Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i käy, mutta kastelee yhden tulpan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 92
    • Tampere

    E46 316i käy, mutta kastelee yhden tulpan

    Potilas 316i e46 vm 2005. Käy ja kukkuu, käy kylmänä hetken hyvin, mutta alkaa sitten savuttamaan lämmetessään ja varsinkin kaasulla. Näyttäisi siltä, että nelospytyn tulppa kastuu huolimatta siitä, vaihdanko suutinta tai puolaa muihin sylintereihin, oire pysyy nelosessa. Tulpat ovat uudet. 

    Onko tästä nyt sitten joku aparaatti ohjaimesta/ecusta tms. sökönä?

    Löytyisikö Pirkanmaalta joku, joka koneella tätä osaisi mahdollisesti tutkia?
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

    Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

    Ex-bimmerit:
    Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
    525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
    130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 92
    • Tampere

    #2
    Tämän aiheuttajaksi paljastui kuitenkin lopulta lämpimästä moottorista kadoksissa olleet puristuspaineet. Kylmänä ko. pytyn paine oli baarin verran pienempi muita -> ok, 2 barin ero on vielä ok. Mutta lämmetessään muiden pyttyjen paineet kohosivat noin 3 barin verran, mutta tämän kyseisen pytyn paineet pysyivät kylmän lukemissa.
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

    Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

    Ex-bimmerit:
    Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
    525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
    130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎