Announcement

Collapse
No announcement yet.

suutin vikako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tipe82
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 100
    • Helsinki

    suutin vikako?

    eli e46 330D vm:2001 ajettu 210000tkm !!auto käynnistyy ihan normaalisti(ainakin vielä) mutta tyhjäkäynti heittelee koko ajan vika muistit luettu ja muita vikoja ei ollut kuin jäähdyttimen lämpötila anturi!!eilen polkaisin täysillä jonkun matkaa niin tyhjäkäynti oli sen jälkeen normaali!mutta aamulla lähtiessäni sama humputus tyhjäkäynnillä!!moottori ei täristä yhtään käy nätisti mutta se kierrosten heittely!!vai meinaako tuo sitten suutin vikaa??missähän täällä helsingin alueella kannattaa käydä testerissä tutkimassa noita suutin arvoja?mistä olette hommannut noita suuttimia,,lueskelin täällä jotain juttua ja joku sanoi että saksassa olisi puolet halvemmat suuttimet?jos joku tietää niin osoitetta kehiin!!
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Heiluttele rail-paineanturin liitintä ja kuuntele vaikuttaako käyntiin. Ei näy testerissä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • tipe82
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 100
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Heiluttele rail-paineanturin liitintä ja kuuntele vaikuttaako käyntiin. Ei näy testerissä.
      jaa täytyypä kokeilla vaik huomenna siitä varmaan täytyy irrottaa moottorin suoja muovi et pääsee käsiks siihen liittimeen??näissäkö on ollu niissä liittimissä ongelmia?jättääkös toi vika koodia jos suutin olisi viallinen???

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Ei jätä yleensä. Virtapiirin katkoksesta jättää (johtosarja/suutin) mutta muuten ei. Muuta suuttimen toimintaa voi taas seurata korjausarvoista, niistä näkee sen mekaanista kuntoa paremmin.

        Tuo rail-anturin liitin on juuri ollut yleinen ongelma näissä, mutta mikäli heiluttelu ei vaikuta niin sitten lukemaan suuttimien korjausarvoja, ellei muilta tule parempia ehdotuksia?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Ei jätä yleensä. Virtapiirin katkoksesta jättää (johtosarja/suutin) mutta muuten ei. Muuta suuttimen toimintaa voi taas seurata korjausarvoista, niistä näkee sen mekaanista kuntoa paremmin.
          Itse asiassa voi jättää vikakoodinkin (Engine smoothness control), jos joku korjausarvoista on pahasti pielessä. Itse olen tuon koodin saanut INPA:lla autosta, jossa yhden suuttimen arvo kävi välillä +6 huonommalla puolella.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Itse asiassa voi jättää vikakoodinkin (Engine smoothness control), jos joku korjausarvoista on pahasti pielessä. Itse olen tuon koodin saanut INPA:lla autosta, jossa yhden suuttimen arvo kävi välillä +6 huonommalla puolella.
            Näinpä, useasti on tuo vikakoodi tullut esille. Mutta jos käynnissä on ollut huomattavaa häiriötä niin muistaakseni mulle ei ainakaan ole sattunut sellaista että mitään vikakoodia ei olisi jäänyt muistiin inpalla tai varsinkaan gt1:llä luettaessa.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ok, homma siis helpompi siltä osin
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎