Elikkä autossa käyntiongelma. Ruiskuja kun kuuntelee stetoskoopilla niin 1 ja 2 pyttyjen ruiskut lopettaa naputtamasta aina välillä ja samalla tyhjäkäynti huononee ja putkessa alkaa "putputtaan". Nyt ostin käytetyt suuttimet mut ei auttanut vaihto. Mistäköhän niille vikaa vois viel etsiä?? Pitää nyt katsoa viellä johdot et löytyykö mitään. Maajohdot olen jo puhdistanut aijemmin. Ja jostain korjaamolta pitää varata aika jos tutkisivat että tuleeko ruiskuille oikeat virrat käynnissä. Virrat sinne tuli kun yleismittarilla mittasin. Onko siinä välillä muita osia ennen boksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50b25:sen käyntiongelma. Suuttimet?
Collapse
X
-
Kai olet mitannut suuttimet? Uudetkin? Tarkista ensialkuun nyt johdot ja liitokset sekä mittaa auton käydessä jännitettä suuttimien liittimistä. Tähän tarvitset melkeinpä oskilloskoopin, ei taida tavan yleismittari pysyä perässä. Oskilloskooppiin voit ottaa vielä mitattavan sylinterin sytytyssignaalinkin. M50:ssähän se on erittäinkin helppoa, kun siinä on suorasytkä ja puolat söpösti päällä muovin alla Jos jännitettä ei tule silloin kun pitäisi kannattaa alkaa siirtymään johtoja pitkin seuraavia liitoksia kohti ja mitata taas koneen käydessä ja niin edespäin.
Kai olet myös tulpat tarkistanut ja puolat todennut ehjiksi? Voisiko tuossa olla jopa niin edistyksellistä(ja kuitenkin yksinkertaista) tekniikkaa, että jos kipinä häviää lakkaisi myös bensansyöttö katalysaattorin suojelemiseksi?
Jos vaan koet kykeneväsi selvittämään ongelman kotopuolessa, tee se. Ei liikkeeseen kannata viedä ennenkuin aseella uhataan. Itse tekemisessä kun on neljäkin hyvää puolta: Tietää mitä on mennyt tekemään, miten ja minne, säästää rahaa ja oppiikin vielä siinä tehdessä. Ja tietysti voi olla varma että vaadittu operaatio on varmasti tehty.Last edited by gubbe89; 26-10-2008, 08:18.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
-
-
Ahaa voisko se sit kuitenkin olla tuolla sytkän puolella. Tulpat olen yhdesti vaihtanut mut huomenna vaihdan uudet 1,2 pyttyyn. Puolat mittasin ja vaihtelin kahden uuden paikkoja ei merkitystä. Suuttimista mittasin ohmit niin näytti 16:toita.Sitten virrat päällä mittasin että tuli virrat suuttimien plus napoihin.
Juu itse tekemistäkin kannatan koska haluan oppia ja joskus "jotkun" on sanonut pihiksikin.I hope u touch this car only whit your eyes.
Comment
-
-
Herää kysymys oletko varma, että suuttimille tulee jännite aina oikeaan aikaan? Oskilloskoopilla näet helposti sen, jos suuttimille ei tule aina jännitettä. Tarkistelepa kampiakselin asentotunnistin. Ja tuleeko puolille jännitettä myöskin oikeaan aikaan? Suuttimille ainakin se 16Ohm passaa hyvin toleransseihin, eli vika tuskin on niissä. Voihan se kyllä ollakin, jos suutinkärjet ovat tukossa? Jos tuossa on EGR niin sehän saattaa ajan saatossa liata suuttimet ihan kunnollakin.Last edited by gubbe89; 27-10-2008, 03:00.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
Comment