Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 laatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535i
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 113
    • espoo

    535 laatikko

    moro!
    Ketokaas visaat että millanen on proggis vaihtaa e28 535i:sta automaatista manuaaliin. Minulla on automaatti-laatikko joka on n.55cm pitkä ja noin 150cm pitkä kardaani. Tulossa olisi vissiin pitkä 5-lovinen laatikko?
    Tiedan että tää ei ole mikään kauppatori, mut jos jollain viisaalla on tarvittava palikkaa niin saa tarjota

    Antte
  • gremu
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 861
    • Mankkaa

    #2
    jos on orkkis 535ia niin meinaat sitten tuhota ainokaisen kappaleen mitä on suomessa jäljellä noita
    kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
    RIP
    vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
    ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
    _______________________________________
    Team BTCF-World Of Pirates
    sigpic

    Comment

    • 535i
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 113
      • espoo

      #3
      älä hätäänny... tekniikan vaihto

      Comment

      • 535i
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 113
        • espoo

        #4
        Noh!? Missä kaikki viisaat ja pätevät asiantuntijat on?

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          en ole kovin pätevä mutta sen tiedän että ainakin laatikot ovat eri pituiset ja kardaanin joudut ainakin vaihtamaan ja sitten täytyy automaatin vetolevy vaihtaa normaaliin vauhtipyörään ellei siellä ole juuri normi vauhtipyörä vetolevynä, ja tietysti joudut kytkimen kaikkine hiluineen laittamaan ja vaihtaan jarrupolkimen normaali mittaiseksi ja sähköihin saattaa joutua tekeen pieniä muutoksia. ja perä saattaa olla eri tuossa automaatissa, mahdollisesti manuaalissa on tiuhempi perä. viisaammat korjatkoon :roll:

          tääsä vaan tällaisia suuntaa antavia arvailuja, en ole tuohon M30 koneen kauheasti tutustunut vaikka yhden sellaisen olen omistanut ja vieläpä automaatilla
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Tein saman operaation E23:een kevät talvella, 745iA muutettiin manuaaliksi.

            Tarvittavat osat:
            - Manuaali laatikko, Getrag 260/6, 262 tai 265
            - Vaihteesiirtomekanismi
            - Kardaaniakseli (etuosa eri, takaosa sama)
            - Kardaanin etummainen nivel, eli kutsutaan myös nimillä (ainakin) "rättinivel", "kumilimppu", ...
            - Polkimet, jarru- ja kytkinpoljin
            - Kytkimen työ- ja pääsylinteri
            - Kytkin putket ja letkut

            Helpointa on, jos ko. hilut olisivat samasta korimallista. Vaihteensiirtomekanismin kiinnityslevyn/tangon ja reaktiotangon pituus vaihtelee laatikoiden ja korimallien kesken. Samoin kardaanien. Eli jos löytää kaikki hilut samasta E28:sta, niin homma on helppo.

            t: Timo

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎