Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoa M70 ongelmaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    Isoa M70 ongelmaa.

    Heittäkääpä hyviä arvauksia: M70 niskoittelee kuumana. Ongelmia ilmenee vasta pidemmän kuormituksen jälkeen (1h+ ja 2500rpm+). Vedot katoaa vähitellen ja tuntuu kuin pyttyjä tippuisi pois pelistä. Tyhjäkäynnillä röpöttää ja rallattaa, meinaa sammua. Alakierroksilla ei voimaa ole yhtään ja käy nykien sekä todella tahmeasti, 2000rpm kohdilla kone kuitenkin "herää", vaikka yhä käykin huonosti ja voima on edelleen tiessään. Vedenlämmöt normaalit ja nesteet muutenkin ok. Noin 30min seisottamisen jälkeen käynti taas normaali.

    Auto menossa seisontaan kuukauden sisään, jolloin pannu otetaan joka tapauksessa työn alle naputtavan venttiilikoneiston, yleisen kuntotarkistuksen ja miedon päivityksen merkeissä. Olisi kuitenkin kiva saada pientä diagnoosia aiheesta...

    Itsellä on jo molempien käsien sormet suussa, mutta ehkäpä yhtälöllä kuumana käyvä kone, lämmin sää, ahdas moottoritila, mootoritilasta otettava lämmin imuilma sekä mahdollisesti huonot(?) öljyt, voisi olla jotain tekemistä asian kanssa?

    ps. Lämmittelyksi aloittelinkin jo tuossa viikolla toisen vastaavan pannun purkamista, on se hieno laitos.
    Last edited by r.w.; 09-08-2008, 02:12.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Puolavikoja noissa on ollut ja kun puola pimenee niin tulee suurempiakin murheita kun bensa palaa vasta putkessa....
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • Seiska
      Bimmer Rookie
      • Aug 2002
      • 126
      • Vantaa

      #3
      Pannu.

      Hmm,

      Mulla aiheutti virranjakajan kannet samantyylistä vikaa , keskitappi kulunut pois ja osa pytyistä ei saanut kipinää lämpösenä.

      -Jani
      Team Top Alcohol
      Jetta TSI -10
      Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #4
        Sulla puuttuu tuosta ongelmakuvauksesta vielä aivan helvetillinen öljypölly pakoputkesta. Ainakin dynopäivillä pöllytti niin helvetisti sinistä savua putkesta. Joten epäilisin, että vikana voi olla melkein mitä tahansa. Kun moottorissa on 12 sylinteriä, niin siellähän voi olla jo muutama totaalisen pimeänä ja silti toimii "yllättävän hyvin". Tai sitten elektroniikka / sytytyspuolen vika , 1-2 pyttyä pois pelistä.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          #5
          Originally posted by Juhis View Post
          Sulla puuttuu tuosta ongelmakuvauksesta vielä aivan helvetillinen öljypölly pakoputkesta. Ainakin dynopäivillä pöllytti niin helvetisti sinistä savua putkesta. Joten epäilisin, että vikana voi olla melkein mitä tahansa. Kun moottorissa on 12 sylinteriä, niin siellähän voi olla jo muutama totaalisen pimeänä ja silti toimii "yllättävän hyvin". Tai sitten elektroniikka / sytytyspuolen vika , 1-2 pyttyä pois pelistä.


          Tuo vika korjaantui jo keväällä yhdistetyllä MAF/Lambdaremontilla, ei pölläyttele voimasavuja enää. Öljyn syönti on nyt parhaillaan tutkimuksen alla, syökö, eikö syö, kuinka paljon ym. Kyllä yhden ja kahdenkin pytyn kuolemisen huomaa, ei tosin ihan perstuntumalta, mutta huomaa kuitenkin.

          Kiitoksia vinkeistä. Täytyy ensimmäisenä tosiaan tarkistaa tuo sytytyspuoli, vaikuttaisi ainakin todennäköiseltä osasyylliseltä. Puristuksiakin pitäisi ensialkuun koittaa mitata, jos uskaltaa. Noh, harrastukset maksaa, parin viikon sisään täytyy kuitenkin napata kannet irti ja kutsua Tohtori Schrick kylään, samalla tarkastaa jo vähän muutakin.
          Last edited by r.w.; 09-08-2008, 12:37.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎