Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b23 suutimet+Imm+boksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTJ
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 83
    • Kitee

    m20b23 suutimet+Imm+boksi?

    Kone remontin yhteydessä tuli muutettua b20 kone b23:ksi.
    Nyt autossa on m50b20 suutimet, paine nostettu 3 bar.
    IMM ja boksi on b20.
    Nyt kiihdyttäissä nykii kierroksilla, muuttui hieman kun löysäsin IMM kiekkoa.
    Mitkä osat pitäisi olla että auton saisi toimimaan kunnolla?
    Boksi?
    IMM?
    Suuuttimet?
    Auto on vm-90 eli motronicilla
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Originally posted by JTJ View Post
    Kone remontin yhteydessä tuli muutettua b20 kone b23:ksi.
    Nyt autossa on m50b20 suutimet, paine nostettu 3 bar.
    IMM ja boksi on b20.
    Nyt kiihdyttäissä nykii kierroksilla, muuttui hieman kun löysäsin IMM kiekkoa.
    Mitkä osat pitäisi olla että auton saisi toimimaan kunnolla?
    Boksi?
    IMM?
    Suuuttimet?
    Auto on vm-90 eli motronicilla
    Ilmamäärämittarin ropeltamisesta ei ole mitään hyötyä, koska boksi ei sitä huomio täyskaasulla ajettaessa eikä myöskään 4500rpm jälkeen on sitten lappu lattiassa tai päästellään osakaasuulla.
    Tarttis varmaan teettää lastu tätä tapausta varten. Isommilla suuttimilla saa tietysti lisää kakkua ylös mut sit taas käy alhaalla turhan rikkaalla. Eikös m50b20:ssä ole kuitenkin 150hp?
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • ViperHawk
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 312
      • Joensuu

      #3
      Teetettyä lastua tai uutta moottorinohjausta peliin.

      Varmaan saisi toiminaan myös Piggy Backillä, eli boksilla joka huijaa alkuperäisen boksin saamia arvoja.
      E30 -90 320i

      Comment

      • JTJ
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 83
        • Kitee

        #4
        Eikös m50b20:ssä ole kuitenkin 150hp? ---> Kyllä on

        Omana ajatuksena oli että oisko b25 hilut hyvät?
        Eikös ruiskun oloaika liene siinä b25 boksissa pitempi kuin b20?
        Jos laittas b25 suuttimet/Imm/boksin niin sit pitäis ainakin bensan riittää.
        Itellä ei ole kokemuksia kauheasti asiasta, kokeilemalla tietty tietäs mut toi raha puoli on rajallinen.
        Jos jollain oisi kertoa valmis setti niin oisi aika hieno juttu.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16421
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by JTJ View Post
          Eikös m50b20:ssä ole kuitenkin 150hp? ---> Kyllä on

          Omana ajatuksena oli että oisko b25 hilut hyvät?
          Eikös ruiskun oloaika liene siinä b25 boksissa pitempi kuin b20?
          Jos laittas b25 suuttimet/Imm/boksin niin sit pitäis ainakin bensan riittää.
          Itellä ei ole kokemuksia kauheasti asiasta, kokeilemalla tietty tietäs mut toi raha puoli on rajallinen.
          Jos jollain oisi kertoa valmis setti niin oisi aika hieno juttu.
          Myös m20b23 koneessa on 150 hv 9/83 -> tjs.

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            #6
            Originally posted by JTJ View Post
            Kone remontin yhteydessä tuli muutettua b20 kone b23:ksi.
            Nyt autossa on m50b20 suutimet, paine nostettu 3 bar.
            IMM ja boksi on b20.
            Nyt kiihdyttäissä nykii kierroksilla, muuttui hieman kun löysäsin IMM kiekkoa.
            Mitkä osat pitäisi olla että auton saisi toimimaan kunnolla?
            Boksi?
            IMM?
            Suuuttimet?
            Auto on vm-90 eli motronicilla
            Itse tein myös saman operaation joskus vm. -89 520i e34:ään, b20 suuttimilla, IMM:llä ja boksilla ilman mitään ongelmia, aluksi säädin IMM kiekkoa muutaman napsun löysemmälle jonka jälkeen kävi pahasti rikkaalla joten säädin melkeimpä vakiokohtaan.

            Eihän jäänyt mitään imuvuotoa tms.? Nykikö ennen remonttia? Suuttimissa / b.paineissa jotain vikaa?
            Last edited by Racink; 22-08-2008, 20:43.

            Comment

            • JTJ
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 83
              • Kitee

              #7
              Itse tein myös saman operaation joskus vm. -89 520i e34:ään, b20 suuttimilla, IMM:llä ja boksilla ilman mitään ongelmia, aluksi säädin IMM kiekkoa muutaman napsun löysemmälle jonka jälkeen kävi pahasti rikkaalla joten säädin melkeimpä vakiokohtaan.

              Eihän jäänyt mitään imuvuotoa tms.? Nykikö ennen remonttia? Suuttimissa / b.paineissa jotain vikaa?

              Käytin autontänään pakokaasu testissä ja siellä näytti kaikki olevan hyvin.
              Mennessä oli imm löysytetty 4 lovea ja päästöt ok.
              Säädettiin sit vaikio paikkaan ja päästöt ei oikein muuttunut mitenkään, ehkä lambdan mukaan pikkaisen laihalle, oli oskilloskooppi kiinni.
              Autoon vain tuli enemmän vetoja kun löysytti taas imm kiekkoa, nimenomaan lähti alhaalta vetämään paremmin.

              imuvuotoja ei pitäisi olla.

              Voisko olla vika jossain muualla kuin bensan saannissa kun päästöt oli oikein, mutta se ei tietty kerro mikä seos koneessa on ajaessa.

              Comment

              • JTJ
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 83
                • Kitee

                #8
                Vaihdoin äsken uudet tulpanjohdot ja auto muuttui vähäsen paremmaksi.

                Tämä taitaa mennä jo ongelmein puolelle.:think

                Tällä hetkellä auto käy tyhjäkäynnillä vähän pätkien ja kun nostaa kierroksia paikallaan myös tuntuu vähän pätkimistä.
                Ajoin testi lenkin ja tuntuu että pienillä kierroksilta ei vastaa kunnolla kaasuun.
                Hidaste töyssyn jälkeen painoin kaasun pohjaan ja ei oikein tapahtunut mitään, toisen töyssyn jälkeen taas toimi hyvin.
                Taitaa se "mätä" paikka olla jossain muualla kuin bensan saannissa.
                Mistähän rupeis ettimään tätä vikaa?

                Vaihdettuja osia tällä hetkellä:
                Bensa suodatin/pumppu(Bosch)
                Kamp.akselin tunnistin
                lämpötila-anturit
                Tulpanjohdot
                Tulpat
                puola
                Viime kesänä imm/boksi

                Comment

                • JTJ
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 83
                  • Kitee

                  #9
                  Taitaa se vika löytyy TAAS IMM:stä.
                  Mittasin sen ja ohmit heittelee ihan miten sattuu.
                  Nyt on jo 3:s imm menossa.

                  Kaikki on menneet samalla tavalla sekasin että rupeaa ohmit heittelehtimään.
                  Pitää kokeilla siirtää hiilipintaa mut mikä ihme noita mittareita oikein rikkoo?

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Originally posted by JTJ View Post
                    Taitaa se vika löytyy TAAS IMM:stä.
                    Mittasin sen ja ohmit heittelee ihan miten sattuu.
                    Nyt on jo 3:s imm menossa.

                    Kaikki on menneet samalla tavalla sekasin että rupeaa ohmit heittelehtimään.
                    Pitää kokeilla siirtää hiilipintaa mut mikä ihme noita mittareita oikein rikkoo?
                    Mitenniin ohmit heittelee? Muistaakseni vastuksen ei kuulukkaan nousta lineaarisesti.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • JTJ
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 83
                      • Kitee

                      #11
                      Mitenniin ohmit heittelee? Muistaakseni vastuksen ei kuulukkaan nousta lineaarisesti.

                      Kun käänsi sitä neulaa mikä ottaa hiilipintaan kiinni n.5mm matkan niin ohmit heitteli muistaakseni 1000 ja 1400 välissä.
                      Tässä karkea esimerkki:
                      1mm-->1000 ohmia
                      2mm-->1400
                      3mm-->1200
                      4mm-->1300
                      5mm-->1000

                      Omasta mielestä sen ei pitäisi ainakaan noin mennä.?? :think

                      Comment

                      • JD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1194
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by JTJ View Post
                        Taitaa se vika löytyy TAAS IMM:stä.
                        Mittasin sen ja ohmit heittelee ihan miten sattuu.
                        Nyt on jo 3:s imm menossa.

                        Kaikki on menneet samalla tavalla sekasin että rupeaa ohmit heittelehtimään.
                        Pitää kokeilla siirtää hiilipintaa mut mikä ihme noita mittareita oikein rikkoo?
                        Jos ne on olleet uusia niin ei niitä mikään riko, vika on ihan muualla. Sattumalta vain näyttänyt paremmalta kun konehuoneessa touhuttu ilmamäärämittaria vaihtamassa.

                        Jos ne on olleet vanhoja ja kuluneita niin vanhuus eli kuluminen niitä rikkoo kun heiluneet 200-300 tuhatta ajokilometriä.
                        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                        Comment

                        • JTJ
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 83
                          • Kitee

                          #13
                          Jos ne on olleet uusia niin ei niitä mikään riko, vika on ihan muualla. Sattumalta vain näyttänyt paremmalta kun konehuoneessa touhuttu ilmamäärämittaria vaihtamassa.

                          Jos ne on olleet vanhoja ja kuluneita niin vanhuus eli kuluminen niitä rikkoo kun heiluneet 200-300 tuhatta ajokilometriä.

                          Kaikki mittarit ovat olleet käytettyjä mitkä tossa olleet...

                          Liekkö sit huonoa tuuria vai mitä?:think

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎