Announcement

Collapse
No announcement yet.

260 Getrac lastua öljyissä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Delphin
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 231
    • Nurmijärvi

260 Getrac lastua öljyissä

Vaihdoin laatikkoöljyt 260 Getrac:iin ja huomasin, että magnetiissa on kunnon kasa metallihilettä. Vaihdelaatikko pitää pientä vollottavaa ääntä 1 ja 2 vaihteilla. Onkohan km tullut täyteen? :think Kannattaako edes avata? Noita laatikoita näyttäis olevan markkinoilla 150-300e.
    Vanhoja katiskoja.
  • Lötkö
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 644
    • Keskisuomi

Tuo vollotus ei ainakaan haittaa yhtään mitään,lähes jokaisessa e30:ssä mitään oon ajanut ja kuulastellut niin kyllä se laatikko vähän ulisee. Ei muuta ku uudet öljyt sisään ja kovaa ajoa.

Comment

• Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

Itse ole havainnut omien 260 laatikoitteni "lastuttavan" aika paljonkin, vuoden ajon jälkeen, ehkä 30tkm oli uudelleen kasvanut "karva" propun magneettiin.

Ääni ei oikeastaan ole tuolla välillä muuttunut miksikään, normaali kalakatus tyhjäkäynnillä ja aavituksen omainen ujellus tietyillä kierroksilla.

Korjauttamaan ei kannata ruveta, työt jo maksavat selvästi ehjön laatikon verran, puhumattakaan jos menee muita sisuskaluja kuin laakereita, niin tonni ei riitä mihinkään. Tietenkin jos osaat itse ja voit rakentaa usean eri laatikon osista.
      Olli.

Comment

• zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14453
        • Oulu

Mistäs tuo 260:n kalkatus johtuu? Aikanaan omassa E30 325:ssa oli sama juttu ja koskaan sitä ei tullut sen kummemmin selvitettyä kun ei se tosiaan ajoa haitannut.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

Originally posted by zener View Post
          Mistäs tuo 260:n kalkatus johtuu? Aikanaan omassa E30 325:ssa oli sama juttu ja koskaan sitä ei tullut sen kummemmin selvitettyä kun ei se tosiaan ajoa haitannut.
          Olen antanut kertoa itselleni, että pääakselin laakeroinnista. En tiedä todellista syytä.

Suurinosa 260 sarjan vaihteistoista kalkattaa.
          Olli.

Comment

• Lötkö
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 644
            • Keskisuomi

Originally posted by Rocla View Post
            Olen antanut kertoa itselleni, että pääakselin laakeroinnista. En tiedä todellista syytä.

Suurinosa 260 sarjan vaihteistoista kalkattaa.
            Pääakselin laakeri se siellä rohisee,mutta ilmeisesti myös "sivuakselin" laakerikin voi pitää ääntä.

Ei kyllä ole kallis remontti jos pelkät laakerit ja stefat vaihtaa,mutta jos jotain muitakin osia alkaa vaihtelemaan niin sitten voi hinta pompsahtaa. Ja itse ei kyllä kannata alkaa aukomaan jos ei tiedä mitä tekee,henk. kohtaisesti en itse menis aukomaan.

Comment

• grandpa-look
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 531
              • Vaasa/Seinäjoki

Vaihdoin tuossa muutama viikko sitten omaan 260 laatikkoon öljyt ja komea kasa lastua oli sielläkin propun päässä.. laatikko toimii ok, enkä allekirjoita kalkatusta/rahinaa, mutta 2. vaihteen synkrot rupee olemaan tiensä päässä.

OT:
              Osista sen verran, että ebayn huutokaupassa näytti olevan jotain varaosa kittejä saatavilla, mikä sisälsi päihin stefat, uudet synkrot, ja pääakselin laakerit, hintaa noin 200 dollaria
              Nyt: E39 530d 2002 m-sport
              ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎