Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B30 öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teddie
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 74

    #16
    siis sama juttu kun vaihtaisi mineraaliöljystä synteettiseen, mutta pienemmässä määrin. löytyy aika paljon läppää tosta kun vaikka googlella hakee. ei tossa varmaan hirveästi mitään perää olekaan..

    aika hifistelyks muuten menee nää öljyhommat kun rupeaa lukemaan netistä kaikkia juttuja

    eikös se luokituksen loppuosan luku kerro öljyn viskositeetistä 100 'C:ssä?

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Northstar
      Nykyisissä täyssynteettisissä on yleensä mukana myös moottoria peseviä aineita. Jotenka ns. ainoa vaara on se, että moottoriin on jäänyt ajan saatossa töhniä jotka sitten uusi täyssynteettinen irroittaa -> periaatteessa voi syntyä ongelmia (palaa siellä ihan itteksensä ja ehkä tukkii kivasti jonkun kanavan tjms... Olen kuullut, että suosittavat tämmöisessä tapauksessa ensiksi jotain Forte (taikka vastaavaa) käsittelyä.).
      Elikkä se se syy ainakin minun mielestäni lähinnä on. Ei niinkään, että se kävisi tiivisteiden yms. päälle.
      Tämä on faktaa... Ja myrkyistä kallein ja paras on tuo Forte.

      Muuten...Joku täällä joskus väitti että tuo Forte-käsittelykin söisi tiivisteitä, siihenkään en kyllä usko alkuunkaan... Tuskimpa tuota myrkkyä ois esim. BMW:n merkkihuolloissa käytetty jo vuosia, jos se söisi tiivisteet! :lol: Hyvin on autoissa öljyt pysyny tähän asti... :lol: :lol:

      Nämä on näitä Essonbaarin huhuja... :wink:
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #18
        Shell Helix Racing 10W-60 on toimiva öljy Mospon koneisiin myös. Autoracing myy ainaskin. Henk koht yhden S14 B23 koneen radalla Mobil 1 5W-50 rasvalla rikkoneena en innostu ohkasista mehuista. Vanha Castrol RS 10W-60 antoi yli 1bar korkeampia öljynpaineita kun Mobil 1. Tosin siitä on aikaa yli 10v kun sitä testailtiin mutta kummikin

        Mobilin kommentti asiaan oli että " ajetaanhan Fi autoillakin tällä öljyllä"

        Huomautukseeni siitä että F1 moottorin mittatoleranssit saattavat olla hieman tarkemmat kun sarjavalmisteisen vakiomoottorin he eivät sitten enään sanoneetkaan mitään.

        Tarkemmin sanottuna veivinlaakerit ottivat kipeää ja sitä rataa.

        Eräs jääräpää meni työntämään M5 3.6 moottoriinsa Castrol 0W-30 rasvaa vaikka sanoin että Mospon koneissa ei saisi käyttää 0-asteöljyä. Suuttuneena soitti ja valitti koneen savuttavan. Huuto loppui kun kertoi vaihtaneensa sittenkin ne mehut sinne. "Mutta kun se Bernerin edustaja vakuutti että tää on oikea öljy sinne..."

        Talvella ajaisin ehkä 5W-50 rasvalla mutta kesällä en missään tapauksessa.
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎