Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57 vesi paluu liitos vuotaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -BigDaddy-
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 57
    • Helsinki

    m57 vesi paluu liitos vuotaa.

    Onko kuinka monelle tuttu tilanne, lohkon kyljestä hapertui vesiliitos rikki ja tietysti vaihoin uuteen. Letkun sisällä oleva o-rengas ei kuitenkaan tiivistänyt kunnolla vaan aluksi vuoti ihan kunnolla, hommasin toisen liittimen mutta tihkuttaminen palaa aika-ajoin takaisin. Koitin kaikkialta etsiä letkun sisälle uutta o-rengasta mutta en löytänyt mistään, ei kuulemma edes myydä erikseen vaan on hommattava kokonaan uusi vesiletku.
    Ootteko hommannet uuden letkun vai ehkä mahdollisesti vaihtaneet alumiinisen liitos kappaleen ja klemmarilla kiinnittäneet vanhan letkun paikalleen?
    Us letku taitaa kustaataa sen reilut 50€ ja ulkomailta metallinen tulisi 180€ hinnalla kotiin mutta olisi varmasti pitävä ratkaisu eikä tiivisteet vuotaisi.
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 943
    • Kouvola/Myllykoski

    #2
    Tarkoitatko sitä imusarjan alla olevasta oksasta syylärille lähtevää letkua? Eihän se ole kuin sen o-renkaan kanssa paikalliseen o-rengas kauppaan vanhan kanssa, niin varmasti löytyy sopiva. Ja sama pätee oikeastaan mihin tahansa o-renkaalla tiivistyvään pikaliittimeen.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • -BigDaddy-
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 57
      • Helsinki

      #3
      just sama liitos kyseessä. kävin ihan tiiviste keskuksessa alkuperäsen o-renkaan kanssa ja just samanlaista rengasta ei löydy, pitäis valmistaa erikois tilauksesta

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 943
        • Kouvola/Myllykoski

        #4
        Pitikö se kuitenkin ennen kuin se oksa hajosi? Onko uusi oksa tarvikeosa? Ei juuri tämmöisiä ole vielä tarvinut vaihtaa ja en osaa sanoa, mutta monissa muissa liitoskappaleissa on tullut vastaan, että tarvikeosissa on ollut useiden kymmenysten, ja jopa lähes millin mittaheittoja, mikä on riittänyt siihen, että se alkuperäismittainen o-rengas ei enää pidä, tai liitoskappale ei mene paikalleen. Mikä voisi tässäkin olla kun yhdellä ei pidä ollenkaan, ja toisella melkein.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • -BigDaddy-
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 57
          • Helsinki

          #5
          kaikki toimi hyvin ennen murtumista, huomasin kyllä että tarvike osissa oli millien heittoa eikä tässä alkuperäisessä tainnut olla prikuulleen sama kun aiemmassa. on tainnut vuosien kilometrit ottaa osansa tiiviste renkaasta ei oo enää alkuperäisessä koossa. Joko hommaan uuden letkun jonka mukana tulee uus tiiviste joka toivottavasti istuu nykyiseen osaan tarpeeksi tiukasti kiinni tai valitsen metallisen palikan. mieluummin hankkisin osan suomesta jos kellään tiedossa valmistaako joku paja suomessa vastaavaa osaa?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎