tilata sellanen jos tuo röpeltäminen 5000rpm kieppeillä ei lopu tolla imuputken vaihtamisella niin sitten on ilmeisesti nokka sen verran kulunu?

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #19
          Originally posted by BeniE30 View Post
          30 e näyttäs olevan ja ainut paikka mistä löysin oli kl-varaosa mistä pitäs sitten tilata sellanen jos tuo röpeltäminen 5000rpm kieppeillä ei lopu tolla imuputken vaihtamisella niin sitten on ilmeisesti nokka sen verran kulunu?
          No sen putken voi tilapäisesti korjata vaikka ilmastointiteipillä niin näkee korjaantuuko. Mutta on siellä kulumaa jos yläkerta pitää meteliä, ei sitä öljyllä enää korjata.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • BeniE30
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 452
            • Helsinki

            #20
            joo pitäs maanantaina tulla se uusi imuputki tota on jo kokeiltu vähä teippailla mutta vuotaa silti ku se teippi on liennut kuumuden takio melkeen irti.. Jos ei imuputken vaihdolla korjaannu niin sitten uusi nokka tai kokokansi... mietin vaan että menee melkeen samanverran kansiremppaan kun itse autoon Voikos tuo kone tosta hajotapahemmin vaikka nakuttaakin ja nokka on loppu ?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎