Mitä mieltä ootte -90 M5:sen alkuperäisestä pakoputkesta ? Onko hyvin virtaava vai onko parempia tarjolla? Meinaan semmosia mistä on jotain muutakin vaikutusta kuin ÄÄNI !
T.P
PAKKO on vastat (vaikka yhtään tuon kaltasta autoo en läheltä oo oikeestan päässy kattoonkaa :oops: ).. Luulis niiden "VIRIPAJAN" poikien miettineen ja mitottaneen tollaseen malliin TARKALLEEN oikeen laisen putken jo alkujaan. Onhan malli Bemun Urheiluautojen eräs keulakuva (omasta mielestä se nro: 1 ). Ainut on, että kestävämpiä putki ratkaisuja on varmaan sitten 90-luvun alun jälkeen tullu..
Onhan joku täällä Föörumillakin puhellut, että penkissä NS. Tehoputket ovat jopa tiputtaneet M5:sen Tehokäppyrää vakio putkeen verrattuna.
Alkup. M5 on täyttänyt aikansa melu- ja saastenormit. Mikäli suurempi meteli sallitaan ja vaikkapa katti poistetaan, on varmasti mahdollista nostaa tehoja. Työmäärään ja kustannuksiin nähden tehonnousu jää varmastikin pieneksi. Mikäli oma putki on rikki tms, niin silloinhan homma on kannattavampi.
Halvimmat hevoset löytyvät varmastikin ilmasuuttimien poistosta pakosarjoista.
E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport
Eräs vannoutunut harrastaja sai vanhemman mallin E34 M5 putkien ensimmäistä vaimenninta edeltävien putkien pituuksien ja vaimennintilavuuden kanssa leikkimällä tehon nousemaan 315-330 hp. Tehoalueen muutoksesta ei ole tietoa.
Halvimmat hevoset löytyvät varmastikin ilmasuuttimien poistosta pakosarjoista.
Originally posted by -Tapi
Eräs vannoutunut harrastaja sai vanhemman mallin E34 M5 putkien ensimmäistä vaimenninta edeltävien putkien pituuksien ja vaimennintilavuuden kanssa leikkimällä tehon nousemaan 315-330 hp.
Onkos tuossa ilmasuuttimien poistossa mitään erityistä huomioitavaa?
Usein halvin on "worth every penny" eli täysin turha. Onko havaintoa (siis faktaa) muutoksen vaikutuksesta?
Olisikohan jotain reittiä pitkin saatavilla tietoa käytetyistä mitoituksen perusteista tältä toiselta vannoutuneelta harrastajalta?
Comment