Vaihdoin vm.2010 n55 koneeseen öljynsuodattimenjalan tiivisteet ja samalla tulpat ja puolat. Starttasin muutaman kerran ilman puolia ja suuttimien liittimet irti, kuten jostain ohjeesta luin. Auto käynnistyi normaalisti ja vähän aikaa kävi hyvin, sitten alkoi käydä vajaalla. Sammutin ja odottelin hetken, sitten käynnistin ja kaikki taas toimi. Ajoin kotiin vajaa 10km matkan ja matkalla en huomannut mitään vikoja, mutta seuraavana aamuna auto käynnistyi huonosti ja kävi vajaalla. Vaihdoin tulpat uudelleen, edelliset oli aika mustat. Ja sitten sain luettua vikakoodit ja olikin aika pitkä lista. Nollasin koodit ja ajoin lenkin, aluksi toimi normaalisti ja sitten alkoi taas käydä vajaalla. Katsoin yleismallin vikakoodinlukijalla livedataa ja ainakin öljynpaineet näyttäisi olevan kunnossa. Mistähän tässä pitäisi alkaa etsimään vikaa? Tässä listaa koodeista:
130104 - vanos intake: control fault, camshaft stuck.
130304 - vanos exhaust: control fault, camshaft stuck.
140010 - combustion misfires, several cylinders. ja joka sylinterille oma vikakoodi.
120408 - charging pressure control
ja muitakin koodeja oli, mutta nämä varmasti ne tärkeimmät.
130104 - vanos intake: control fault, camshaft stuck.
130304 - vanos exhaust: control fault, camshaft stuck.
140010 - combustion misfires, several cylinders. ja joka sylinterille oma vikakoodi.
120408 - charging pressure control
ja muitakin koodeja oli, mutta nämä varmasti ne tärkeimmät.
Comment