Mimmoisia kilometrejä kansalaiset on päässeet ennen kuin originaali kytkin on antautunut? 320i 150 heppaisella koneella ja nyt on 430tkm alkuperäisellä menossa. Mitään poikkeavaa en kytkimen toiminnassa huomaa..entinen omistaja appiukko joka rullasi autolla 300tkm..ajotyyli sellainen että ei turhaan luistattele kytkintä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kytkimen kesto...
Collapse
X
-
Purin E39 orkkis kytkimen pois 367tkm kohdalla. Neulalaakeri ja painelaakeri paskoja ja ääntänyt kauan. Ikää 28 vuotta. Kytkinlevyä vähimmillään vielä 0,9mm niittiin. BMW:n ohjeistuksen mukaan ois voinut laittaa ilmeisesti vielä takaisin jos ois ollut 1mm niittiin? Kaksoismassaa sai kyllä tasoitella, mutta ihan kelvoksi sai vielä, itse mekaniikka siinä kunnossa.
Paineasetelman vaihdoin myös uuteen. Kytkimen ostin Rymec merkkisen, muuten vaikutti hyvälle, kun UK brändi, mutta näemmä itse tuotteet tehty Kiinassa.
Neulalaakerin otin Sachs, made in Japan ja pussissa Koyo.
Nuo valmistusmaat ovat kyllä mitä ovat, otin Sachsin iskareiden yläpäät taakse samaan aikaan ja ne puolestaan oli ehtaa kiinalaista kans. Ja nää kaikki samaa ZF konsernia kuin "LEMFÖRDER, SACHS, TRW, WABCO and BOGE"
-
Comment