Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d suutin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juupajuu
    Newbiemmer
    • Mar 2025
    • 7
    • ilmajoki

    530d suutin ongelma



    Noniin elikkäs nyt tuli erikoinen vika venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä

    elikkäs vaihdon jälkeen auto käyntiin nakuttaa rankasti hörsköttää ja putkesta valkoista savua , inpasta korjaus arvot




    1syl -4.41




    2syl 3.50




    3syl-0.66




    4syl-5.11




    5syl 1.03




    6syl 5.37!




    lisäksi näyttää 2.4.6 sylintereille noin 100rpm vähemmän kierroksia kuin muille




    käytettyjä penkissä testattuja suuttimia uusien (kupariprikkojen kanssa jokasyl) koitettu vaihtaa 2/4/6syl nakutus hiljeni huomattavasti nyt esiintyy vain kierroksia lisäämällä ,arvot saatu nyt




    1syl -2.31




    2syl 1.17




    3syl -1.39




    4syl -2.54




    5syl -0.67




    6syl 5.33!




    katsottu suuttimien johtosarja ei vikaa

    6syl testattu useampaa suutinta arvot ei muutu juuri mihinkään.

    imuaukoista ei pitäisi olla tippunu sisälle mitää nokia isompaa

    rail paineet ok noin 380.

    korjaus arvot tasaantuu kun nyppää railpaine anturin piuhan irti




    vaikuttaako se ettei suuttimia koodattu mihinkään tai nollattu mitään kun vaihdeltu ristiin rastiin?

    käyntiin lähtemiseen pitää jonkinverran sahata

    kuinkas kupariprikan tiiveys vaikuttaa korjausarvoihon?

    naputus ei tunnu myöskään lakkaavaan vaikka nyppii suuttimista vuorotellen johtoja irti
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2275
    • Vantaa

    #2
    Ei saa vaihtaa ristiin rastiin. Pitää koodata jos järjestys vaihtuu.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2746
      • Tampere

      #3
      Osaathan varmasti tunnistaa sylintereiden positiot sytytysjärjestyksen mukaisesti?

      Minusta alkuperäisessä asetelmassa vaihtotarve kohdistuu sylintereiden 4 ja 5 suuttimiin. Suuttimet on koodattava vaihdon jälkeen, jotta ilmoitetut korjausarvot ovat uskottavia tyhjäkäynnillä.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3888
        • Finnland

        #4
        Mikä auto kyseessä, enkö vaan huomaa? Ei kai esim. E39 tarvi muuta kuin korjausarvot nollata?

        Minusta tuntuu että kasauksessa on ehkä mennyt joku letku väärään paikkaan, tai liitin väärässä paikassa tai väärin päin tms.
        Jos niitä suuttimia on kerran jo vaihdeltu.

        Onko nuo käytetyt suuttimet penkissä testattu jossain luotettavassa paikassa vai internetin ihmeellisen maailman lappusia?
        Last edited by Jarger; 14-03-2025, 13:13.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • juupajuu
          Newbiemmer
          • Mar 2025
          • 7
          • ilmajoki

          #5
          kyseessä siis e61 m57tu2 piezoilla ja kyllä esim 6 syl testattu 3eri suuttimella jotka testattu pitäviksi. tänään kokeiltu koodata suuttimet ja sopeuttaa ei vaikutusta. seuraavaksi puristuspaineet testiin. eipä tuossa kasauksessa ole muuta irroitettavaa kun rail liittimet2kpl kaasuläpän liitin ja alipaineputki nokkaakselin ssentotunnistin, mafanturi, egr putki, imusarjaan yksiliitin ja suuttimen liittimet , kaikki kiinni ja oikeinpäin

          Comment

          • Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1885
            • Turku

            #6
            Originally posted by juupajuu View Post
            kyseessä siis e61 m57tu2 piezoilla ja kyllä esim 6 syl testattu 3eri suuttimella jotka testattu pitäviksi. tänään kokeiltu koodata suuttimet ja sopeuttaa ei vaikutusta. seuraavaksi puristuspaineet testiin. eipä tuossa kasauksessa ole muuta irroitettavaa kun rail liittimet2kpl kaasuläpän liitin ja alipaineputki nokkaakselin ssentotunnistin, mafanturi, egr putki, imusarjaan yksiliitin ja suuttimen liittimet , kaikki kiinni ja oikeinpäin
            Jani kysyi edellä.

            Osaathan varmasti tunnistaa sylintereiden positiot sytytysjärjestyksen mukaisesti?

            Olethan tietoinen, että Inpan sylinterinumerot ovat sytytysjärjestyksen mukaiset, eivätkä fyysisen järjestyksen mukaiset?
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

            Comment

            • juupajuu
              Newbiemmer
              • Mar 2025
              • 7
              • ilmajoki

              #7
              _____
              Last edited by juupajuu; 15-03-2025, 14:47.

              Comment

              • juupajuu
                Newbiemmer
                • Mar 2025
                • 7
                • ilmajoki

                #8
                kyllä tuo inpan järjestys on ihan sama kuin fyysinen, esim fyysisestä 4 kun johdon nyppää irti niin inpa ei näytä 4 arvoja

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1885
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by juupajuu View Post
                  kyllä tuo inpan järjestys on ihan sama kuin fyysinen, esim fyysisestä 4 kun johdon nyppää irti niin inpa ei näytä 4 arvoja
                  Onko näin? Sitten voi olla eroa eri moottorien välillä, mutta ainakin n43, n53 ja n54 sytytysjärjestys on se jonka numeroilla diagnoosit näytetään. Virhekoodit taas tulee fyysisen järjestyksen mukaan. Sekavaahan toi on.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Kouris
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 758

                    #10
                    Niinkuin tuossa kirjoitit niin puristuspaineita mittaamaan. Samankaltaisilla oireilla tossa yhdestä koneesta puuttui parista pytystä puristukset. Epäilen että noin 25 bar pitäs löytyä. M47 mittasin joskus tuon verran joka pytystä, ehjä kone.

                    Näiköhän nuo koodaukset nyt niin paljon vaikuttaa että muuten ehjä auto ei kävisi aika hyvin kuitenkin.

                    Käykö tuo ollenkaan jos ottaa sen tyhjäkäynnin tasauksen pois päältä? Vertailun vuoksi jos ehjässä koneessa tehdasuudet suuttimet niin tyhjäkäynnin tasaus päällä / pois ei vaikuta mitään.

                    Comment

                    • juupajuu
                      Newbiemmer
                      • Mar 2025
                      • 7
                      • ilmajoki

                      #11
                      joo puristukset 6 hukassa

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3888
                        • Finnland

                        #12
                        Mäntäpistiäiset perkele, kummallinen vieraslaji
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2275
                          • Vantaa

                          #13
                          No muistaa ensi kerralla laittaa suuttimet takaisin samassa järjestyksessä
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Rattiukko
                            BTCF Member
                            • Nov 2022
                            • 648
                            • Uusimaa

                            #14
                            Suuttimista eri paikoilla häviää puristuspaineet? Tuskin. Siellä on joku 10mm hylsy venttiilikoneistossa tms.
                            Last edited by Rattiukko; 19-03-2025, 01:07.

                            Comment

                            • juupajuu
                              Newbiemmer
                              • Mar 2025
                              • 7
                              • ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by VilleP View Post
                              No muistaa ensi kerralla laittaa suuttimet takaisin samassa järjestyksessä
                              Eli sun mielestä väärällä paikalla oleva ehjä suutin on tehnyt mäntään reijän tyhjäkäynnillä muutaman minuutin käytöllä eiköhän tuo nyt oo todennäköisempi että sisälle tippunu jotain sinnekuulumatonta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎