Potilas n46b18a eli 1.8 litrainen bensanelkku vm. 2005, "kaikilla mausteilla" eli valvetronicilla ja vanoksilla varustettu.
Moottori on ollut minulla kesän aivan osissa laahaimen rikkoutumisen vuoksi. Nyt kun homma saatiin viimein nippuun, kone hörähtääkyllä käyntiin, muttei käy tyhjäkäyntiä lainkaan. Bensapumppu osoittautui mykäksi avaimia käännettäessä, vaihdoin jo uuden pumpunkin vallan, muttei auttanut. Vika oli pelkässä releessä, mutta se on nyt ohitettu hyppylangalla jahka löydän oikean. Bensansuodin, jossa paineensäädin on integroituna päässä, on uusittu juurikin.
Suuttimet ruiskii ja ohmit kaikissa on 12,2 ohm, ja kierroksilla moottori kuitenkin pelaa, niin tuskin vika niissä on. Jako on laitettu oikeilla lukituskaluilla kohdilleen, muistaakseni 2-3 sisään näytti INPA.
Moottorin ilmansuodin on myös uusi.
Auto ei herjaa mitään valoja tauluun (paitsi 2ef5 termarin mappi activaatio, sillä tässä on paikoillaan nyt ei-sähkötermari) mutta tyhjäkäynnille laskeutuessaan kovan kaasuttelun jälkeen pitää muutamia melko teräviä kolinoita, ikäänkuin joku laittaisi pyörimistä vastaan... Ja sitten sammuu. Aika sellainen tukehtuvan oloinen myös.
Olisiko hyviä vinkkejä kellään antaa, mihin suuntaan seuraavaksi lähdettäisiin vianhaussa?
Käsittääkseni valvetronic ohjastaa tässä myös tyhjäkäyntiä, ja sen toiminta vaikuttaa loogiselta INPAn mukaan, sekä menee sen opetusohjelman läpi ilman ongelmia. Pyöreän VVTn liittimen irroitus ei auta aiheeseen mitenkään.
Suurkiitos avusta!
Moottori on ollut minulla kesän aivan osissa laahaimen rikkoutumisen vuoksi. Nyt kun homma saatiin viimein nippuun, kone hörähtääkyllä käyntiin, muttei käy tyhjäkäyntiä lainkaan. Bensapumppu osoittautui mykäksi avaimia käännettäessä, vaihdoin jo uuden pumpunkin vallan, muttei auttanut. Vika oli pelkässä releessä, mutta se on nyt ohitettu hyppylangalla jahka löydän oikean. Bensansuodin, jossa paineensäädin on integroituna päässä, on uusittu juurikin.
Suuttimet ruiskii ja ohmit kaikissa on 12,2 ohm, ja kierroksilla moottori kuitenkin pelaa, niin tuskin vika niissä on. Jako on laitettu oikeilla lukituskaluilla kohdilleen, muistaakseni 2-3 sisään näytti INPA.
Moottorin ilmansuodin on myös uusi.
Auto ei herjaa mitään valoja tauluun (paitsi 2ef5 termarin mappi activaatio, sillä tässä on paikoillaan nyt ei-sähkötermari) mutta tyhjäkäynnille laskeutuessaan kovan kaasuttelun jälkeen pitää muutamia melko teräviä kolinoita, ikäänkuin joku laittaisi pyörimistä vastaan... Ja sitten sammuu. Aika sellainen tukehtuvan oloinen myös.
Olisiko hyviä vinkkejä kellään antaa, mihin suuntaan seuraavaksi lähdettäisiin vianhaussa?
Käsittääkseni valvetronic ohjastaa tässä myös tyhjäkäyntiä, ja sen toiminta vaikuttaa loogiselta INPAn mukaan, sekä menee sen opetusohjelman läpi ilman ongelmia. Pyöreän VVTn liittimen irroitus ei auta aiheeseen mitenkään.
Suurkiitos avusta!
Comment