Announcement

Collapse
No announcement yet.

B47 jakoketjujen kesto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 243
    • J

    B47 jakoketjujen kesto?

    Minkälaiseksi nämä alkupään B47 moottorien jakopäät ovat osoittautuneet, tarviiko niihin suhtautua yhtä suurella varauksella kuin N47 moottorisiin?
    Itsellä noita B47 moottorisia on kyllä useampi ollut mutta ovat aina olleet alle 150 tkm ajettuja.
    Olisi tarkoitus hommata n.200 tkm ajettu B47 moottorinen F3x kakkosauton virkaa toimittamaan.
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17517
    • Turku

    #2
    Eri puolilla kommentoitu, että olisi huomattavasti luotettavampi jakopään osalta kuin N47 eri versioineen.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14426
      • Oulu

      #3
      Ei taija noilla kilometreillä olla vielä hätää ja hyvinhän nämä nelipyttyset kylmästartissa ilmottaa, ku alkaa olla aika tehä remonttia.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 243
        • J

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Ei taija noilla kilometreillä olla vielä hätää ja hyvinhän nämä nelipyttyset kylmästartissa ilmottaa, ku alkaa olla aika tehä remonttia.
        Ok, sitä minäkin vähän arvelin, sinällään erikoista kun tuo jalkopää on rakenteeltaan hyvin lähellä N47:ää.

        Comment

        • Crete88
          Bimmer Rookie
          • Mar 2023
          • 43
          • Lohja

          #5
          Samat osat näyttää käyvän molempiin niin ei siinä jakopäässä kovin suuria eroja voi olla. Ehkä jotain muuta on muutettu koneessa, B47 tuntuu ainakin käyvän vähän nätimmin. Eiköhän B47 jakopääkin mene uusiksi ainakin kerran koneen käyttöiän aikana. Ei nämä nykyiset jakoketjut enää ole ikuisia kuten ennen, kestää saman kun hihnatkin, tai huonommin mutta ovat paljon hankalampia vaihtaa.

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3556
            • Raisio

            #6
            Miten pitkälle loppupään N47 kestivät, siitä voi hiukan vetää johtopäätöstä minne asti vanhetessaan B47 kestää, +300tkm?
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              #7
              Surkuhupaisaa että n47 jakopää on edelleen "huono" vaikka tosiasia on että muut paitsi alkupään n47 jakopää on lähtökohtaisesti aivan hyvä.
              Toki tuulipukukansa kakkii housuunsa jos kerran auton eliniän aikana joutuu ketjun tekemään esim 300tkm kohdalla. Ja se maksaa vaikka 1500-2000€
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • 34Lee
                Newbiemmer
                • Dec 2019
                • 25
                • Suomi

                #8
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Surkuhupaisaa että n47 jakopää on edelleen "huono" vaikka tosiasia on että muut paitsi alkupään n47 jakopää on lähtökohtaisesti aivan hyvä.
                Toki tuulipukukansa kakkii housuunsa jos kerran auton eliniän aikana joutuu ketjun tekemään esim 300tkm kohdalla. Ja se maksaa vaikka 1500-2000€
                Onhan se väärään päähän moottoria asennettu, jos ei kerta kestä kuin 300tkm. Vaihtaisin mielummin jakohihnoja 100tkm välein

                Comment

                • 314da
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 243
                  • J

                  #9
                  Mielenkiintoista olisi kuulla jos täällä jollain olisi omakohtaista kokemusta missä kohtaa on oireet alkaneet.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14426
                    • Oulu

                    #10
                    Oma on toki n47d20c, mutta 270tkm kohalla se jo hieman kylmästartissa äänsi. Ei tuota erottanut vasta, kun uudet hilut oli paikallaan että outo ääni oli hävinnyt kylmä käynnistyksessä.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • 314da
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 243
                      • J

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Oma on toki n47d20c, mutta 270tkm kohalla se jo hieman kylmästartissa äänsi. Ei tuota erottanut vasta, kun uudet hilut oli paikallaan että outo ääni oli hävinnyt kylmä käynnistyksessä.
                      Missä hinnoissa tuo remppa nykyään menee?

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14426
                        • Oulu

                        #12
                        En tiedä tarkemmin, itse tein oem osilla ja alle 400e osiin.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3839
                          • Nokia

                          #13
                          Eipä kyllä tarvii jakoketjua miettiä B47 kanssa. Yhdellä työkavella hiukan alle 500tkm ajettu vanha taksi F34, ei ongelmia. En ole mistään muualtakaan kuullut/lukenut.
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 53*BMW

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎