Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 murheita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Veneen alla

    M10 murheita

    Eli vaihdon koneen talvirassiin ja tyhjäkäynti on humpaava, kierroksilla toimii melkein normaalisti. Imusarja, kaasari yms. on vanhasta koneesta jolloin toimi hyvin.

    Koneena m10b18 ja pierupurkilla.

    Yksi alipaine letku jäi käteen konetta irrottaessa ja sen paikasta ei hajuakaan. Eli mihinkähän putki n.23 pitäisi tökätä?

    Last edited by Noppe; 10-09-2008, 20:35.
  • Lötkö
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 644
    • Keskisuomi

    #2
    Joku alipaineletku tuo kyllä on,onko virranjakajassa kiinni mitään,ettei sieltä uupuis?

    Ja varmasti vaikuttaa käyntiin koska saa liikaa ilmaa,kokeile muuttuuko käynti miksään kun tulppaat letkun.

    Comment

    • Noppe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 535
      • Veneen alla

      #3
      Menee kaasarissa johonkin actuator-nimiseen vehkeeseen? Mikä sitten lieneekään. Jos tulppaa niin käy vielä huonommin. Letkun välissä on joku takaiskuventtiili joka tupsahtelee välillä.

      Virranjakasta menee letku tulipellissä olevaan pömpeliin ja siitä imusarjaan? Liekkö oikein, vai pitäisikö mennä suoraan imusarjaan?

      Ei noista realoemin kuvistakaan oikeen apua ole, kun ei nää letkujen toista päätä mihin pitäisi tulla.

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Veneen alla

        #4
        Voisko joku olla niin viitseliäs ja käydä omastaan katsomassa miten nuo letkut oikein menee? Pitäs viikonloppuna saada käymään, että uskaltaa viedä rekisteröitäväksi...

        Comment

        • Kele
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 100
          • Espoo

          #5

          Käviskö osiin 10 tai 14?
          e90 318i 4d -06
          e36 320 4d -91 Diamantschwarz
          Ex. 2x e30 316

          Comment

          • Noppe
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 535
            • Veneen alla

            #6
            Irtonaisessa letkun päässä on pätkä muoviputkea jonka pää on viisto, liekkö sitten katkennut vai tarkoituksella viistetty. Eli ei käy kumpaankaan.

            Missähän tuo osa 14 mahtaa sijaita? Vois sen letkut tarkistella myös. Osaan 10 muistaakseni tuli kumpikin letku.

            Comment

            • Kele
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 100
              • Espoo

              #7
              Voipi olla rintapellin sisällä.
              e90 318i 4d -06
              e36 320 4d -91 Diamantschwarz
              Ex. 2x e30 316

              Comment

              • Noppe
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 535
                • Veneen alla

                #8
                Noniin, tämäkin edennyt sen verran, että selvisi tuon letkun paikka. Eli kaasarista tuleva letku jossa on takaiskuventtiili välissä kuuluukin olla irrallaan.

                Eli alipainevuotoja etsimään..->

                Comment

                • Noppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 535
                  • Veneen alla

                  #9
                  Päivitelläänpäs tännekkin eli imusarjan ja kaasarin välisessä kumissa oli repeämä josta johtui tyhjäkäynnin humppaaminen. Ei näköjään auta tiivisteliima, vaan on uusittava jos haluaa pitäväksi. Nyt kehrää kuin kissa (jos "pientä" naputusta venttiileistä ei lasketa).



                  Ja letkun välissä oleva "takaiskuventtiili" josta oli aikaisemmin puhetta, onkin vain suodatin, ettei ime kökköjä sisään...
                  Last edited by Noppe; 24-09-2008, 22:27.

                  Comment

                  • jepe-
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 714
                    • Kotka

                    #10
                    Topiccia lainaten... M10 kaasarilla olis kyseessä ja muutamia kysymyksiä kaasarin suhteen.. Tänään alko tyhjäkäynti seilaamaan melko paljon joten ajattelin irrottaa ilmansuodattimen kannen ja kattoa että tuleeko sinne edes bensaa. Laitoin auton käyntiin ja huomasin että aina kun kierrokset suureni(tyhjäkäynnillä siis) niin bensaa ruiskusi silloin enempi, mikä on siis tietysti ihan normaalia. Bensanhan kuuluisi varmaankin tulla tasaisesti kun tyhjäkäynti ei seilaa, voiko bensasuutin olla tukossa? Toinen kysymys siihen läppään kaasarin päällä liittyen, kuuluuko sen liikkua miten, se oli auki mut ei kyllä minnekkään kääntynyt kun hellästi kokeilin..? Vai johtuuko tuo tyhjäkäynnin seilaus jostain pikku jutusta? imuilma vuotoja en ainakaan löytänyt, ja tulpat vasta vaihdettu...
                    Alpina B10 3.3 Touring
                    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎