Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukon asennus perään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sturer Bock
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 312
    • Häme

    Lukon asennus perään

    Tarkoitus olisi laittaa lukko perään (typ 188). Tarviiko hammaskosketus säätää kasattaessa ja laakeritkaan ei taida ehjänä irti lähteä? Toiset sanoo, että on ihan bolt-on homma, toiset taas suosittelee viemään suosiolla asian osaavalle pajalle. Kysytään nyt ensin täältä ennen kun alan perälle tekemään yhtään mitään, kun ei kerta kokemusta asiasta ole.
  • oskari78
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 19
    • Kuopio

    #2
    Itsellä e36 328i johon huomenna vaihdan juuri tuo alkuperäisen lukon lukottoman tilalle.Perä purettu jo kerran kun tuli väärä lukko(325).samalla
    vaihtoon menee poskilaakerit ja stefat.Kyllähän minäkin sain semmoiset ohjeet
    että hammaskosketusta tms ei tarvitse säädellä jos vaihtaa vain pelkän lukon.
    Huomenna se selviää minkälaista volinaa se pitää.

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      Originally posted by oskari78 View Post
      Itsellä e36 328i johon huomenna vaihdan juuri tuo alkuperäisen lukon lukottoman tilalle.Perä purettu jo kerran kun tuli väärä lukko(325).samalla
      vaihtoon menee poskilaakerit ja stefat.Kyllähän minäkin sain semmoiset ohjeet
      että hammaskosketusta tms ei tarvitse säädellä jos vaihtaa vain pelkän lukon.
      Huomenna se selviää minkälaista volinaa se pitää.
      OT.

      Ei ole olemassa mitään 325 tai 328 lukkoja. On olemassa alle 3,00 perävälitykseen sopiva type188 lukkoyksikkö ja yli 3,00 välitykseen sopiva type188 lukkoyksikkö.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        Originally posted by sturer Bock View Post
        Tarkoitus olisi laittaa lukko perään (typ 188). Tarviiko hammaskosketus säätää kasattaessa ja laakeritkaan ei taida ehjänä irti lähteä? Toiset sanoo, että on ihan bolt-on homma, toiset taas suosittelee viemään suosiolla asian osaavalle pajalle. Kysytään nyt ensin täältä ennen kun alan perälle tekemään yhtään mitään, kun ei kerta kokemusta asiasta ole.
        Jos pinjonin laakereihin ei kosketa ja hammasvälys on oikea niin hammaskosketusta ei tarvitse säätää.
        Mutta poskilaakerien esijännitys täytyy säätää ja myös hammasvälys, koska ne muuttuvat joka tapauksessa.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • Soiled
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3216
          • Mystinen Kuopio

          #5
          Lainataan topikkia, kun itselläkin menossa samanlainen projekti.

          Eli tuohon 328 cäbiin olisi lukkoyksikön vaihto menossa ja nappasin perän irti auton alta.
          Mitenkäs tämä homma olisi helpoin suorittaa, kun alkuperäinen perä on vielä avaamatta pöydällä ja sitten laatikossa olisi tuo lukkoyksikkö.

          Kaikki puljut antaa perän kasaamiselle aikoja vapun jälkeen niin ei kai se auta kun itse alkaa säätämään.
          Mystinen.Fi @ FB
          IG @tarmohanninen
          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎