Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Nakuttelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasso-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 74
    • Siilinjärvi

    M10 Nakuttelee

    Elikkäs mieltä rassaa tuon kesäauton moottorin nakuttaminen.
    Tänään säädin venttiilit toivossa että vähän hellittäisi tuo nakuttava ääni,
    mutta eipä tuo minnekkään kadonnut tai vähentynyt.

    Tuo nakutus aika selvästi paikallistuu kannen tietämille. Kysymys kuuluukin että
    mitä uusia osia kannattais alkaa vaihtamaan nakutuksen kuriin laittamiseksi.
    Nokka akseli ei nyt silmä määräisesti ainakaan kovin kuluneelta näyttänyt.
    Mahtaisko keinuvipujen uusiminen auttaa kuinka?

    Kertokaa nyt viisaammat ja kokeneemmat apuja että olis jotakin tekemistä pitkiksi talvi illoiksi
    Kahta en vaihda:
    Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
  • Guest's Avatar

    #2
    Originally posted by Jasso- View Post
    Elikkäs mieltä rassaa tuon kesäauton moottorin nakuttaminen.
    Tänään säädin venttiilit toivossa että vähän hellittäisi tuo nakuttava ääni,
    mutta eipä tuo minnekkään kadonnut tai vähentynyt.

    Tuo nakutus aika selvästi paikallistuu kannen tietämille. Kysymys kuuluukin että
    mitä uusia osia kannattais alkaa vaihtamaan nakutuksen kuriin laittamiseksi.
    Nokka akseli ei nyt silmä määräisesti ainakaan kovin kuluneelta näyttänyt.
    Mahtaisko keinuvipujen uusiminen auttaa kuinka?

    Kertokaa nyt viisaammat ja kokeneemmat apuja että olis jotakin tekemistä pitkiksi talvi illoiksi
    Nokka ja keinuthan toimii aina "parina" keskenään, Menee rahat turhuuteen jos uusii vaan jommat kummat.

    Comment

    • S.Kaulaote
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1579
      • Woikkaalla

      #3
      Nokka ja vimpat vaihtoo ni eiköhä se hiljene!
      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
      -Mitsubishi "runkkari"

      Comment

      • Jasso-
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 74
        • Siilinjärvi

        #4
        Originally posted by S.Kaulaote View Post
        Nokka ja vimpat vaihtoo ni eiköhä se hiljene!

        No näinhän se on tehtävä!
        Mites muuten tuo nokkaketju, mitenkä kireällä sen pitäis olla?
        Rattaan päältä kun sitä nosteli niin pari milliä nous ylös siitä, liekkö löysällä vaiko vielä ok?
        Kahta en vaihda:
        Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Originally posted by Jasso- View Post
          No näinhän se on tehtävä!
          Mites muuten tuo nokkaketju, mitenkä kireällä sen pitäis olla?
          Rattaan päältä kun sitä nosteli niin pari milliä nous ylös siitä, liekkö löysällä vaiko vielä ok?
          Muistelisin M10 olevan jousella ketjun kiristäjän, jos nousee pyörältä = ketju loppu... toki aina liikkuu jonku verran mutta pari milliä:think.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16450
            • Asikkala

            #6
            Taitaa olla se ketju venynyt. Löysää rattaalla pari milliä -> ei osu kunnolla hampaalle -> pitää ääntä ?

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Yksi asia joka ääntää myös on venttiilien lukkosokat. Tai mitä ne on nimeltään.
              Eli ne eivät kiristy kunnolla venttiilin ympärille.
              Niitä hieman lyhentämällä kiristyy kunnolla venan ympärille.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Lisäksi listalle voi lisätä venttiilikoneiston geometrian, venttiilinpäiden hakkautumisen ja ohjurien kulumisen. Yksikin noista pielestä niin rapirapi rallattaaaaa.....
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Vilikki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 6309
                  • Raahe

                  #9
                  Originally posted by Jasso- View Post
                  Elikkäs mieltä rassaa tuon kesäauton moottorin nakuttaminen.
                  Tänään säädin venttiilit toivossa että vähän hellittäisi tuo nakuttava ääni,
                  mutta eipä tuo minnekkään kadonnut tai vähentynyt.

                  Tuo nakutus aika selvästi paikallistuu kannen tietämille. Kysymys kuuluukin että
                  mitä uusia osia kannattais alkaa vaihtamaan nakutuksen kuriin laittamiseksi.
                  Nokka akseli ei nyt silmä määräisesti ainakaan kovin kuluneelta näyttänyt.
                  Mahtaisko keinuvipujen uusiminen auttaa kuinka?

                  Kertokaa nyt viisaammat ja kokeneemmat apuja että olis jotakin tekemistä pitkiksi talvi illoiksi
                  jos se oikeesti on kesäauto ja haluat nautiskella siittä niin ota reilusti kansi pöydälle, uusi jakopään rissat ja ketjut, tee kunnollinen remontti yläkerralle, vaihda nokka ja nostajat, sitten melkein nuo luntin sanomat kiinnikkeet uudet, koneistamon kautta kotiin kasaamaan uusilla tiivisteillä ja näin on ensikesän nautinnot taattu vakavarman m10:n tahdittamana. Samalla kun käy osia ostamassa niin ottaa uudet nesteet, öljyt, tulpat ja syttyvehkeet sekä suodattimet niin taas on iloa pitkäksi aikaa. M10:n remontteeraaminenkin on vielä kohtuullisen halpaa hommaa ja helppoa tekniikkaa että ei kovin korkalta putoa. Koneistamolla kansi suoraksi ja venttiilit kuntoon. Helppoa, eikö?
                  BMW e36 316i Turbo Compact

                  Comment

                  • mla
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 81
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Vilikki View Post
                    jos se oikeesti on kesäauto ja haluat nautiskella siittä niin ota reilusti kansi pöydälle, uusi jakopään rissat ja ketjut, tee kunnollinen remontti yläkerralle, vaihda nokka ja nostajat, sitten melkein nuo luntin sanomat kiinnikkeet uudet, koneistamon kautta kotiin kasaamaan uusilla tiivisteillä ja näin on ensikesän nautinnot taattu vakavarman m10:n tahdittamana. Samalla kun käy osia ostamassa niin ottaa uudet nesteet, öljyt, tulpat ja syttyvehkeet sekä suodattimet niin taas on iloa pitkäksi aikaa. M10:n remontteeraaminenkin on vielä kohtuullisen halpaa hommaa ja helppoa tekniikkaa että ei kovin korkalta putoa. Koneistamolla kansi suoraksi ja venttiilit kuntoon. Helppoa, eikö?
                    Aivan. Itseltäni meni koneistamolle 120 € kun kansi plaanattiin, vaihdettiin pako-ohjurit ja hiottiin pakovenat. Uudet imuventtiilit oli kympin kappale, niitä ei juuri kannata kunnostaa:-) Nokka, keinuvipuakselit ja keinut olisivat olleet arvokkaat mutta hyväkuntoiset löytyi varaosa-autosta - kannattaa ehkä katsella myynti-ilmoituksia jos vaikka tärppäisi.
                    Last edited by mla; 14-11-2008, 21:24.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎