Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B18 tyhjäkäynti lämpösenä soutaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riuska
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1160
    • Lahti

    M40B18 tyhjäkäynti lämpösenä soutaa

    318i käy ja "kulkee"viileenä ihan hyvin mutta lämpösenä tyhjäkäynti vaeltaa 500-1500 välillä. Lämpösenä kun ottaa lisäilmaventtiilistä sen liittimen irti niin käynti tasaantuu. Voisikohan vika olla ruiskun lämpötila-anturissa??
    F30 320d
    F30 320i
    E46 320i
    E36 325i
    E30 316
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Iittala

    #2
    Yleinen ongelma niin m20, m30, m40, m50 jne tuoteperheiden moottoreissa.. Itse tyhjäkäynti"moottori" tai lisäilmaluistin on jumiutunut, eikä enään näin ollen toimi niin miten pitäisi. Koska kylmänä kone saa lisäilmaa muualta, niin tyhjäkäynti toimii "oikein".

    Suosittelen että tarkistat _kaikki_ imupuolen vuodot esim. laitat raakaa lasolia painepulloon ja suihkuttelet jokaiseen imupuolen letkuun ja tiivisteisiin (esim imusarja) niitä, jos tyhjäkäynti kohoaa, niin siellä on vuotoja. Myös silmämääräinen tarkastelu auttaa, kunhan vähän kääntelet ja vääntelet kumiletkuja.

    Myös tyhjäkäyntimoottorin putsaaminen ja rasvaaminen voi auttaa.

    Tästä aiheesta on myös juteltu tällä foorumilla monesti.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • riuska
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1160
      • Lahti

      #3
      käytin kaverilla ja laiton liittimen kiinni joutokäynti moottoriin ja yllätys yllätys sillon kävi suht koht tasasesti pientä suotamista oli ja silloin seokset heittelehti. Nyt taas välillä soutaa 500-1000. Imuvuotoja ei ole lyötynyt on katottu heti kun rupes temppuilee. Mikä neuvoksi??
      F30 320d
      F30 320i
      E46 320i
      E36 325i
      E30 316

      Comment

      • crybaby
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 78
        • Kemi

        #4
        No oletkos kokeillut toisesta autosta tyhjäkäynti"moottoria" ?
        Itse uskon et sun vika on siinä,itsellä kans m40b16 teki juuri tolleen ja tyhjäkäyntimoottorin vaihdoll alkoi pelittää.

        Comment

        • Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

          #5
          Mahdollisia kaikki yllä mainitut viat, mutta ongelman voi aiheuttaa myös ilmamäärämittarin kulunut hiilipinta.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

          Comment

          • Phaedrus
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1888
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Tuoppo View Post
            Mahdollisia kaikki yllä mainitut viat, mutta ongelman voi aiheuttaa myös ilmamäärämittarin kulunut hiilipinta.
            Ääni tälle ehdotukselle. Suosittelen hankkimaan jostain ehjän ilmamäärämittarin testiä varten (nopea irrottaa). Tämä vikamahdollisuus kannattaa poissulkea ensimmäisten joukossa.

            Comment

            • insp
              BTCF Member
              • Sep 2002
              • 826
              • Iittala

              #7
              Originally posted by Tuoppo View Post
              Mahdollisia kaikki yllä mainitut viat, mutta ongelman voi aiheuttaa myös ilmamäärämittarin kulunut hiilipinta.
              Jos ei tahdo/ole varaa hommata uutta/käytettyä 100% ehjää ilmamäärämittaria, niin voihan itse piirilevyä hiukan siirtää. Hioo kiinnitysrekiä hiukan soikeaksi ja laittaa pari mm alemmaksi tai ylemmäksi. Samallahan liukupinnat putsaa jollain alkohollilla.

              Meinaan yhden m40 koneen näin "korjannut". Tyhjäkäynti ei toiminu lämpöisenä. Putsasin tyhjäkäyntimoottorin ja öljysin, tukin pari imuvuotoa, oli yksi tyhjäkäyntimoottorille tulevista letkuista halki päästä. Siirsin myös itse piirilevyä ja putsasin sen. Näin ollen tyhjäkäynti ongelmat hävisivät oikeastaan kokonaan, ehkä ihan vähän jäi, kun tuli paikattua nuo letkut "mcgyver" teipillä, budjettiauto kun on.
              ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

              Comment

              • riuska
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1160
                • Lahti

                #8
                Tyhjäkäyntimoottori putsattu hyvin monta kertaa nyt tuli sellainen ongelma että auto ei pysy ollenkaan käynnissä jos siihen tuleva johto on kiinni ei kylmänä eikä lämpöisenä.
                F30 320d
                F30 320i
                E46 320i
                E36 325i
                E30 316

                Comment

                • litku
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 169
                  • Oulu

                  #9
                  Täydellinen villiveikkaus, mutta entä kampiakselin ja nokan asentoanturit? Eikö näilläkin ole jotain osuutta ja arpaa tuohon vaivaan...Viissaammat korjatkoon.
                  Ahneella on kehno loppu

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    #10
                    Vika rupee selviimään ku on taas kerennyt kattelee. IMM hiilipinta tosi kulunut siirsin sitä härpäkettä mikä siinä pyörii niin millin pari takasinpäin, mistä ei ollut niin kulunut ja pelittää paremmin tyhjäkäynti myyten kyyti ei päätä huimaa, vaikka ei noilla tehoilla todellakaan huimaa. Onneks saa maanantain toisen Imm lainaa ni selviää että onko vika siinä niinkuin aika varma olen.

                    Minkäs kaikkie IMM tohon käy?
                    Last edited by riuska; 28-09-2008, 12:22.
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎