Eli tämmöinen auto rupesi sytyttelemään keltaista moottorin vikavaloa ja ajoittain nykii ajossa ja tyhjäkäynnillä käy huonosti, välillä toimii ilman ongelmia?. Vikakoodit luettu kiinanlukijalla ja oikealla bmw ohjelmalla korjaamolla ja olivat seuraavia:
2A82 Vanos intake
2A98 crankshaft-inlet camshaft correlation
2A87 exhaust vanos, mechanism
29CD combustion misfires
2A9A Crankshaft - inlet camshaft, synchronization
Tähän mennessä putsattu vanoksen öljynsuodattimet (molemmat todella likaisia), vaihdettu öljyt Castrol 5w-30 joissa bmw luokitus ja öljynsuodatin bosch, uudet vanoksen solenoidit joita vaihdettu ristiin useamman kerran ja vielä kokeiltu alkuperäisiä bmw solenoidejakin. Eli ilmeisesti seuraavaksi pitää tutkia nokka-akselin päästä vanoksen pyörät ja jakoketju / jako? Ajoin valvetronicin liitin irti venttiilinkopan liittimestä mutta oireet jatkuivat silti? Eli valvetronicin vian voi sulkea pois?? Mihin muuten perustuu se että oireet häviävät välillä käynnistämällä moottori uudestaan??
2A82 Vanos intake
2A98 crankshaft-inlet camshaft correlation
2A87 exhaust vanos, mechanism
29CD combustion misfires
2A9A Crankshaft - inlet camshaft, synchronization
Tähän mennessä putsattu vanoksen öljynsuodattimet (molemmat todella likaisia), vaihdettu öljyt Castrol 5w-30 joissa bmw luokitus ja öljynsuodatin bosch, uudet vanoksen solenoidit joita vaihdettu ristiin useamman kerran ja vielä kokeiltu alkuperäisiä bmw solenoidejakin. Eli ilmeisesti seuraavaksi pitää tutkia nokka-akselin päästä vanoksen pyörät ja jakoketju / jako? Ajoin valvetronicin liitin irti venttiilinkopan liittimestä mutta oireet jatkuivat silti? Eli valvetronicin vian voi sulkea pois?? Mihin muuten perustuu se että oireet häviävät välillä käynnistämällä moottori uudestaan??
Comment