N62B48 rallatus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jka
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 222
    • jyväskylä

    #1

    N62B48 rallatus

    Videon kaltainen ääni on tullut syksyn jälkeen kylmäkäynnistyksessä. Kuuluu ja tuntuu molemmista venttiilikopista kädellä ja korvalla.



    lämmetessään poistuu. Koneessa olen käyttänyt Castrol magnatecciä 5w40 6 vuotta. Vaihdoin ”laadukkaampaan” 5w30 edgeen viime kesänä sekä sen jälkeen vielä Shell helix ultraan 0w30 jotta talvella olis juoksevaa startissa.

    kahdessa viimeisessä öljynvaihdossa on ollut mukana rvs satsit. Öljyjä vaihdeltu alle 10tkm välein.

    Jakoketjun kiristimet on uudet kunhan asennan. Koneella ja ketjulla ajettu noin 400tkm. Valvetronic on rempattu 150tkm sitten.
    E70 X5 4.8i
    ex: E46 325Ci
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5488
    • Pirkkala

    #2
    No ketjun venymäähän voi arvioida kiristimen reiästä, että miten pitkälle joku ruuvimeisseli tms. Sinne uppoo ja sit vertaa siihen kiristimeen että missä kohtaa ollaan menossa.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Jka
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 222
      • jyväskylä

      #3
      Tuplaviesti
      Last edited by Jka; 08-04-2026, 14:23.
      E70 X5 4.8i
      ex: E46 325Ci

      Comment

      • Jka
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 222
        • jyväskylä

        #4
        Ääni on hävinnyt ja vaimentunut lähes kokonaan pois kun rvs koneessa on ajeltu noin 10tkm edellisestä videosta. Jakoketjujen kiristimet oli ihan hyvässä kunnossa 400tkm ajettunakin mutta tietysti hieman löysempiä kuin uudet. Selkeä vaste oli kiristimissä ennenkuin otti edes kierteille eli on siellä varmaan vielä varaa ketjussakin



        E70 X5 4.8i
        ex: E46 325Ci

        Comment

        • Jka
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 222
          • jyväskylä

          #5
          Onko muilla ollut sellaista ongelmaa tai tietoa aiheuttajasta että kylmänä käynnistäessä ja tietysti kylmillä öljyillä muutaman minuutin tyhjäkäynnillä valvetronic menee vikatilaan ilman vikakoodeja.

          Uusi startti ja kun lähtee ajamaan niin lämmettyään ok.

          Tätä on tehnyt aikaisemminkin mutta ongelman esiintyminen on yleistynyt.

          kaikki 4x lambdat ja ilmamassa on uusia boscheja. Tulpat ja puolat uudet myös, näitä olen vaihdellut ihan kuluneisuudenkin takia eikä niinkään vianhakuna, muttei vaikutusta ongelmaan.

          Vanos solenoidit on pesty ultraäänipesurissa ja paikkoja vaihdellut ilman vaikutusta. Kaikki naksuu myös samaan malliin.

          samoin erittäin ronkeli sille tankkaako 95e vai 98. Jälkimmäisellä toimii paljon paremmin vääntöalueilla. Tämä lienee ominaisuus tässä koneessa. En tiedä onko vainoharhaisuutta mutta pienemmillä kilometreillä ei tuntunut polttoaineen laadulla niin kauheasti eroa olevan.
          Last edited by Jka; Today, 12:41.
          E70 X5 4.8i
          ex: E46 325Ci

          Comment

          Working...
          X