Moi! Alkupään N57 moottoriin hehkutulppien ja hehkun ohjausyksikön vaihto menossa vitos pytystä meni kierteet ja hankin sellaisen kierteenkorjaus sarjan bahcolta jossa on se korjausholkki mukana. Niin alkoi mietityttämään työn vaativuus ja mitä siinä on syytä ottaa huomioon että se onnistuisi kerrasta? Siinä hehkussahan on kärjen lähellä sellainen kartio minkä ilmeisesti pitää tiivistyä kanteen? Mietin että se korjaus holkkihan saattaa korottaa sitä yläpäätä että jääköhän se kantamaan vai onko sitä kierrettä niin paljon että sillä ei ole merkitystä? Kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä hommasta, kuinka on onnistunut tai mitä on voinut mennä pieleen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hehkutulpan kierteen korjaus?
Collapse
X
-
Hehkun varressa on kyllä sen verran varaa ettei se heti ota kannasta kiinni, vaikka helicoilin reuna vähän ulos tuleekin. Se kannessa ja hehkutulpassa oleva kartio on juuri se mikä tiivistää palotilan ulkoilmasta, joten vaikka porausholkit yms olisi hollilla niin kannattaa olla tarkkana että se uusi kierre tulee oikeasti suoraan, muuten karkaa puristukset hehkun reijästä kartanolle.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
-
-
https://www.motonet.fi/tuote/bahco-b...oduct=70-16039 Se on tuollainen se sarja, siinä on jonkunlainen ohjurin tapainen mukana mutta en ole vielä kokeillut että sopiiko se edes paikalleen. Tuollaisella sitä olisi kuintenkin tarkoitus yrittää tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by Peku GT View Posthttps://www.motonet.fi/tuote/bahco-b...oduct=70-16039 Se on tuollainen se sarja, siinä on jonkunlainen ohjurin tapainen mukana mutta en ole vielä kokeillut että sopiiko se edes paikalleen. Tuollaisella sitä olisi kuintenkin tarkoitus yrittää tehdä.
Comment
-
-
Tämä tuli kuntoon, sain sen kolmosenkin tulpan vaihdettua kun sain ajeltua koneen kuumaksi. Muut lähtikin jo ekoilla lämmöillä, luulen että sen kolmosen hekun oli joku jo joskus vaihtanut kun ei ollut ihan pohjassa ollut kun oli vuotanut sen hehkun varrenkin mustaksi ja pari ekaa kierrettä oli tulpassa kiinni.
Comment
-
-
Juu sillä, kaveri lainas jostain koneistamosta sellaisen jatketun terän. Jos purkaa imusarjan niin vois mahdollisesti onnistua tavallisellakin terällä. Kannattaa rasvata se terä ja jenkatappi vaikka keraamisella rasvalla niin tarttuu lastut siihen. Siltikin koukkupäisellä rasvatulla rautalankalla sai niitä lastuja onkia. Sehän siinä bahcon sarjassa oli huono kun siinä oli vaan yksi jenka kutakin kokoa, eikä oikein tiedä mistä niitä holkkeja sais lisää.
Comment
-
-
Originally posted by Peku GT View PostSehän siinä bahcon sarjassa oli huono kun siinä oli vaan yksi jenka kutakin kokoa, eikä oikein tiedä mistä niitä holkkeja sais lisää.
ja sivulta löytyy nappi "osta paikalliselta jälleenmyyjältä".Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View Post
Comment
-
Comment