Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw m2 pinion seal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MirkoM2
    Newbiemmer
    • Mar 2024
    • 13
    • Uusimaa

    bmw m2 pinion seal

    Murikkaöljyjä vaihtaessani huomasin perän lämpöanturin olevan öljyssä/mustassa möhnässä. Arvioni osuisivat kyseiseen tiivisteeseen. Autolla rullattu 90tkm

    Onko kyseisen tiivisteen vaihtaminen minkälainen show? videoita katsellessa ei iha kotona onnistu. Liikkeessä toki onnistuu, mutta olisin valmis tukemaan oman kylänseppää.

    Ps modet siirtäkää jos väärällä osastolla (olen amatööri tällä foorumilla)
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5400
    • S:t Karins

    #2
    Koita ensin varovasti kiristää jos tuo on vain löysällä. Muuten tuo kannattaa vaihtaa ei ole kauhean hintainen osa. Siinä on varmaan rengastiiviste suoraan siinä anturissa.

    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • MirkoM2
      Newbiemmer
      • Mar 2024
      • 13
      • Uusimaa

      #3
      Hei!

      Kiitos nopeasta vastauksesta. Lähen liikkeelle uusimalla koko anturin. Taisi olla 30€ luokkaa. Oletettavasti kun tuon irroittaa, nii öljyt tulee pihalle? Eli uutta peräöljyä ostamaan+ tiivisteet? Onko BMW OEM se ainut oikea vai onko täällä kokemuksia muista? Ulkomaalaisilla foorumeilla puhutaan OEM puolesta

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16418
        • Asikkala

        #4
        Otsikko on pinion seal ja anturia uusitaan. Mitä tässä on tarkoitus tehdä ?

        Comment

        • MirkoM2
          Newbiemmer
          • Mar 2024
          • 13
          • Uusimaa

          #5
          Selvitellä onko syynä pinion vai anturi. Amatööri ei voi tietää

          Comment

          • ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 592
            • Espoon haja-asutus

            #6
            Eikös se nyt ole helpoin ensin putsata anturin seutu ja se kardaanin laipan seutu ja tutkia, mistä tulee? Tai jos vain anturin seutu öljyssä , mutta kardaanin laipan seutu kuiva, niin eiköhän siitä päätellä voi, mistä tulee. Ei se öljyvuoto oikein yleensä ylöspäin kiipeä.

            E

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5400
              • S:t Karins

              #7
              Originally posted by MirkoM2 View Post
              Hei!

              Kiitos nopeasta vastauksesta. Lähen liikkeelle uusimalla koko anturin. Taisi olla 30€ luokkaa. Oletettavasti kun tuon irroittaa, nii öljyt tulee pihalle? Eli uutta peräöljyä ostamaan+ tiivisteet? Onko BMW OEM se ainut oikea vai onko täällä kokemuksia muista? Ulkomaalaisilla foorumeilla puhutaan OEM puolesta
              Kannattaa vaihtaa öljyt samalla, ja bemun omaa öljyä, tässä ei kannata säästää. Litran purkki riittää ja tarviit lisäksi uudet roput/tiivisteet. Öljyn tyhjennykselle ja täytölle on omat proput.

              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎