Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B36 ahdettuna, kipurajat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    S38B36 ahdettuna, kipurajat?

    Löytyykö näistä kokemuksia miten paljon, vakiomäntien ja kankien kipurjat pääasiassa kiinnostavat. Hyvät männät ahdinkäyttöön? Puristussuhdetta en halua alkaa kovin paljon tiputtamaan min. 9-9.5:1.

    Itsehän ajelin viime kesän remmiahdetulla vakiomosalla. max 0.5bar ahdoilla ilman ongelmia, ja kovaa ratarääkkiä. Nälkä vaan kasvaa syödessä ja nyt pitää miettiä millä reseptilla tuota alkaa jatkojalostamaan ensi kesää silmällä pitäen.
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    #2
    Yhden sarjan S38B38 mäntiä näin mitkä lohkes ~500hp:ssa. Kanget taitaa olla sen verran järeet että ne taitaa kestää pikkusen enempi, mutta en tiedä onko B36 männät paljoo heikommat ku B38 :think
    Wisecot on ahdinkäytössä kestäny aika kovaakin käyttöö yli 13tuhatta kilometriä.

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Viimeksi kun asiasta kuulin oli ritolalla vielä käytössä S38 vakiokanget. Kalle7876 nickin takana oleva henkilö ajoi avaamattomalla S38B38 motilla vähän vajaa 700hp (0,9bar) tehoilla pitkään ilman ongelmia.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • MikkoV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 631
        • Sastamala

        #4
        On tietysti hieman eri asia että onko auto katukäytössä tai otetaanko sillä satunnaisia runsaan 10s varttipyrähdyksiä. Oma auto driftingkäytössä jossa saatetaan vetää käytännössä joku 30s kerrallaan lappu tiskissä.

        Wisecot, onko bolt on ja missä hinnoissa.

        JE:n mäntiä ois näyttänyt saavan edukkaasti mutta noilla tulee puristuksia liikaa, nähtävästi silti vaikka ajaisi patin pois männän päästä, jos se nyt ees on rakenteellisesti mahdollista.
        E70 3.0SD -08
        .................................................. ................................
        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

        Comment

        • Mystinen
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1206
          • Kehä3

          #5
          Originally posted by MikkoV View Post
          On tietysti hieman eri asia että onko auto katukäytössä tai otetaanko sillä satunnaisia runsaan 10s varttipyrähdyksiä. Oma auto driftingkäytössä jossa saatetaan vetää käytännössä joku 30s kerrallaan lappu tiskissä.

          Wisecot, onko bolt on ja missä hinnoissa.

          JE:n mäntiä ois näyttänyt saavan edukkaasti mutta noilla tulee puristuksia liikaa, nähtävästi silti vaikka ajaisi patin pois männän päästä, jos se nyt ees on rakenteellisesti mahdollista.
          Wisecot on jotain 200e/kpl ja mitä nopeella vilkasulla löysin 8:0 puristeisia JE:n mäntiä ebaystä 1300e/sarja.. Taitaa vaan tuo 8 olla liian pien sulle? 9 tai jopa 9,5 ois mun mielestä parempi :think Wisecoihin taitaa vaan joutua tekee tolla hinnalla sitten koneistuksen, mut sais ainakin semmoset mitkä haluaa.
          Olipahan takoveivejäkin ebayssä ~650e/sarja, mut eriasia haluaako vaihtaa. Tuohon vakiomäntä asiaan, kaverilla ei todellakaan oo kevyt kaasujalka joten pakko oli takokamaa laittaa alakertaan Kannentiivisteenä cometic kesti 10tkm.

          Vaparien virittäminen on säälittävää
          350hp/480Nm@0,666bar
          xxxhp/670Nm@1,6bar
          - Mystinen.Fi -
          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #6
            Entäs CP Pistons? Joskus kaveri jutteli valmistajan edustajan kanssa American Car Showssa bemarin takomäntäpaketista, ja ainakin silloin vaikutti tosi asialliselta mm. omien mittojen mukaan teettäminen. Eikä ollut pahan hintaista.

            Edit: Pienellä selailulla huomasin, että JOuManilla on ainakin "M50B28"-turbokoneessa juurikin tän valmistajan männät, varmaan käyttökokemuksia on jo jonkin verran?
            Last edited by O-Peksi; 21-09-2008, 13:35.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • micke_
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1154
              • Lojo

              #7
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Entäs CP Pistons? Joskus kaveri jutteli valmistajan edustajan kanssa American Car Showssa bemarin takomäntäpaketista, ja ainakin silloin vaikutti tosi asialliselta mm. omien mittojen mukaan teettäminen. Eikä ollut pahan hintaista.
              Ainaki ruotsissa aika suosittu merkki tuo CP pistons

              EDIT:
              M5 S38 3.8lit motor
              CP kolvar ca 8.0 kompression
              Verdi stakar
              Vassare kammar
              PT76 med S trim och 0.96 avgashus.
              PPF 60mm wg
              PPF plenum
              990cc spridare.
              Aeromotive regulator samt filter.
              Dubbla walbro pumpar.

              Näillä palikoilla 1000 heppaa..
              Last edited by micke_; 21-09-2008, 13:39.
              E24 ///M635CSI
              E61 520d LCI
              Ex: E30 1006hv/1161nm
              ig: m1ckee_

              Comment

              • Skorppi
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 120
                • Turku

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Viimeksi kun asiasta kuulin oli ritolalla vielä käytössä S38 vakiokanget. Kalle7876 nickin takana oleva henkilö ajoi avaamattomalla S38B38 motilla vähän vajaa 700hp (0,9bar) tehoilla pitkään ilman ongelmia.
                Tämä nyt ei ole ihan 100% faktaa, mutta kalle saanee oikaista itse mikäli näkee tarpeelliseksi.

                b36 on paremmat kanget kuin b38, b36 kankien raja ei varmasti heti tule vastaan. Wisecon mäntiä saa virtalalta sopivaksi koneistettuna noin 200e/kpl. Varmasti ihan ok nekin, joskin en oikein wisecoon omien kokemuksien pohjalta enää luota. Pure-pf toimittaa CP:n mäntiä halutulla puristussuhteella noin 1200e hintaan, omasta mielestäni laadullisesti paljon parempia. CP:t omaan moottoriinkin on tulossa jahka ollaan siinä vaiheessa.

                Kannentiivisteeksi ostaisin navalinea sportin kynsitiivisteen, hintaa 250e ja ainaki cossun koneessa mulla on kyseisestä tiivisteestä erittäin hyviä kokemuksia. Moinen tulee omaanki pannuun.
                ´13 F25 X3
                Corvette C6 Coupe Supercharged

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #9
                  Originally posted by Skorppi View Post
                  Kannentiivisteeksi ostaisin navalinea sportin kynsitiivisteen, hintaa 250e ja ainaki cossun koneessa mulla on kyseisestä tiivisteestä erittäin hyviä kokemuksia. Moinen tulee omaanki pannuun.
                  Tarviiks toi tiiviste mitään erikoisjuttuja :think Liimoja tms. Vai voiko sen vaan nakata paikalleen? Ja saako m30 koneeseen? Pitääpäs mennä googlaamaan

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • Skorppi
                    Bimmer Rookie
                    • May 2003
                    • 120
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Mystinen View Post
                    Tarviiks toi tiiviste mitään erikoisjuttuja :think Liimoja tms. Vai voiko sen vaan nakata paikalleen? Ja saako m30 koneeseen? Pitääpäs mennä googlaamaan
                    Ei tarvii mitään erikoista, paikalleen vaan. Tiivisteessä on erilliset rosteri liekkirenkaat, jotka voi käyttää uudelleen. Eiköhän se s38 tiiviste sovi M30 ihan samalla tavalla.
                    ´13 F25 X3
                    Corvette C6 Coupe Supercharged

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎