Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikko ongelmaa, E92 330XD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leitner
    Newbiemmer
    • May 2024
    • 8
    • Heinola

    Automaattilaatikko ongelmaa, E92 330XD

    Keväällä laatikko käytettiin Maaningalla Konehuollossa täydessä korjauksessa. Sisälle vaihdettiin kaikki osat eli vastaa uutta. Nyt autosta on ollut kateissa räväkkyys/tehon puute korjauksen jälkeen. Edellinen omistaja on käyttänyt ohjelmoinnissa, G-voimaa softa moottorissa ja laatikossa. iCarsoftilla ei ole mitään vikaa päällä ja ohjainlaitteet sen mukaan kunnossa. Laatikko resetoitu ja yritetty opettaa ohjeiden mukaan....
    Hieman outoja lukemia antaa clutch fill pressures ja time, aikakin kun vertaa service manuaaliin.
    Fill pressures Rapid fill time
    Clutch A : 514 8.00
    Clutch B: -57 16.00
    Clutch C: -83 -15.00
    Clutch D: 140 0.00
    Clutch E: 10 -6.00

    Hyvät neuvot kelpaa, mitä seuraavaksi tekisi....
  • käkke
    Newbiemmer
    • May 2023
    • 21
    • Riihimäki

    #2
    Ei omaan silmään näytä kyllä yhtään poikkeavilta noi adaptaatio arvot 6hp:lle. Ainut mikä on hieman poikkeaa "toleranssista" on toi A-kytkimen paine arvo.

    Laatikossa ei ole ohjelmaa tällä hetkellä?

    Comment

    • Rattiukko
      BTCF Member
      • Nov 2022
      • 578
      • Uusimaa

      #3
      Tuossa n. 350tkm mennyt E61 525xd zf6hp19 laatikon adaptaatiot johon kerran vaihdettu ainoastaan öljyt, alkuperäisellä suodattimella, vertailun vuoksi

      Clutch a fill pressure -168
      Clutch b fill pressure -27
      Clutch c fill pressure -206
      Clutch d fill pressure 300
      Clutch e fill pressure -200
      Clutch a fill time 16
      Clutch b fill time 25
      Clutch c fill time 3
      Clutch d fill time 0
      Clutch e fill time 45
      Last edited by Rattiukko; 26-10-2024, 15:56.

      Comment

      • Leitner
        Newbiemmer
        • May 2024
        • 8
        • Heinola

        #4
        En tiedä onko "paranneltu" ohjelma hävinnyt. En löytänyt tietoa ohjelmasta tuolla meidän lukijalla. Tai en osannut etsiä oikeasta paikasta

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 609
          • Espoon haja-asutus

          #5
          Tuskinpa sillä Gee Voimalla mitään omaa laatikkosoftaa ole? Xhp:tä ovat mainostaneet kylläkin, niin sellainen varmaan, jos nyt jotain on?

          E

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2200
            • Vantaa

            #6
            Ei nyt laatikkorempan pitäisi vaikuttaa moottorin toimintaan. Vai onko laatikon softa päivitetty renoan yhteydessä, jolloin xhp olisi poistunut ja auto tuntuu rauhallisemmalta?
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • Leitner
              Newbiemmer
              • May 2024
              • 8
              • Heinola

              #7
              Laatikon softaa ei ole päivitetty korjauksen yhteydessä. Laatikkoon on vaihdettu kaikki kuluvat osat yms. , ajettu silloin 230000 km. Kun auto tuli "taloon" 190000 km ajettuna niin paikaltaan lähdettäessä tavarat lenteli lattialle ja joka pyörä poltti pikitiellä. 220000 km kohdalla alkoi luistamista olemaan ja vaihteet eivät toimineet kunnolla. Korjauksen jälkeen viat poistuivat mutta 0-100 km/h. hidastui melkein 3 sec. Eikä kyllä liimaa enää penkkiin.

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2200
                • Vantaa

                #8
                Lähtisin edelleen ongelmaa ratkomaan muualta kuin laatikosta. Sen paremmin tuosta g-voimaa softasta tietämättä, hyvin mahdollista että sieltä on jotain vikakoodeja disabloitu. Mitä livedata näyttää ahtopaineista, ilmamassasta ja ruiskutusmääristä? Siellä on joku majure vika päällä, jos noin paljon on hidastunut. Vikakoodit kannattaa myös lukea istalla/inpalla.
                Last edited by VilleP; 28-10-2024, 22:09.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • Leitner
                  Newbiemmer
                  • May 2024
                  • 8
                  • Heinola

                  #9
                  vikakoodit mitä löytyi 452A, 3FF1 ja 4990. EGR on otettu pois käytöstä ja DPF:ä herjaa aina (tukossa?)
                  Manifold pressure tyhjäkäynnillä 998,95 Mbar ja 1228 Mbar 3000 kier/min
                  Specified charge-air pressure, tyhjäkäynnillä 1045,91 Mbar ja 1375 Mbar 3000 kier/min
                  Charging pressure actuator 95% tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 75%
                  Rail pressure 241 bar tyhjäkäynnillä ja 630 bar kierroksilla
                  Pre-supply pressure 3795 mbar

                  Mielestäni ahtaa, noista polttoainepaineista en osaa sanoa onko kohillaan?

                  Comment

                  • ErkkiE
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 609
                    • Espoon haja-asutus

                    #10
                    Jos noissa kierroksilta peräisin olevissa on yhtään kuormaa, niin ei se paljon ahda. Vakio 330d ahtaa sellainen 1.5 bar ylipainetta täysvedossa eli absoluuttista noin 2.5 bar eli 2500 mbar. Noilla luvuissa kierroksilla vain 0.3 bar ahto(yli)painetta.

                    3ff1 on ilmamäärämittarista, 452a on dpf laskennallisesta iästä (taitaa tulla ihan kilometrien perusteella), 4990 taitaa olla pakokaasun vastapaineanturilta. Mutta kyllä tukossa oleva dpf ja rikkinäinen imm vie puhdin koneesta. Kyllä itse etsisin vikaa ennemmin tuolta kuin laatikosta.

                    E
                    Last edited by ErkkiE; 29-10-2024, 20:38.

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2200
                      • Vantaa

                      #11
                      Tuon perusteella katsoisin dpf:n tuhkamäärän. Nollaa dpf vaihto laskuri, vikakoodit ja kokeile pakkopolttoa. Jos tuo pakopaineanturi rikki, niin poltto ei toimi. Eihän ole ahtovuotoja?
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Leitner
                        Newbiemmer
                        • May 2024
                        • 8
                        • Heinola

                        #12
                        DPF vaihtolaskuri nollattu, vikakoodit poissa. Pakkopolton kohdalla tulee ilmoitus että ei tueta toiminto tällä ajoneuvolla. Exhaust-gas back pressure pyöri 25-43 Mbar välissä. Specified charge-air pressure 2700 Mbar kun vedättää kunnolla. Ahtovuotoa ei kyllä kuulu... Mitähän sitten kokeilisi

                        Comment

                        • ErkkiE
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 609
                          • Espoon haja-asutus

                          #13
                          Tyhjäkäynnille aivan liian kova vastapaine, jos on tyhjäkäynnin lukema. Täysvedolla lienee aika kovat vastapaineet. Tuleeko siellä nyt edelleen vikakoodeja imm ja vastapaineen anturi takaisin vai pysyykö poissa? Täysvedon ahtopaineet on aika uskottavat ohjelmoidulle olettaen, että pyyntö ja toteuma about samat. Mitä näyttää nokimäärä (laskennallinen)? Yrittääkö polttaa ajossa?

                          E

                          Comment

                          • Leitner
                            Newbiemmer
                            • May 2024
                            • 8
                            • Heinola

                            #14
                            Vastapaine oli 25 tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä tuo 42 Mbar. Koodit pysyivät kaikki poissa. Tyhmä kysymys, tuo noki määrä. Mistä löydän tiedon? Pakopolttoa yritettiin laittaa päälle auto käynnissä mutta paikoillaan.

                            Comment

                            • Rattiukko
                              BTCF Member
                              • Nov 2022
                              • 578
                              • Uusimaa

                              #15
                              Poltto menee päälle vasta ajossa, ei toimi paikallaan. Moottorin pitää olla lämmin, mieluiten maantie tai paremmin moottoritie ajoa.

                              Ei sillä tuhkan tai noen määrällä ole minusta niin väliä. Bimmer tool android 20€ löytyy dpf, poltot ja tuhkat etusivulta.

                              Nuo paineet ei minusta oikein täsmää. Ehkä dpf anturi on entinen? Jos siis lyöt ajossa kaasun pohjaan ja näyttää 42mbar ja kuitenkin tyhjäkäynnillä jo 25mbar.
                              Last edited by Rattiukko; 30-10-2024, 21:35.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎