Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruutilaatikkoa 530D:hen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Ruutilaatikkoa 530D:hen?

    Elikkäs millaisia viritysbokseja porukalla on vanhemmassa 184hv 3.0dieselissä? Miten on pelanneet/olisiko jollakulla jopa ihan mustaa valkoisella paljonko on lisänneet tehoa ja vääntöä?

    Minulla on ollut jo 2vuotta tarkoitus ohjelmoida auto Harisella, mutta eipä ole täältä Lapista ollu etelään asiaa ja nyt tilanne on se, että auto on minulla varmaan vielä vuoden verran ja siksi kyselenkin nyt noita bokseja, koska se olisi sitten helpompi ottaa pois kun hävittää auton.
    Ohjelmointi kuitenkin maksaisi sen 700€ ja jäisi sitten autoon, jota ei enää kovin kauaa ole aikomusta pitää :think
    Last edited by Jube; 06-12-2008, 20:53.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by Jube View Post
    Elikkäs millaisia viritysbokseja porukalla on vanhemmassa 184hv 3.0dieselissä? Miten on pelanneet/olisiko jollakulla jopa ihan mustaa valkoisella paljonko on lisänneet tehoa ja vääntöä?

    Minulla on ollut jo 2vuotta tarkoitus ohjelmoida auto Harisella, mutta eipä ole täältä Lapista ollu etelään asiaa ja nyt tilanne on se, että auto on minulla varmaan vielä vuoden verran ja siksi kyselenkin nyt noita bokseja, koska se olisi sitten helpompi ottaa pois kun hävittää auton.
    Ohjelmointi kuitenkin maksaisi sen 700€ ja jäisi sitten autoon, jota ei enää kovin kauaa ole aikomusta pitää :think

    www.speedkit.de


    -omassa autossa tuollainen ja toimii. Tuo ihan kivasti vetoja lisää ja onpa vielä kaiken lisäksi "SÄÄDETTÄVÄ".
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      Otappa suunnaksi oulu ja http://www.powerflash.fi/. Tekee karalan kanssa yhteistyötä, itse kävin laitattamassa ohjelman eikä oo päivääkään kaduttanut. hinta alle 500€ Tuos olis lappu, http://s51.photobucket.com/albums/f3...t=BMW_530d.jpg

      Kaikki tuli mitä luvattiin!
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #4
        Kieltämättä lappu näyttää eteenkin väännön suhteen hyvältä, mutta tosiaan se ohjelma sitten menee edelleen ilman auton matkassa :think

        Täytynee miettiä asiaa... Tuohan nyt ei hirmu kauka olisi
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1637

          #5
          Originally posted by casino View Post
          www.speedkit.de


          -omassa autossa tuollainen ja toimii. Tuo ihan kivasti vetoja lisää ja onpa vielä kaiken lisäksi "SÄÄDETTÄVÄ".
          Missä se säätöpotikka on?

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            #6
            Älä lähde noiden boksien kanssa pelaamaan, säätöön vaan suosiolla. Alkuperäiseksi voi aina palauttaa.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by MarttiKK View Post
              Missä se säätöpotikka on?

              Boksin kun avaat toisesta päästään niin sieltä löytyy "jumpperit" mistä voi lisätä tai vähentää boksin lisäämää tehoa.

              Boksin sisällä on piirilevy, useita "mikropiirejä" ja muita elektroniikka komponentteja.

              Ainakin omassa autossani vedot lisääntyivät todella huomattavasti. Savutusarvo esim. katsastuksessa oli 0,26 boksin kanssa.
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                #8
                Originally posted by r.w. View Post
                Älä lähde noiden boksien kanssa pelaamaan, säätöön vaan suosiolla. Alkuperäiseksi voi aina palauttaa.
                Tiedän toki, että ohjelmointi on paras vaihtoehto ja vakioksikkin voi palauttaa, mutta se 500-700€ jää kuitenkin sille tielle.
                Voihan se tietty olla, että ajaa vakiona tuon ~vuoden ja softaa sitten seuraavan auton heti kun ostaa :think
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Ei se kyl hukkaan mene se raha minkä laittaa ohjelmointiin. just testailin töistä tullessa muutaman vedon 80-120km/h 4.7s, alun perin jotain 6-7s. ja todellinen(tankkaamalla mitattu/laskettu) kulutus on ollu 7l/100km REILULLA kaasulla. Ei muuta ku Oulun reissu, ei tarvi edes jonottaa, yleensä pääsee samana päivänä, ja samalla saa EGR.n ohjelmalla pois. Nuo poksit tahtoo nostaa rail-painetta vaik olis 2 miljoonaa mikropiiriä sisällä, ja se ei tuo rail-pumppu siitä niin tykkää, uus ~1500€
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4621
                    • Lahti.

                    #10
                    Originally posted by jsr85 View Post
                    Ei se kyl hukkaan mene se raha minkä laittaa ohjelmointiin. just testailin töistä tullessa muutaman vedon 80-120km/h 4.7s, alun perin jotain 6-7s. ja todellinen(tankkaamalla mitattu/laskettu) kulutus on ollu 7l/100km REILULLA kaasulla. Ei muuta ku Oulun reissu, ei tarvi edes jonottaa, yleensä pääsee samana päivänä, ja samalla saa EGR.n ohjelmalla pois. Nuo poksit tahtoo nostaa rail-painetta vaik olis 2 miljoonaa mikropiiriä sisällä, ja se ei tuo rail-pumppu siitä niin tykkää, uus ~1500€
                    Ja mitä luulet että ohjelmointi tekee...alentaa poltoainepainetta?

                    Mutta periaatteessa olet oikeassa, ohjelmointi on kattavampi menetelmä, mutta boksi on hintalaatusuhteessa aika lyömätön, ja en ole koskaan kuullutkaan että pummpu olis mennyt rikki boksin toiminasta, ainakaan meikäläisten. ( OT:jos kyse olis esim PSA autoista niin sitten kyllä, menää suuttimet ovat aika kehnoja). Eihän se nosteta kun on tarvetta ( vähän niin kuin ahdin siinä mielessä) ja riippuen boksin softasta niin ne jopa laskee painetta vakion verrattuna maantienajossa.

                    ...miten kauan muuten luulet että laatikko kestää 500nm.....same difference.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #11
                      Originally posted by EPDM View Post
                      Ja mitä luulet että ohjelmointi tekee...alentaa poltoainepainetta?

                      ...miten kauan muuten luulet että laatikko kestää 500nm.....same difference.
                      No en mä mitään luule, oon sen verran lukenu tuota livedataa ettei oo vakiosta noussu rail-paine. Nousu nopeutta on säädettu et nostaa maksimiin nopeammin kuin vakiona.

                      Ja jos tää toinen oli minulle tarkoitettu nii en hetkeäkään epäile ettei mulla manuaali kestäis tuota +500nm that's it!

                      -Janne
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #12
                        Originally posted by jsr85 View Post
                        Ja jos tää toinen oli minulle tarkoitettu nii en hetkeäkään epäile ettei mulla manuaali kestäis tuota +500nm that's it!
                        Manuaali on täälläkin auto, mutta 302tkm ajettu ja varmaan alkup. kytkin, että sehän se saattaa nöyrtyä väännön edessä :think
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1375
                          • Oulainen

                          #13
                          Manuaalissahan tuo kytkin-vp yhdistelmä on se sulake. Ei mulla ainakaan jurise eikä luista yhtään ku paras veto on vasta +2000rpm (ajettu 210tkm), en tosin oo edes yrittänyt väännättää kaasupohjassa alle tuon. Ootko Jube poistanu sen CDV-venttiilin kykimestä? On huomattavasti mukavampi käyttönen kytkin tuon poiston jälkeen.

                          -Janne
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          • ruikki
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 585

                            #14
                            rovaniemellä ja oulussa on lähimmät digituningit joka päivittää noita ohjelmia.
                            E39 530d 135 kW (184 hp)
                            135 kW/184 hp 390 Nm 225 km/h
                            159 kW/220 hp 510 Nm 234 km/h 949,-
                            aika tyyris hinta mutta kannaattaa kysyä jos tekevät halvemmalla. joskus ollu tarjous 500 euroa auto kuin auto.
                            Digituning Chip - Digituning Serial - Digituning Unit - Chiptuning
                            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              #15
                              Auton edellinen omistaja lupasi toimittaa minulle lastun, joka autossa on ollut ennenkin (hänen aikana siis) paikallaan jos hän vain löytää sen, elikkä kokeilen siispä ensiksi sitä

                              En ole poistanut kytkimestä mitään venttiiliä :think
                              Missäs tuollainen venttiili ja mitä se tekee?
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎