Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljypumpun akselin hampaiden/boorien rikkoutuminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 92
    • Tampere

    Öljypumpun akselin hampaiden/boorien rikkoutuminen

    Apua kaivataan! Mikä ihme rikkoo öljypumpun akselin boorit/hampaat hammasratasta varten? Eli pumpun akselin pään hampaat.

    Potilas vm. 2004 e46 n46b18a eli 1.8 L bensa. Oma pikku ketjunsa ja kiristimensä tässä mallissa ja pumppu mallia tasapainoakselillinen.

    Suurkiitos!
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

    Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

    Ex-bimmerit:
    Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
    525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
    130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    #2
    Joku värinähän se varmaan on mikä sitä pieksee ees taas.

    Eihän se tasapainokoneisto voi olla väärässä ajoituksessa?
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • azlakki
      Bimmer Rookie
      • Oct 2015
      • 97
      • Tampere

      #3
      Kuvan mukaista akselia/ratasta tarkoittanet. Videolla kerrottu ongelman syy ja fixaus jos toteutus on sama N46 kuin videon M54.

      Attached Files

      Comment

      • Mppa
        Bimmer Rookie
        • May 2018
        • 92
        • Tampere

        #4
        Originally posted by azlakki View Post
        Kuvan mukaista akselia/ratasta tarkoittanet. Videolla kerrottu ongelman syy ja fixaus jos toteutus on sama N46 kuin videon M54.
        Juurikin tätä, mielenkiintoinen video. Täytyy tähän sitten turvautua jossei muukaan auta...
        320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
        Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
        Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

        Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

        Ex-bimmerit:
        Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
        525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
        130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

        Comment

        • Mppa
          Bimmer Rookie
          • May 2018
          • 92
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Joku värinähän se varmaan on mikä sitä pieksee ees taas.

          Eihän se tasapainokoneisto voi olla väärässä ajoituksessa?
          Purin aparaatin alas ja huomasin, että pumpun ketju on todella kireä, voisikohan se tehdä tuon?

          Tasapainoakselit ovat kyllä oikein, laitoin ne sillä ajoituskalulla kohdilleen. Toki nyt en muista, oliko ne koverat "kupit" ylös vai alas ja oliko niillä ehkä merkitystäkään, kunhan jommin kummin päin ovat "tasalla" YKKn kanssa?

          Tympiää taitaa olla se, ettei tuohon saa pelkkää tuota akselia uusittua vaan se on koko pumppu.
          320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
          Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
          Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

          Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

          Ex-bimmerit:
          Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
          525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
          130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

          Comment

          • Mppa
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 92
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Mppa View Post

            Purin aparaatin alas ja huomasin, että pumpun ketju on todella kireä, voisikohan se tehdä tuon?

            Tasapainoakselit ovat kyllä oikein, laitoin ne sillä ajoituskalulla kohdilleen. Toki nyt en muista, oliko ne koverat "kupit" ylös vai alas ja oliko niillä ehkä merkitystäkään, kunhan jommin kummin päin ovat "tasalla" YKKn kanssa?

            Tympiää taitaa olla se, ettei tuohon saa pelkkää tuota akselia uusittua vaan se on koko pumppu.
            Tämä aihe ratkesi tuohon liian kireään ketjuun. Jostain oli edellinen omistaja siihen saanut laitettua noin 7 mm halkaisijaltaan liian suuren hammaspyörän.
            320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
            Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
            Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

            Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

            Ex-bimmerit:
            Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
            525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
            130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              #7
              Ohhoh. Ompas ollu sankari kyseessä. Hyvä että selvis
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Mppa
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 92
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Ohhoh. Ompas ollu sankari kyseessä. Hyvä että selvis
                Jjep, oli kiva oppia aiheesta ja huomata se tietysti vasta, kun kone on jo autossa kiinni. Pariin kertaan vaihdoin pumpun alakautta, kunnes aihe selvisi. Ei hääviä hommaa alakautta, varsinkin kun kasailin moottorin pukissa alunperin... Huoh
                320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

                Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

                Ex-bimmerit:
                Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
                525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
                130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by azlakki View Post
                  Kuvan mukaista akselia/ratasta tarkoittanet. Videolla kerrottu ongelman syy ja fixaus jos toteutus on sama N46 kuin videon M54.
                  Ihan hyvä video, mutta vanhana apumekaanikkona tuosta varmistuslangan laitosta olis kyllä tullu hylsy. Toki tyhjää parempi, jos ei ollut kuin oikeakätiset varmistuslankapihdit käytettävissä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎