Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikko luistaa (ZF5HP18), manuaali tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    #16
    En ole ainakaan ikinä kuullut että bemarissa pystyis säätämään painetta. Olen kyllä mersuista kuullut että niistä pystyy säätämään joitakin juttuja.

    Lukasin muuten tuon linkin missä oli siitä venttiilikoneiston purusta. Ei se niin ihmeelliseltä hommalta vaikuttanut etteikö sitä kannattais tehdä. Pitää vain ottaa jokaisesta työvaiheesta kuva että saa kasattua oikein.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • marko.m
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 333
      • Keminmaa

      #17
      Automaattilaatikko luistaa (ZF5HP18), manuaali tilalle

      Puhdistin venttiilikoneiston ja samalla vaihtui öljyt ja suodatin laatikkoon. Ei alkanut toimimaan sen kummemmin. Tuskin alan tuota loodaa korjaamaan vaan vaihdan manuaalin.

      Mitä kaikkea tarvin manuaalia varten?
      Laatikko, pitempi kardaani, kytkin- ja jarrupoljinpaketti, kytkin ja kytkimen työsylinteri ainaki.

      Meneekö nämä osat heittämällä paikalleen vai pitääkö modata mitään.

      Pitää sitten vielä katsastaa manuaaliksi? Tapahtuuko heittämällä?
      Last edited by marko.m; 21-12-2008, 19:21.
      316i e46 -04.
      Ex. 525i e34 -91

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by marko.m View Post
        Puhdistin venttiilikoneiston ja samalla vaihtui öljyt ja suodatin laatikkoon. Ei alkanut toimimaan sen kummemmin. Tuskin alan tuota loodaa korjaamaan vaan vaihdan manuaalin.

        Mitä kaikkea tarvin manuaalia varten?
        Laatikko, pitempi kardaani, kytkin- ja jarrupoljinpaketti, kytkin ja kytkimen työsylinteri ainaki.

        Meneekö nämä osat heittämällä paikalleen vai pitääkö modata mitään.

        Pitää sitten vielä katsastaa manuaaliksi? Tapahtuuko heittämällä?


        Romikselta takuu purku osa automaattilaatikko ja bolt on. Halpaa ja helppoa.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post


          Romikselta takuu purku osa automaattilaatikko ja bolt on. Halpaa ja helppoa.
          Kuka nyt automaattia pikkukutosen kanssa haluaa?
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Guest's Avatar

            #20
            Originally posted by zener View Post
            Kuka nyt automaattia pikkukutosen kanssa haluaa?
            Aika moni jos valmistusmääristä kollaa.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by zener View Post
              Kuka nyt automaattia pikkukutosen kanssa haluaa?
              Kuka haluaa telkkarin ilman kaukosäädintä tai talon ilman sisävessaa?

              Comment

              • micchu
                Newbiemmer
                • Nov 2007
                • 20
                • Kaalimaalla

                #22
                Originally posted by marko.m View Post
                Puhdistin venttiilikoneiston ja samalla vaihtui öljyt ja suodatin laatikkoon. Ei alkanut toimimaan sen kummemmin. Tuskin alan tuota loodaa korjaamaan vaan vaihdan manuaalin.
                Tarkistitko ohjainboksin liitännän. Oletan, että olet vaihdelaatikon liittimet putsannut.
                Last edited by micchu; 24-12-2008, 07:00.
                BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

                Comment

                • marko.m
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 333
                  • Keminmaa

                  #23
                  Originally posted by micchu View Post
                  Tarkistitko ohjainboksin liitännän. Oletan, että olet vaihdelaatikon liittimet putsannut.
                  En ole nuita liitäntöjä putsannu enkä kattonu. Kyllä tuossa ainakin vaihteet menee päälle ja vaihtaakin hyvin. Ei vain kärsi kaasua painaa kun alkaa luistaa. Takarenkaat ilmassa kokeilin että renkaat pyörii joka vaihteella. Jos siis hait sitä takaa että ei mene/pysy vaihteet päälle.
                  316i e46 -04.
                  Ex. 525i e34 -91

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #24
                    Originally posted by marko.m View Post
                    En ole nuita liitäntöjä putsannu enkä kattonu. Kyllä tuossa ainakin vaihteet menee päälle ja vaihtaakin hyvin. Ei vain kärsi kaasua painaa kun alkaa luistaa. Takarenkaat ilmassa kokeilin että renkaat pyörii joka vaihteella. Jos siis hait sitä takaa että ei mene/pysy vaihteet päälle.
                    Jonkin kytkimen kitkalevyt menneet tai mäntä ei pidä/saa painetta, peruskorjaa laatikko tai hommaa vaihtolaatikko. Tarkista ensin että öljymäärä on oikea.
                    Jos remppa kiinnostaa osat ei maksa JN tradingilla (muistaakseni oli firman nimi?) esimerkiksi kovinkaan suuria summia, ATSG:n manuaalin kyseiselle laatikolle kun tilaa niin siinä on kaikki tieto mitä tarvitaan.

                    Comment

                    • marko.m
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 333
                      • Keminmaa

                      #25
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Jonkin kytkimen kitkalevyt menneet tai mäntä ei pidä/saa painetta, peruskorjaa laatikko tai hommaa vaihtolaatikko. Tarkista ensin että öljymäärä on oikea.
                      Jos remppa kiinnostaa osat ei maksa JN tradingilla (muistaakseni oli firman nimi?) esimerkiksi kovinkaan suuria summia, ATSG:n manuaalin kyseiselle laatikolle kun tilaa niin siinä on kaikki tieto mitä tarvitaan.
                      Ei ole kiinnostusta alkaa laatikkoa ite korjaamaan, kun ei edes tiedä missä on vika. Korjauttaminen muualla taas maksaa. Olen päättänyt muuttaa auton manualiksi. Manuaali muutenkin kiinnostanut aina enemmän. Manuaalilaatikko 800kr Ruotsista ja muut tarvittavat osat myös tiedossa. ~250e + oma työ ja auto on liikenteessä. Voihan tuon automaatin jälkeen päin purkaa ja kattoa mitä on syöny. Saishan käytetyn laatikon 300e, mutta sen kans sais taas jännittää, kuinka kauan se kestää. Jotenkin tuntuu kun foorumia olen lukenu että 300.000km on aika maksimi nuille laatikoille. Että vaihtolaatikko ei poista ongelmaa vaan siirtää sitä vähäsen. Ellei sitten osta kokonaan korjattua vaihtolaatikkoa.
                      316i e46 -04.
                      Ex. 525i e34 -91

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Originally posted by marko.m View Post
                        Jotenkin tuntuu kun foorumia olen lukenu että 300.000km on aika maksimi nuille laatikoille.
                        Höpöhöpö, ZF5HP18 kestää ikuisesti. 2kpl yli 320tkm ajettua löytyy perheestä ja hyvin pelaa.

                        Comment

                        • marko.m
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 333
                          • Keminmaa

                          #27
                          Manuaali on nyt tulossa, projekti etenee joskin hitaasti. Nyt on vasta irrotettu pakoputki ja kardaani. uuteen kardaaniin pitää vaihtaa vanhan kardaanin vakionopeusnivel, koska uudessa kardaanissa siinä nivelessä on isommat pultit eikä ne sovi perän laippaan. Loovakin on vielä paikallaan kun ei ollut niitä torx-hylsyjä eikä saanu tiukimpia ruuveja normaalihylsyillä auki.

                          Pääsen viikonloppuna taas auton pariin värkkäämään ja silloin pitäis vaihtaa automaatin "vauhtipyörä" manuaalin kaksoismassa vauhtikseen. Irtoaako ne vauhtipyörän pultit helposti vai onko sinne tehtaalla laitettu jotain jengaliimaa. Millä työkalulla ne pultit aukeaa? Onko niissä 6-kulmainen sisäkanta ja minkä kokoinen. Mulla kyllä olis ne kaksoismassavauhtiksen pultit mistä näkis mutta ne on 80km päässä, missä autokin on. Vois niitä puuttuvia työkaluja hommata etukäteen kun ei viikonloppuna pysty lähtemään yhtä avainta hankkimaan.

                          Automaatissa ei taida olla sitä silmälaakeria joka tulee vaihdelaatikon pääakselin päähän. Voiko siihen laittaa jonku normaalin laakerin kun ottaa vain mitat?

                          Voiko kytkimen nesteletkuina käyttää vaikka bensaletkua? Sietääkö se painetta tarpeeksi?
                          316i e46 -04.
                          Ex. 525i e34 -91

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Originally posted by marko.m View Post
                            Manuaali on nyt tulossa, projekti etenee joskin hitaasti. Nyt on vasta irrotettu pakoputki ja kardaani. uuteen kardaaniin pitää vaihtaa vanhan kardaanin vakionopeusnivel, koska uudessa kardaanissa siinä nivelessä on isommat pultit eikä ne sovi perän laippaan. Loovakin on vielä paikallaan kun ei ollut niitä torx-hylsyjä eikä saanu tiukimpia ruuveja normaalihylsyillä auki.

                            Pääsen viikonloppuna taas auton pariin värkkäämään ja silloin pitäis vaihtaa automaatin "vauhtipyörä" manuaalin kaksoismassa vauhtikseen. Irtoaako ne vauhtipyörän pultit helposti vai onko sinne tehtaalla laitettu jotain jengaliimaa. Millä työkalulla ne pultit aukeaa? Onko niissä 6-kulmainen sisäkanta ja minkä kokoinen. Mulla kyllä olis ne kaksoismassavauhtiksen pultit mistä näkis mutta ne on 80km päässä, missä autokin on. Vois niitä puuttuvia työkaluja hommata etukäteen kun ei viikonloppuna pysty lähtemään yhtä avainta hankkimaan.

                            Automaatissa ei taida olla sitä silmälaakeria joka tulee vaihdelaatikon pääakselin päähän. Voiko siihen laittaa jonku normaalin laakerin kun ottaa vain mitat?

                            Voiko kytkimen nesteletkuina käyttää vaikka bensaletkua? Sietääkö se painetta tarpeeksi?

                            Kannattaa miettiä vauhtipyörää uudelleen, ettei tule kaksoismassa ongelmia kohta. Kova vauhtis olisi järkevämpi. Silmälaakerin saa merkkiliikkeestä muutamalla eurolla. Bensaletku on liian heppoista.

                            Comment

                            • marko.m
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 333
                              • Keminmaa

                              #29
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Kannattaa miettiä vauhtipyörää uudelleen, ettei tule kaksoismassa ongelmia kohta. Kova vauhtis olisi järkevämpi. Silmälaakerin saa merkkiliikkeestä muutamalla eurolla. Bensaletku on liian heppoista.
                              Mitä ongelmia sitten esiintyy kaksoimassan kans? Saattaa alkaa koliseen mutta onko mitään vakavampaa, esim. hajoaa kappaleiksi? Mennään ainakin kesään asti kaksoimassan kanssa ja harkitaan sitten kovaa vauhtista jos samalla vaihtaa kytkinpaketin. Eikö kova vauhtis vaadi erilaisen asetelman ja levyn? Ja startin?
                              316i e46 -04.
                              Ex. 525i e34 -91

                              Comment

                              • [hyde]
                                Newbiemmer
                                • Aug 2008
                                • 7

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Höpöhöpö, ZF5HP18 kestää ikuisesti. 2kpl yli 320tkm ajettua löytyy perheestä ja hyvin pelaa.

                                vai on se ikuinen nimimerkillä juuri tänään vaihdettiin omaan E39 (310000km) ZF5HP18 lootan.. pakki hävisi kokonaan entisestä ja vitonenkin löyty välillä 130km/h:n jälkeen.. hieno tuote muuten

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎