Uutta moottoria suunnittelen, purettu atomeiksi ja sen verran sylintereissä kulumaa että joutuu poraamaan ylikokoon. Ruttua tarkoitus laittaa suunnilleen 11:1, Amp44 saisi mäntäsarjan 750€, wisecot menee jo yli tonnin. Vakiomännät mahtaa olla yhtä arvokkaat ainakin alkuperäisenä. Onko joku löytänyt jonkun muun auton männät jotka passaisi tuohon lohkoon mittojen puolesta? Tämä on ollut varamoottorina ja autossa paikoillaan tällä hetkellä 2.8:ksi stroukattu M50b25tu, saatan ottaa kampuran ja veivit siitä tai sitten tästä tulee 2.5 litrainen, samat männät pitäisi käsittääkseni käydä molemmissa konsepteissa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitkä männät M50b25tu?
Collapse
X
-
No eikös 2,5 ja 2,8 oo samanmittanen kanki eli 135mm joten eikös niissä sillon oo aikalailla eri puristuskorkeus, eli tapin paikka eri.
Vakiot jos kelpaa niin minulta löytyy esim m50nv männät sekä muistaakseni m52b28tu männät.
Cometiciltä taitaa löytyä alle millinkin kannentiivisteitä tai sit paksuja millä voi hakee ruttua kohdalleenE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNo eikös 2,5 ja 2,8 oo samanmittanen kanki eli 135mm joten eikös niissä sillon oo aikalailla eri puristuskorkeus, eli tapin paikka eri.
Vakiot jos kelpaa niin minulta löytyy esim m50nv männät sekä muistaakseni m52b28tu männät.
Cometiciltä taitaa löytyä alle millinkin kannentiivisteitä tai sit paksuja millä voi hakee ruttua kohdalleen
Kaveri ettii siis ylikoko mäntäsarjaa. Onko sun m52b28tu männät siis ylikokoiset?
Kysyjälle tiedoksi. Kannattaa myös kuukkeloida varaosanumerolla tarvikemäntiä. Voi saada suht edullisestikin, jos vain laatu kelpaa. Alumiinilohkoisten mutta rautaputkisten mäntiä taisi olla tarjolla vain ensimmäiseen ylikokoon eli 84,25mm halkaisijalla. 85mm mäntää löytyy mm. n52b30 moottoreista. Tapin kokoa en muista enkä korkeuttakaan ja lisäksi kiertokanki on alunperin kartiokkaalla yläpäällä, joka siis vaatii toimia ainakin vanhan koneen kankia käytettäessä. N-koneiden kanget eivät muistaakseni käyneet mittojensa puolesta näihin vanhoihin.
Budjettimallisen rakennelman saa varmaan joka tapauksessa unohtaa, jos porata meinaa. Se jo itsessään maksaa aika paljon, joten kannattaako kovin paskoja osia valita sen jälkeen? Parempi vain työntää kättä syvemmälle taskuun, nauttia koneesta ja harmitella vasta myöhemmin tuhlattua suunnatonta rahamäärää, jonka olisi todennäköisesti tuhlannut johonkin vieläkin turhempaan.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Totta. M50b25tu on 140 kangella. Enpä muistanut sitä. Pahoittelut
ja muutenkin tuli luettua liian nopeesti, tosiaan ylikokoo haettiin.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment