Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 koneen syyshuolto*MUOKATTU*MITÄ OSIA TARVITAAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    m50b25 koneen syyshuolto*MUOKATTU*MITÄ OSIA TARVITAAN

    elikkä ilmeisesti rallattaa tuo ketju/ketjut kylmänä, koska ääni on venakopan päässä ketjujen kohdalla sellainen kuin joku yrittäisi tulla sieltä vasaralla lävitse ja ääni tosiaankin tulee siitä ketjujen kupeesta ja VAIN kylmänä heti kun kone lämpiää niin ei mitään kilkkeitä kuulu.

    niinpä olisi huolto tulossa eteen, mutta mitäs osia sinne tarvii sitten vaihdella?onko ketjut kuinka pitkäikäisiä?ainakin silmämääräisesti näytti hyviltä, mutta venymistähän tosin ei huomaa kuin irroittamalla ketjut.

    tuossa olisi motonetistä kerätty tarvikelista tuohon huoltoon ja muutama muukin osa niin laittakaapa vinkkejä mitkä voisi suosiolla pudottaa pois:think

    Koodi Nimike a-hinta kpl Rivi € 30-0566 Hihnankiristin BMW 6syl Ø70mm 43.50 1 43.50 Muuta/poista 30-5890 Moniurahihna 5x890mm 8.41 1 8.41 Muuta/poista 30-6555 Moniurahihna 6x1560mm 15.81 1 15.81 Muuta/poista 99-0045 Pakkaus- ja rahtimaksu 10.90 1 10.90 25-6287 Jakoketju BMW E36/E46 M50/M52 39.90 1 39.90 Muuta/poista 25-6288 Jakoketju BMW M50/M52 NOKKA-ak 24.90 1 24.90 Muuta/poista 25-6293 Öljypumpun ketju BMW M50/M52 9.90 1 9.90 Muuta/poista 25-6295 Jakoketjun kiristin BMW M50/52 39.90 1 39.90 Muuta/poista 25-6296 Jakoketjun kiristin BMW M50 34.90 1 34.90 Muuta/poista 25-6299 Jakoketjun ohjain BMW M50/M52 34.90 1 34.90 Muuta/poista 25-6301 Jakoketjun ohjain BMW M50/M52 29.90 1 29.90 Muuta/poista 25-6302 Jakoketjun ohjain BMW M50/M52 29.90 1 29.90 Muuta/poista 30-0509 Hihnan kiristinlaakeri BMW 25.00 1 25.00 Muuta/poista 30-9444 Vesipumppu BMW 6syl 24V 44.00 1 44.00 Muuta/poista 30-7915 Jäähdnesteanturi BMW 22.50 1 22.50 Muuta/poista Yhteensä € 414.32

    nuo jakoketjun ohjaimet vähän mietityttää että tarvitseeko niitä muka ruveta vaihtelemaan kun mitä ollaan täältä lueskeltu niin on auttanut pelkkien kiristimien vaihto tuohon rallatukseen.

    eli tarviiko noita ketjuja välttämättä vaihtaa ja noita ketjun ohjaimia?

    auto on e36 325 vanos -94 coupe ajettu 190tkm

    ja kiitoksia jo etukäteen.
    Last edited by djtimse; 20-11-2008, 19:09.
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Riippuu ihan siitä, haluatko nähdä miten paljon vaivaa moottorin eteen. Ketjut kyllä todennäköisesti kestää ajella huoletta tonne 250000km paremmalle puolelle. Kiristinten vaihtoonhan ei mene kuin tunti, mutta jos laahaimet ja ketjut vaihtaa, niin menee 10h ensikertalaiselta. Tosin siulla on Vanoksellinen moottori, niin teettää hieman lisätyötä.

    Laahaimien kunnosta on paha sanoa, kun olen itsekin kuullut kahdesta tapauksesta, joissa M50-moottorissa on toinen laahaimista särkynyt. Oma moottori on toinen näistä tapauksista. Eli alapään muovinen kiinnityskorvakko oli ratkennut oikeanpuoleisesta laahaimesta irti, ja laahain oli irrallaan ketjua vasten. Lopullisesti irrotessaan olisi aiheuttanut varmasti mukavasti tuhoa. Cell mainitsi jossain aiemmassa topicissa, että ketjunvaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa myös alapään ratas. Itse en sitä aikanaan tietämättömänä vaihtanut.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • djtimse
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 712
      • jämsä

      #3
      onkos nuo laahaimet niitä ohjureita?kun tarkoitus olisi saada pirssi kuntoon, mutta ei viitsisi turhia osiakaan mielettömästi laitella

      ja auto menee huoltamolle niin saa ainakin takuun työlle ja ei tarvitse ruveta ulkona osia vaihtelemaan.
      e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

      Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

      -JKL-Connection-
      ------------------------------------------------

      BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Niitä ohjureitahan ne on. Tuo huoltamolle vienti aiheuttaa kysymyksen, että haluatko maksaa 100e pelkkien kiristinten vaihdosta vai min.1000e koko remontista. Tarkkoja hintoja en noille muista, mutta noissa suuruusluokissa varmasti liikutaan. Eiköhän sen siun moottorin saa äänettömäksi kiristintenvaihdollakin, jos ääni ei varmasti tule vanoksesta. Siitä löytyy searchilla jonniinverran juttua.

        Mie oon uusinu omaan autooni nyt kaikki jakopäänhilut sitä alapään ratasta lukuunottamatta, mutta esim. moottorijarrutuksella kuuluu vittumainen helinä edelleen jostain päin konetta. Ideat jo loppu, että mikä tuon aiheuttaa...
        Last edited by O-Peksi; 19-11-2008, 14:34.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • djtimse
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 712
          • jämsä

          #5
          eli nyt on auto menossa huoltoon ja kohteet on:

          -vesipumppu
          -ilmastoinninhihna
          -laturi/ohjaustehostajan hihna
          -termostaatti
          -jakoketjun yläkiristin
          -jakoketjun alakiristin
          -hihnojen kiristin ja ohjainrullat

          ongelmana on se että pitäisi tietää nuo osat mitä hommassa tarvitaan...pärjääkö noilla mitä motonetistä löydettiin eli:

          -vesipumppu
          E36 320/325/328 24-ventt. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-9444 44.00 ???

          -ilmastoinninhihna
          E36 320/325 ILM --94. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-5890 8.41 ???

          -laturi/ohjaustehostajan hihna
          E36 320-328 VL+OT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6555 15.81 ???

          -termostaatti
          320/325 E36 91--95 80° (ei td). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6211 12.90 ???

          E36 Tiiviste ei koteloidut mallit. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30-6111 0.90 ???

          -jakoketjun yläkiristin
          320/323/325/328 M50/M52 90--98 YLÄketjun KIRISTIN. . . . . 25-6295 39.90 ???

          -jakoketjun alakiristin
          320/325 M50 90--95 ALAketjun KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . 25-6296 34.90 ???

          -hihnojen kiristin ja ohjainrullat

          ilmastoinnin:
          316/318 94-- ja 318iS/320-325 KIRISTINRULLA Ø70mm. . . . . 30-0528 14.90 ???

          -ohjaustehostimen/laturin
          316/318 94-- ja 318iS/320/325 OHJAINRULLA Ø80mm. . . . . . 30-0509 25.00 ???
          316/318 94-- ja 318iS/320-325 KIRISTINRULLA Ø70mm. . . . . 30-0528 14.90 ???

          eli vieläkö tarvii jotain muuta tuonne vaihdettavaksi?
          Last edited by djtimse; 20-11-2008, 21:18.
          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

          -JKL-Connection-
          ------------------------------------------------

          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

          Comment

          • Janssoni
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 371
            • Helsinki

            #6
            320-328 E36 96--98 92° (ei td). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6314 15.50 ???

            Toi on m52 koneelle.. M50 koneeseen kuuluu 88 asteinen..
            .



            sigpic

            Comment

            • djtimse
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 712
              • jämsä

              #7
              Originally posted by Janssoni View Post
              320-328 E36 96--98 92° (ei td). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6314 15.50 ???

              Toi on m52 koneelle.. M50 koneeseen kuuluu 88 asteinen..
              hyvä että huomasit en tajunnut ollenkaan että tuo onkin 96-98 malleihin
              Last edited by djtimse; 20-11-2008, 21:26. Reason: MISTÄ OLETTE MUUTEN HOMMANNEET TUON ALAKIRISTIMEN KETJULLE??EI OO MOTONETISSÄ EIKÄ KL-VARAOSIEN SIVULLA
              e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

              Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

              -JKL-Connection-
              ------------------------------------------------

              BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

              Comment

              • djtimse
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 712
                • jämsä

                #8
                onkos kenelläkään tietoa,että kuinka tiukkaan nuo apulaitehihnojen kiristimet/ohjaimet laitetaan??mistään en ole niitten Newton lukemaa löytänyt.
                e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                -JKL-Connection-
                ------------------------------------------------

                BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 740

                  #9
                  Originally posted by djtimse View Post
                  onkos kenelläkään tietoa,että kuinka tiukkaan nuo apulaitehihnojen kiristimet/ohjaimet laitetaan??mistään en ole niitten Newton lukemaa löytänyt.
                  Faq -> 3-sarja -> e36. Väittäsin kyllä että turhaa jännittämistä..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎