Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B34 vilkuttelee öljyvaloa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    M30B34 vilkuttelee öljyvaloa

    siis nuo otsikon oireet ilmestyy nykyään tyhjäkäynnillä tarpeeksi lämpimänä.
    Öljyt ovat kuitenkin ylämerkissä ja viime vuoden lopulla vaihdetut Castrolin Magnatec 10W-40. Tulikin mieleen että joko ovat muka menneet niin litkuksi ettei paineet enää riitä tyhjäkäynnillä?
    Ei ole kuitenkaan montaa tuhatta ajettu vaihdon jälkeen. Muilla merkeillä ei ole ikinä moista esiintynyt.
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #3
      Vaikuttaako toi kuitenkaan tyhjäkäynnillä huonoon öljypaineeseen? Ennemminkin käynnistyksen yhteydessä hitaaseen paineiden nousuun.

      Mulla oli M10 moottorissa kiertokangen alapäässä huono laakeri, silloin vilahteli kuumana tyhjäkäynnillä öljynpainevalo. Kunnes koko kangenalapää petti moottoritiellä

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • MTV
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 337
        • JKL

        #4
        Originally posted by tmth View Post
        Vaikuttaako toi kuitenkaan tyhjäkäynnillä huonoon öljypaineeseen? Ennemminkin käynnistyksen yhteydessä hitaaseen paineiden nousuun.

        Mulla oli M10 moottorissa kiertokangen alapäässä huono laakeri, silloin vilahteli kuumana tyhjäkäynnillä öljynpainevalo. Kunnes koko kangenalapää petti moottoritiellä
        Älä nyt hyvä mies tuollaisilla pelottele
        Pitänee kokeilla laittaa uudet ölpät sisään kun ajattelin sen tehdä muutenkin kohtapuoleen. Jos ei sillä korjaannu, niin sitten pitää ihmetellä lisää.
        Diagnoosiehdotuksia saa toki heitellä lisää
        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
        E34 540iA -93

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by MTV View Post
          Älä nyt hyvä mies tuollaisilla pelottele
          Pitänee kokeilla laittaa uudet ölpät sisään kun ajattelin sen tehdä muutenkin kohtapuoleen. Jos ei sillä korjaannu, niin sitten pitää ihmetellä lisää.
          Diagnoosiehdotuksia saa toki heitellä lisää
          No joo, toki se kolisikin jo aikansa ennen lopullista tuhoa. Mutta kyllä huonot laakeritkin voivat aiheuttaa heikkoa öljynpainetta.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • ive81
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 69
            • kotona

            #6
            paljon on lämpimänä tyhjäkäynti itsellä tippu joskus liian alas about 600-450rpm ja siksi vilautti sitä, yhden kerra taas suodattimessa oli jotain hämminkiä kun sen vaihdoin loppu. Mutta jos tyhjis normaalissa 850-1000rpm ja ei kummene kannattaa ruveta harkitseen remonttia, kaverilla yhdessa m20b27 alkoi noin seuraavaksi alko vilauttaa merkkivaloa 1500-2000rpm kohdilla ja sitten olikin remppa edessä, ei kannata kyllä kenkää antaa hirveesti jos ei oire katoa.

            Comment

            • Kouris
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 713

              #7
              Originally posted by MTV View Post
              siis nuo otsikon oireet ilmestyy nykyään tyhjäkäynnillä tarpeeksi lämpimänä.
              Öljyt ovat kuitenkin ylämerkissä ja viime vuoden lopulla vaihdetut Castrolin Magnatec 10W-40. Tulikin mieleen että joko ovat muka menneet niin litkuksi ettei paineet enää riitä tyhjäkäynnillä?
              Ei ole kuitenkaan montaa tuhatta ajettu vaihdon jälkeen. Muilla merkeillä ei ole ikinä moista esiintynyt.
              Toimiiko öljynpainevalo muuten normaalisti eli kun laittaa virrat päälle niin palaa ja kohta käynnistyksen jälkeen sammuu? Meinaan tällä että onhan siellä varmasti johto kiinni eikä johto ole rispaantunut että voisi maadoittaa esim lohkon kylkeen.

              Mielestäni öljyissä ei voi vika olla.

              Comment

              • MTV
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 337
                • JKL

                #8
                Originally posted by Kouris View Post
                Toimiiko öljynpainevalo muuten normaalisti eli kun laittaa virrat päälle niin palaa ja kohta käynnistyksen jälkeen sammuu? Meinaan tällä että onhan siellä varmasti johto kiinni eikä johto ole rispaantunut että voisi maadoittaa esim lohkon kylkeen.

                Mielestäni öljyissä ei voi vika olla.
                Joo, kyllä painevalo toimii ihan ok. Ekan kerran syttyi pitemmän reissun jälkeen, muutama viikko sitten (tre-jkl), mutta nyt ruvennut tekemään sitä jo lämpimänä lyhyemmän kaupunkiajonkin jälkeen eli ei ainakaan parempaan päin ole mennyt.
                Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                E34 540iA -93

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Paljonko koneella kilometrejä takana? Voithan kokeilla vaihtaa suodattimen ja paineanturin, mut voi olla kyllä laakereilla tai öljypumpulla tunnit täynnä.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • MTV
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 337
                    • JKL

                    #10
                    Originally posted by JJT View Post
                    Paljonko koneella kilometrejä takana? Voithan kokeilla vaihtaa suodattimen ja paineanturin, mut voi olla kyllä laakereilla tai öljypumpulla tunnit täynnä.
                    Taulussa reilu 230 tkm, mutta mistä noista tietää. Kansi kyllä laitettu viime vuonna.
                    Mitäs luokkaa on kustannusarvio jos syyllinen laakerit tai ö-pumppu? :think
                    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                    E34 540iA -93

                    Comment

                    • MTV
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 337
                      • JKL

                      #11
                      Originally posted by MTV View Post
                      Taulussa reilu 230 tkm, mutta mistä noista tietää. Kansi kyllä laitettu viime vuonna.
                      Mitäs luokkaa on kustannusarvio jos syyllinen laakerit tai ö-pumppu? :think
                      Vaihdoin tänään koneeseen uudet öljyt, suodattimen ja paineanturin eikä vilku valot enää lämpimänäkään, huh
                      Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                      E34 540iA -93

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Kohta vilkkuu, oota vaan kun öljyt on hetken pyörineet niin taas on bling bling mittaristossa... Koneen remppaaminen tulee halvemmaksi ennen räjähdystä, sen jälkeen on usein "uuden" purkukoneen etsintä edessä ja mahdollisesti samat ongelmat.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • jonne
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 248
                          • Rusko

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Kohta vilkkuu, oota vaan kun öljyt on hetken pyörineet niin taas on bling bling mittaristossa... Koneen remppaaminen tulee halvemmaksi ennen räjähdystä, sen jälkeen on usein "uuden" purkukoneen etsintä edessä ja mahdollisesti samat ongelmat.

                          Nyt olisi tärkeää tietää todelliset öljynpaineet moottorista.
                          Ei olisi ensimmäinen öljynpaineanturi joka reagoi väärällä paineella.
                          (ai niin, sinähän sanoit vaihtaneesi sen)
                          Jos moottori ei pidä mitään erikoista ääntä, en hermoilisi vielä pahemmin.

                          Vanha Audini vilkutteli öljynpainevaloa vanhoilla öljyillä joskus kuumana tyhjäkäynnillä, mutta sillä moottorilla oli avaamatta ajettu enemmän kuin Bemarilla yleensä koskaan päästään.
                          Taisin vielä heittää öljyn sekaan purkillisen Liqui Molyn viskositeetinlisääjää.
                          Muuta ei tarvittu. Taas mentiin seuraavalle satatuhatluvulle..
                          Mikä laulaen tulee, se tulee.

                          BMW E39 M5, vm. 2002

                          Comment

                          • MTV
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 337
                            • JKL

                            #14
                            Originally posted by jonne View Post
                            Nyt olisi tärkeää tietää todelliset öljynpaineet moottorista.
                            Ei olisi ensimmäinen öljynpaineanturi joka reagoi väärällä paineella.
                            (ai niin, sinähän sanoit vaihtaneesi sen)
                            Jos moottori ei pidä mitään erikoista ääntä, en hermoilisi vielä pahemmin.

                            Vanha Audini vilkutteli öljynpainevaloa vanhoilla öljyillä joskus kuumana tyhjäkäynnillä, mutta sillä moottorilla oli avaamatta ajettu enemmän kuin Bemarilla yleensä koskaan päästään.
                            Taisin vielä heittää öljyn sekaan purkillisen Liqui Molyn viskositeetinlisääjää.
                            Muuta ei tarvittu. Taas mentiin seuraavalle satatuhatluvulle..
                            Ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä kone, päin vastoin, harvinaisen nätisti käyvä M30 kysessä.
                            Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                            E34 540iA -93

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by MTV View Post
                              Vaihdoin tänään koneeseen uudet öljyt, suodattimen ja paineanturin eikä vilku valot enää lämpimänäkään, huh
                              Kahdesta Toyotasta ja yhdestä Fordista oon saanut juuri nimenomaan anturin risaksi niin että tyhjäkäynnillä vilkkuu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎