Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 Lambda ondelma!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JardoX
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 74
    • Kokkola

M40 Lambda ondelma!

Eli tein omaan e36:seen sellasen vaihdoksen että vaitdoin m40b16 moottorin e30:ssä olleeseen m40b18 mottiin ja nyt on sellainen ongelma että en pääse tällä b18 koneella päästöistä läpi ja luvut näyttää siltä kuin lambda olis rikki mutta sitten aloin miettimään että tarviikohan tämä uus moottori erilaisen lambdan...

Eli onkohan e30 m40 moteissa erilainen lambda kuin e36 m40 moteissa?:think
    BMW E46 320d M-Sport touring -02

Ex:BMW E46 320da -02
    Ex: BMW E46 330ci -01
    Ex: BMW E36 316i -91
  • os951
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 447
    • Kerava

Ei lambdassa välttämättä ole eroa, mutta ongelmana on suurella todennäköisyydellä itse moottorinohjausjärjestelmä, jos käytät M40B16 Motronicia M40B18 koneen kanssa.

Comment

• JardoX
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 74
      • Kokkola

Originally posted by os951 View Post
      Ei lambdassa välttämättä ole eroa, mutta ongelmana on suurella todennäköisyydellä itse moottorinohjausjärjestelmä, jos käytät M40B16 Motronicia M40B18 koneen kanssa.
      mulla on tos paikoillaan m40b18 moottorinohjausboksi ettei vika voi siinäkään olla... luultavasti lambda paskana tai ilmamäärämittari...?:think

Comment

• Phaedrus
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1888
        • Helsinki

Onhan myös ilmamäärämittari peräisin 318i-mallista?

Comment

• JardoX
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 74
          • Kokkola

Originally posted by Phaedrus View Post
          Onhan myös ilmamäärämittari peräisin 318i-mallista?
          joo kyllähän tuo on... venttiilinvarren kumitki vaihdoin tossa 1000km sitten ja siinä samalla katoin että nokka-akseli ja keinut on vähä huonos kunnos ja uusein ne samalla... auto syö bensaa joku reulut 9L / 100km ette ei mikään 1.8L:sen normaali kulutus... ja tuo kulutus viittais vähä tohon lambda vikaan jos nyt olen yhtään oikeilla jäljillä...

Comment

• Phaedrus
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1888
            • Helsinki

Ainakin realoem:n mukaan 316i ja 318i malleissa käytetään samaa lambdaa. Minusta 9l kulutus kuulostaa ihan normaalilta, etenkin jos mukana on paljon kaupunkiajoa. Syylliseksi olisi helppo epäillä kulunutta ilmamäärämittaria ja sitä voisi yrittää säätää. Paras olisi saada jostain toimiva ilmamäärämittari, jonka avulla voisi poissulkea tämän vikamahdollisuuden. Koska seosta kuitenkin säädetään tässä tapauksessa myös lambdan avulla, voi vika olla tietysti myös lambdassa. Itse olen ymmärtänyt että viallinen labda vetäisi seokset kunnolla pieleen, kun taas IMM tekee "pikkuvikaa". Onhan pakoputki tarkistettu etteivät päästöarvot mene siitä johtuen pieleen?

Comment

• JardoX
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 74
              • Kokkola

ite kans katoin tuot realoemist noita lambdoi ja huomasin että tällä mun m40b18 vm.88 koneen lambdalla on eri osanumero kuin m40b16 vm.91 lambdalla mutta sehän voi että se kiinnitys on vain muuttunu e30:stä e36:seen siirryttäessä... Tohon kulutukseen ei sisälly hirveesti kaupunki ajoo vaan suurin osa maantiellä ajettuja kilsoja ja ennen auto kuluttu noin 7.0 - 8.0 L / 100km sekalaisessa ajossa... Ja yritun pakoputkeeki tutkia tossa enkä löytäny vuotoja tai mitään sellasta... katista en sitte tiedä jos se on tukossa ku autolla on ajettu kuitenki jo 340 tkm... Tuossa kaverilla olis just samanlainen motti niin voisin siltä kysästä otta IMM:ää lainaan niin vois tarkistaa ettei vika ole sitte siinä

Comment

• Phaedrus
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1888
                • Helsinki

Jep. Kannattaa muuten lukaista vielä yleinen päästöthreadi läpi, sen perusteella saa käsityksen siitä miten päästöarvoja tulisi tulkita.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎