Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B35 Kansiremppaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Josunapalm
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 168
    • Lappeenranta

    M62B35 Kansiremppaa

    Auto -96 535ia. Nyt on päässyt käymään niin että painetta/pakokaasua vuotaa vesikiertoon eli pitäs irrotella noi kannet. Ensimmäinen kansiremppa niin olisi hyvä, jos jotain vinkkiä mahdollisesti saisi. Eli onko kukaan täällä aukonut kyseisen koneen kansia?

    Kaikenlaiset vinkit kelpaavat. Onko mitään erityistä mitä pitäisi tietää, tarviiko jotain erikoisia työkaluja? Sitten on tietysti kasausvaiheessa jaon saaminen kohilleen ja vanokset, mutta kohan nyt saisi ekaks purettua ton ni näkis onko menny vaan tiivisteet vai jotain kalliimpaa.

    Löytyykö netistä mitään oppaita tai jotain mistä saattaisi olla apua?

    Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu.
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by Josunapalm View Post
    Auto -96 535ia. Nyt on päässyt käymään niin että painetta/pakokaasua vuotaa vesikiertoon eli pitäs irrotella noi kannet. Ensimmäinen kansiremppa niin olisi hyvä, jos jotain vinkkiä mahdollisesti saisi. Eli onko kukaan täällä aukonut kyseisen koneen kansia?

    Kaikenlaiset vinkit kelpaavat. Onko mitään erityistä mitä pitäisi tietää, tarviiko jotain erikoisia työkaluja? Sitten on tietysti kasausvaiheessa jaon saaminen kohilleen ja vanokset, mutta kohan nyt saisi ekaks purettua ton ni näkis onko menny vaan tiivisteet vai jotain kalliimpaa.

    Löytyykö netistä mitään oppaita tai jotain mistä saattaisi olla apua?

    Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu.


    Vanosta tossa koneessa ei ole.

    Noiden 4 nokan saaminen kohdalleen kasausvaiheessa on sellanen homma, että jos olisi ensimmäinen kansiremppa niin en lähtis tekemään...

    Comment

    • Josunapalm
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 168
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by Hammu View Post
      Vanosta tossa koneessa ei ole.
      Ahaa, no miulla oli sit väärää tietoa.



      Originally posted by Hammu View Post
      Noiden 4 nokan saaminen kohdalleen kasausvaiheessa on sellanen homma, että jos olisi ensimmäinen kansiremppa niin en lähtis tekemään...
      Kuulostaapa lohdulliselta

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3196
        • Saarijärvi

        #4
        Noiden nokkien kohdistamisella pelotellaan kovasti, mutta eipä ne vaikeet ole jos ei tarvii säätöpuuhiin ryhtyä. Suorakulmalla selviää.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Kouris
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 767

          #5
          Jos näissä ajoitus on samalla periaatteella kuin m50 moottorissa niin ei siinä varsinaisesti ole mitään kauhean vaikeaa. Suorakulmalla on vain työlästä saada ajoitukset kohdalleen.

          Jos siinä moottorissa on samanlainen trikkeripyörä kuin m50 moottorissa niin tarviat sen ison pultin avaustyökalun. Miulta löytyy jos tarviat. Löytyy myös kampiakselin lukitustappi M50. Ilmoita jos nämä käyvät niin saat lainaan kun samalla kylällä ollaan

          Comment

          • Yltti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2792
            • Kuopio suamen texas

            #6
            Jos et oo ennen tehny niin elä ainakaan 8 koneella harjoittele...sit se alkaa riemu kun se on kasassa ja kaikki ei olekkaan niin kuin pitää....
            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
            F10 525d Xdrive comfort sitte
            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
            www.rotator.fi

            Comment

            • Josunapalm
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 168
              • Lappeenranta

              #7
              Originally posted by Yltti View Post
              Jos et oo ennen tehny niin elä ainakaan 8 koneella harjoittele...sit se alkaa riemu kun se on kasassa ja kaikki ei olekkaan niin kuin pitää....
              Pakkohan se on tällä harjoitella kun ei ole muutakaan millä harjoitella ja kuntoonhan tämä ois saatava (tai ainaki yritettävä saada)

              Comment

              • Yltti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2792
                • Kuopio suamen texas

                #8
                Oletkos ajatellut tarkastaa kannen tai höyläyttää sen? Nyt pitää vaan toivoa että onnistuu...Korjaamotkin kun aika nirsoja nykyään ottaa kasattvax sellasta mikä on jo itse purettu....
                1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                F10 525d Xdrive comfort sitte
                Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                www.rotator.fi

                Comment

                • Josunapalm
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 168
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by Yltti View Post
                  Oletkos ajatellut tarkastaa kannen tai höyläyttää sen?
                  Joo.

                  Eikös tuohon jaon laittamiseen sitten löydy mistään mitään ohjeita vai onko se vaan jotain korjaamoiden/huoltoliikkeiden salatietoa?

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Yltti View Post
                    Jos et oo ennen tehny niin elä ainakaan 8 koneella harjoittele...sit se alkaa riemu kun se on kasassa ja kaikki ei olekkaan niin kuin pitää....
                    Suosittelen samaa, "First timer DIY kansiremppa" kannattaa alottaa astetta helpommalla moottorilla kuin M60/M62...

                    Originally posted by Josunapalm View Post
                    Joo.

                    Eikös tuohon jaon laittamiseen sitten löydy mistään mitään ohjeita vai onko se vaan jotain korjaamoiden/huoltoliikkeiden salatietoa?
                    Salatietoa tai ei, mutta mm. tuossa mun koostama opus suht virallisesta lähteestä joka käsittelee M62:sta
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Originally posted by Josunapalm View Post
                      Joo.

                      Eikös tuohon jaon laittamiseen sitten löydy mistään mitään ohjeita vai onko se vaan jotain korjaamoiden/huoltoliikkeiden salatietoa?
                      Heitä privalla meidän firman bmw asiantuntijaa Supa nimimerkkiä jos hänellä olisi aikaa infota, ei ole kauan kun on tehnyt ko. homman. Toki mullekin voi soitella.

                      Comment

                      • Josunapalm
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 168
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Kovastihan täällä nyt pelotellaan. Rupee kohta ahistaa.

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          #13
                          Ihan näin heittona, eikö olisi helpompaa (ja halvempaa) ostaa käytetty purkukone ja vaihtaa se tuonne tilalle? Kansiremppa tuollaiseen ei varmastikaan ole halpa, ja "uuden" koneen vaihtamalla olisi tiedossa huolettomia kilometrejä sekä ruuvaamaan pääsisi siinäkin.

                          Lisäksi sinne voi heittää omantunnon salliessa vaikka hieman isommalla tilavuudella varustetun moottorin, toki sen voi muutoskatsastaakin niinkuin kaikki lainkuuliaiset autoilijat.
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            #14
                            kansi rempaa!

                            en rupe pelotteleen mut jos koskaan ei ole kansi rempaa teheny ta ajoitusten kanssa pelannut niin en suosittelisi m60 sarjan moottorilla opetteleen!

                            mutta jos kuitenkin haluat oppia ja avaimet pysyy käsissä niin kun rupeat purkamaan nii kato ja merkaa KAIKKI paikat jotta ne löytyvät oikeisiin paikkoihin kasaus vaiheessa esim pultit joka purku vaiheessa omiin laatikoihin jne jne ajoittamisessa kannataa katelle tehtaan arvot kun rupeaa purkamaan ja vielä merkata itelle omat merkit jotta on kaksi paikkaa mistä varmistaa ajoitus!
                            ajoituksesta tekee mielen kiiintoisen se että jakokettinki kiritään öljynpaineella moottorin käyddessä mut jos ei ole tuota työkalua mikä on tuolla lekan todella hyvissä ohjeissa niin se täytyy tehdä (mulle vaan ei noin hyviä ohjeita löytynyt.... ) tai hommata/lainaa jostain itse sitä en mistään saanu vaan tein sen!
                            konettä pyöritettäesssä kun ajoitusta säädetään niin täytyy olla jo varma heti alussa että nokat ovat lähellä koska tuossa m60 sarjan moottoreissa leikkaa ventiilit joko toisiinsa tai mäntään aika helposti ja hennot venat vääntyvät tälläisistä kohtaamisista jo pelekällä että moottori "pysähtyy" pyrittäessä.

                            nuo lekan antamat ohjeet ovat kyllä hyvät mutta ei ohjeet aina ole niin todellisia kuin itse livenä kun móottori on paikoilaan ja ruetaan suunniteleen purku hommi! mitään ihmeempiä työkaluja ei tässä tarvita muutakuin tuo jako kettingin kiristin,torxi-sarja, hylsä sarja, jokunen meisseli ja hyväksi todettua kulmäspreytä jossa on samassa ruosteen esto niin nuo hapettuneet pultit saa ehyenä poiskin ja aika paljon hermoja!

                            mutta jos jotain kysyttävää niin voi kysyä kyllä!

                            itse olen viime talavena tuon m60b40:n kanssa pähkäillyt nuiden ajoitusten kanssa varsinkin kun nokka-akselit tulivat mittatilaustyönä jotka suunni teltiin itse.
                            vakion tuossa moottorissa on nokat aiaka kauan auki ykk:ssa niin se teetti kaiken laisia hanka luuksis mut tuskan kautta voittoon ja molemmat puolet ovat nyt kohalaan ja hampaan pielessä vakio arvoista mut kannatti opetella tuokin moottori tyyppi koska eihän sitä koskaan tiedä milloin tuommosta oikeasti kunnola pitää rueta rimmaan ! nyt tehot viime talaven kansien teon jäläkeen ja nokkie laiton ja säädön jäläkeen 335 RWHP.
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            • Josunapalm
                              Bimmer Rookie
                              • May 2008
                              • 168
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by Jonsku View Post
                              Ihan näin heittona, eikö olisi helpompaa (ja halvempaa) ostaa käytetty purkukone ja vaihtaa se tuonne tilalle?
                              Katotaa sitä sit ku tää on veetty reisille.

                              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                              mutta jos kuitenkin haluat oppia ja avaimet pysyy käsissä...
                              Kiitoksia pitkästä vastauksesta!

                              Kyllähän se on nyt on niin, että yritettävä on. Meni sitten hyvin, huonosti tai molempia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎