Announcement

Collapse
No announcement yet.

m70b50 Hc arvo korkealla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    m70b50 Hc arvo korkealla?

    elikkä oikean lohkon hc arvo huitelee 250 paikkeillä, vasen n.40. Molemmat arvot elävät koko ajan. Mistä kannattaisi vikaa paikantaa ja mitkä tekijät tuohon arvoon vaikuttaa?
    Lambda-arvot oli ihan ok.


    Viimeisen vuoden aikana autoon on vaihdettu:

    Tulpat
    Puolat
    Virranjakajan kannet ja pyörijät
    Ilmanmassamittarin haitariputket
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • Radon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 463
    • Suomi-Finland

    #2
    Originally posted by aapok View Post
    elikkä oikean lohkon hc arvo huitelee 250 paikkeillä, vasen n.40. Molemmat arvot elävät koko ajan. Mistä kannattaisi vikaa paikantaa ja mitkä tekijät tuohon arvoon vaikuttaa?
    Lambda-arvot oli ihan ok.


    Viimeisen vuoden aikana autoon on vaihdettu:

    Tulpat
    Puolat
    Virranjakajan kannet ja pyörijät
    Ilmanmassamittarin haitariputket
    Lamdan tutkimisella kannattaa lähteä liikkeelle, myös imuvuodot kannatta katsoa.

    Comment

    • aapok
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 807
      • Liperi

      #3
      joo pitänee nuo tarkistella, onko muilla muita mielipiteitä?
      -Aapo-

      520da touring Lci M-sport -07
      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
      Chevrolet Avalanche LTZ -09
      Sea Ray 230 sundancer -94

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Korkea hc arvohan on palamatonta bensiiniä.
        Mahdollisesti joku pytty osittain tai kokonaan pelistä pois:think
        Mitenkäs tulpanjohtojen kunto? rupeaa monesti olemaan ton ikäisissä peleissä jo aika haperoja ja kun uudetkin maksaa maltaita...
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #5
          tulpanjohdot tosiaan uusimatta juurikin niiden kalliin hinnan takia... ilmeisesti olisi jossakin vaiheessa pakko tehdä investointi niihinkin
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by aapok View Post
            tulpanjohdot tosiaan uusimatta juurikin niiden kalliin hinnan takia... ilmeisesti olisi jossakin vaiheessa pakko tehdä investointi niihinkin
            -Ota ne nyt ensi alkuun irti (sieltä vialliselta puolen) ja kääntele jä vääntele niitä tarkista mahdolliset murtuma kohdat sekä tulpanhattujen liitokset.
            Ja mittaa yleismittarilla vastukset päästä päähän (varmista kunnon kontakti mitatessa että saat todelliset arvot) ja käske vaikka kaverin käännellä ja taivutella johtoja mitatessa ettei ole katkoksia.
            Vertaa sitten mitattuja arvoja ja jos jokin johto poikkeaa muista arvoista niin sittenhän se on selvä tapaus. Tosin vastus kasvaa pidemmissä johdoissa verraten lyhimpiin. Vastusarvot voisivat olla abaut joitain kiloohmeja... joku korjaus opashan sen varmaankin kertoisi (tuon lukeman tempaisin ihan hatusta)
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2561
              • Kirkkonummi

              #7
              Originally posted by aapok View Post
              tulpanjohdot tosiaan uusimatta juurikin niiden kalliin hinnan takia... ilmeisesti olisi jossakin vaiheessa pakko tehdä investointi niihinkin
              Tulpanjohtojen kohdalla on mahdollista käyttää myös kahta 6-koneelle tarkoitettua, se anturi vain pitää siirtää uuteen johtosarjaan. Netissä ohjeet, vanha linkki kotikoneella..

              Olivatko imusarjan tiivisteet (=kalliit) vaihdettu/tarkistettu..?
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #8
                tulpanjohdot mitattu rikkinäiseltä puolelta, 2 ja 3. pytty n.6,2 kilo ohmia, loput n.6,2. Voiko tuosta nyt mitään päätellä?
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • PaRa
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 42
                  • Pertteli

                  #9
                  Originally posted by aapok View Post
                  tulpanjohdot mitattu rikkinäiseltä puolelta, 2 ja 3. pytty n.6,2 kilo ohmia, loput n.6,2. Voiko tuosta nyt mitään päätellä?
                  Mitä ne loput olivat? 6,2 ohmia, kilo ohmia vai mega ohmia? Tulpan päässä on noin 5 kilo ohmin resistanssi ja jakajan päässä 1 kilo ohmia. Eikä sitä koko settiä tarvitse uusia vain rikkinäiset osat, uusia päitä ja liittimet niihin saa irrallaankin marmoritiskiltä ja johto on tavallista kupari sytytysjohtoa.

                  Imusarjan tiivisteet saa tiiviiksi kun laittaa molemmin puolin tiivisteliimaa.

                  Oletko katsonut jakajaan, onko keskihiilitappi vielä paikallaan, onhan jakajat kuivia sisältä. Entäs johto puolasta jakajaan, ptäis olla noin 2 kilo ohmia.

                  Comment

                  • JJanne
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 73
                    • Riihimäki

                    #10
                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Tulpanjohtojen kohdalla on mahdollista käyttää myös kahta 6-koneelle tarkoitettua, se anturi vain pitää siirtää uuteen johtosarjaan. Netissä ohjeet, vanha linkki kotikoneella..
                    Motonetistä käy tämä;
                    730/735i 87--94 (M30-moottori) ilman anturia!. . . . . . . 11-2151 47.50 ???

                    Ja niiltä saa ohjeen mukaan mitenkä anturi vaihetaan tuohon uuteen sarjaan.
                    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #11
                      Originally posted by JJanne View Post
                      Motonetistä käy tämä;
                      730/735i 87--94 (M30-moottori) ilman anturia!. . . . . . . 11-2151 47.50 ???

                      Ja niiltä saa ohjeen mukaan mitenkä anturi vaihetaan tuohon uuteen sarjaan.
                      Tuollaset ostin mutta en kyllä keksi miten se anturi vaihdetaan uusiin johtoihin...
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14490
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by aapok View Post
                        Tuollaset ostin mutta en kyllä keksi miten se anturi vaihdetaan uusiin johtoihin...
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • aapok
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 807
                          • Liperi

                          #13
                          Joo tuon jutun olen lukenut, ainoa ongelma on että uusissa motonetin johdoissa on myös tuo 90 asteen kulma virranjakajan päässä, eli ei saa pujotettua tuota anturia siihen...

                          Onko muuten tietoa onko m30 ja m70 johtosarjassa samanlainen tuo yläkuolokohdan anturin liitin?
                          -Aapo-

                          520da touring Lci M-sport -07
                          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                          Chevrolet Avalanche LTZ -09
                          Sea Ray 230 sundancer -94

                          Comment

                          • JJanne
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 73
                            • Riihimäki

                            #14
                            Originally posted by aapok View Post
                            Joo tuon jutun olen lukenut, ainoa ongelma on että uusissa motonetin johdoissa on myös tuo 90 asteen kulma virranjakajan päässä, eli ei saa pujotettua tuota anturia siihen...
                            Sen kulman saa muistaakseni suoristettua kun ottaa sen kumin siitä mutkasta päältä pois, jolloin anturin saa sujautettua päälle.
                            EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                            Comment

                            • aapok
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 807
                              • Liperi

                              #15
                              mutta kun on kiinteä muovista velettu kulma siellä kumin alla...
                              -Aapo-

                              520da touring Lci M-sport -07
                              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                              Chevrolet Avalanche LTZ -09
                              Sea Ray 230 sundancer -94

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎