Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kova vauhtipyörä+kytkin M60:een??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

    Kova vauhtipyörä+kytkin M60:een??

    Ongelma on seuraavanlainen, eli moottorina on M60, 5v. manuaali vaihteistolla (e39 535i vm-97).
    Virtala racing väitti, että voisi käyttää kovaa vauhtipyörää ja jousittamatonta kytkintä, mitä mieltä muut olette?

    Onko missään kovaa vauhtipyörää joka kävisi M60 tekniikkaan ja osuisi startin kehäkin kohdilleen(240mm kytkinlevy) tai vaihtoehtoisesti kaksoismassa vauhtipyörää, joka kävisi jousittamattomalle kytkimelle?

    Nyt ongelmana on, että vakio kaksoismassa vauhtipyörässä levy on syvennyksessä ja kytkinpaketti on tarkoitettu "tasaiselle" vauhtipyörälle.

    Edit: Kytkinasetelmahan on e36 328i:sta 240mm jousittamaton, kun taas vauhtipyörä on kaksoismassa e39 535i:sta, eli nyt kaikki apu on tervetullutta.. Mistähän löytäisin kaksoismassa vauhtipyörä, joka olisi 240mm tasaisella pinnalla ja kävisi M60 tekniikkaan?? Vai pitääkö vaan asetelma palauttaa virtalalle ja hommata Sachs e39 M5 race kytkin asetelma+e39 M5 vauhtis?
    Last edited by tomippa; 06-09-2008, 17:20.
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    Kyllä tuossa taitaa olla m62 kone,jos se vm.97 on..
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • kuukankorpi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 634

      #3
      Itsellä oli kerran samaa ongelmaa kun kytkintä vaihdoin.Käytin vauhtipyörän sorvarilla joka plaanas pinnan tasaiseksi ja hyvä tuli rupesi ottaan kierroksiakin herkemmin kuin vauhtisiiva keveni.Tällä kyseisellä sorvarilla ei ollut mitään ongelmaa ottaa kaksoismassa-siivaa työstettäväksi.Löytyy kyllä sellaisiakin sorvareita jotka eivät sorvaa niitä.

      Comment

      • kake
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 590
        • Kerava

        #4
        Originally posted by Vehkis View Post
        Kyllä tuossa taitaa olla m62 kone,jos se vm.97 on..
        Korjataan sen verran että vaihteisto on -97 535:sta, moottori on M60 ja vuosimallia 1994.
        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

        Comment

        • tomippa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 656
          • pk-seutu

          #5
          Originally posted by kake View Post
          Korjataan sen verran että vaihteisto on -97 535:sta, moottori on M60 ja vuosimallia 1994.
          Juuri tuommonen systeemi on kiinni.

          Helpointa taitaa olla vain palauttaa kytkinasetelma sinne, mistä sen ostanutkin.. Täytyy varmaan saada e39 535i sopiva kytkinpaketti tai sitten päivittää vain e39 M5 vauhtipyörä ja e39 M5 race kytkinasetelma, eikös e39 M5 asetelma ole 10 boorilla..?

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by tomippa View Post
            Edit: Kytkinasetelmahan on e36 328i:sta 240mm jousittamaton, kun taas vauhtipyörä on kaksoismassa e39 535i:sta, eli nyt kaikki apu on tervetullutta.. Mistähän löytäisin kaksoismassa vauhtipyörä, joka olisi 240mm tasaisella pinnalla ja kävisi M60 tekniikkaan?? Vai pitääkö vaan asetelma palauttaa virtalalle ja hommata Sachs e39 M5 race kytkin asetelma+e39 M5 vauhtis?
            Mitä tuolla tarkoitat. e36 328:ssa on samanlainen 240mm kaksoismassa tosin eroaa koneen puolelta tuohon v8 malliin verrattuna.
            Mistähän asetelmasta mahdat höpistä?
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Nostetaas hieman tätä.

              Eli etsinnässä on kova vauhtipyörä M60:in perään.
              Mikähän olisi halvin ratkaisu?? Ilmeisesti E39 M5 on sopiva, mutta todennäköisesti melko törkeän hintainen.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Eikö kellään muka tietoa??
                Myös paremmista asetelma+kytkinlevyistä voi kertoa.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎