Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 ja M20B25 erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joonak
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 45

    M20B20 ja M20B25 erot

    Joopa, eli ihan aluksi, searchi ei toimi :think

    Ja sitten itse asiaan:

    Miten M20B20 (E30 320) ja M20B25 (E30 325) myllyt eroavat toisistaan?

    Lohkohan on sama, tilavuus vain isompi? Onko kansissa eroa? Moottorin ohjaus eri?

    Ja kyselen tätä lähinnä siinä mielessä, että huomaako katsastusinssi jos 2 litrainen olisikin vaihtunut 2,5 litraiseksi. Onko lohkon valussa merkintöjä koneen koosta vai pelkässä "sarjanumerossa"?

    Ja näinhän ei kenenkään tule siis tehdä, vaan kannattaa muuttaa alusta vastaamaan 325 mallia että turvallisuusvaatimukset täyttyvät
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    Originally posted by joonak View Post
    Miten M20B20 (E30 320) ja M20B25 (E30 325) myllyt eroavat toisistaan?

    Lohkohan on sama, tilavuus vain isompi? Onko kansissa eroa? Moottorin ohjaus eri?

    Ja kyselen tätä lähinnä siinä mielessä, että huomaako katsastusinssi jos 2 litrainen olisikin vaihtunut 2,5 litraiseksi. Onko lohkon valussa merkintöjä koneen koosta vai pelkässä "sarjanumerossa"?

    Ja näinhän ei kenenkään tule siis tehdä, vaan kannattaa muuttaa alusta vastaamaan 325 mallia että turvallisuusvaatimukset täyttyvät
    Jos inssi tietää noista koneista jotain niin se näkee esim. imusarjasta kilometrin päähän onko 2 vai 2.5 litranen. Mutta jos ei tiedä niin voi olla hyvinkin että ei huomaa eroa..

    Kansissa on eroa. Moottorinohjauksissa on eroa, 2.0i on l-jetronikilla 88 asti ja 88 eteenpäin motronicilla, 2.5i on aina motronicilla
    Last edited by Haukkis; 29-09-2008, 21:47.

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16420
      • Asikkala

      #3
      Taitaa tuo lohkon valunumero olla eri eli ei ole sama lohko vaikka näyttää samalle, lohkossa olevan oletetun virranjakajan (joka siis on b25 koneessa kannen päässä) paikan ja koneenkorvan välissä on valunumero 84, kertoo porauksen uutena l. b25 lohko.

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        b25:sta selviää koneen koko ainakin kolmesta paikasta, jos näistä jotain ymmärtää.
        -kannessa pakosarjan puolella valussa merkintä 2.5
        -lohkossa stanssatussa numerosarjassa merkintä 25, se ylempi rivi. alempi taitaa olla pelkkä sarjanumero. Sijaitsee kuskin puolella etupäässä lohkoa alhaalla.
        -edellämainitusta kohdasta kun katsoo lohkoa hieman yläviistoon taaksepäin niin valussa numerot 84 joka tarkoittaa sylinterinporausta 84mm (b20 on 80mm).
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Mitä viime vuosina olen katsastusinssien toimintaa seurannut PK-seudulla niin on lähes sata varma ettei ne tiedä hölkkäsen pöläystäkään mikä motti siellä lepää. Voihan imusarjoja tms. mennä muuttamaan, mutta jos lohkojen/kannen numeroita menevät tarkistamaan niin...
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • joonak
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 45

            #6


            Tässä ois tällainen :think

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎