Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54B30 Ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WnBasisti
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 69
    • Nastola

    M54B30 Ongelmia.

    Eilen syttyi tuo keltainen mootorivalo ja eikun tutkimaan, että mikäs sitä riivaa...jäähdytysnesteen paisuntasäiliö oli tyhjä, mutta nesteen määrän merkkivalo ei syttynyt. Mootorin vikavalo ei kuitenkaan sammunut lisäämällä nestettä ja öljykorkissa aavistus keltaista vaahtoa, tosin ajokin ollut melko lyhyttä ja ilmatkin kylmentyneet. Ohjekirjan mukaan tuo vikavalo viittaisi johonkin päästöihin liittyvään ongelmaan...Lambda? Koitetaan ensiviikolla päästä vikakoodien lukuun.

    Kylmänä tyhjäkäynnillä täristää autoa melko paljon ja tuntuu, että ei käy ihan tasaisesti...kierrokset ei humppaa sen kummemmin. Voisiko vaihdetut nokka-akselit vaikuttaa tähän?? Vanoksen tiivisteet? Lämpimänä käy hienosti.

    Ja tästä kaikesta pitäisi sitten raapia jotain kasaan eli onko ideoita mistä lähdetään etsimään?
    E91 318i Touring -All show&no go-
    Corvette C5 -Got Vortech?-
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Moottorin merkkivalo liittyy lähes aina päästöihin. Eli vikoja voisi olla esim. viallinen lambda-anturi, ilmamassamittari tai sytytyspuola. Autossa pitäisi olla erikseen merkkivalo jäähdytysnesteen määrälle eli moottorin merkkivalo ei liity sinänsä mitenkään tuohon puuttuneeseen nesteeseen. Vika ei todennäköisesti selviä ilman vikakoodin lukua ja niitäkin pitää sitten osata tulkita oikealla tavalla.

    Kannattaa lukea vikakoodit ja kirjoittaa paperille ylös, mitä vikakoodeja auton vikamuistista löytyi. Sitten nollata kaikki koodit ja käyttää autoa käynnissä. Tämän jälkeen katsotaan vikamuistin tiedot uudelleen. Jos uutta vikaa ei tullut heti, kannattaa käydä ajamassa esim. 5-10km ja tutkia uudelleen vikakoodit.

    Voi myös olla, että moottorin vikavalo ei syty heti uudelleen. Mutta jos kylmänä käynti ei ole tasaista ja moottorin vikavalo palaa, on luultavasti joku oikeakin vika olemassa. Huono käynti voisi liittyä esim. lamda-anturiin tai vialliseen sytytyspuolaan. Tietysti onhan tuossakin moottorissa ollut noita vanoksen tiivisteen vikoja.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      #3
      Kannattaa ihan ensimmäisenä vilkaista MAF:in ja sähköisen kaasuläpän välisen kumiletkun kunto, erityisesti se peukalonpaksuinen yhde joka on jatkuvasti väännyksissä. Ei tarvi olla kaksinen ilmavuoto kun M54 sytyttää sen keltaisen valon.
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎