Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruutilaatikkoa 530D:hen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viksa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 137
    • Jyväskylä

    #16
    joo o kytkin ja vauhtipyörä tosiaan sulake..

    kytkintä ja asetelmaa sais kyllä parempaa, mut suomesta ei viel mistään tullu parempaa vauhtipyörää vastaan.

    vauhtipyörän ainut valmistaja minun tietoon on alkuperäinen LUK ja hintaa reippa 600e

    eli kytkin+vauhtipyörä 900e. Itse vaihtaneena, ei kyllä huvittais joka vuosi vaihdella. lastutus halut hiukan tippui remontin myötä
    ALPINA D10
    Ex: e39 530D -98

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1637

      #17
      Se on kyllä hassu juttu kun AC Schnitzer tekee virityksensä nimenomaan bokseilla. Jos autoon tulee softapäivitys (joka vuosi tällä päivitystahdilla), niin viriohjelmahan pyyhkiytyy. Tätä ongelmaa ei ole boksissa.

      Samaa mieltä siitä, että yleensä boksi toimii railpainetta kohottaen, eikä se osaa huomioida sitä että alakierrosväännöt kasvaa liikaa. Se syö vaihteistoa.

      Ellei joku sitten muuta osoita ja pelkät puheet ei riitä

      Comment

      • MakeJ
        BTCF Member
        • Jun 2005
        • 323
        • Hml

        #18
        Näitä "ruuti" bokseja tosiaan on monen hintaisia. Itse en kyllä uskaltais laittaa halvimpia bokseja, jotka tulevat kiinni ainostaan railin paineanturin väliin huijaamaan painetietoa moottorinohjaukselle. Tälläiset boksit eivät mitenkään pysty vaikuttamaan suoraan ahtopaineen ohjaukseen tai ruiskutusaikaan. Välillisesti vaikutusta saattaa olla jonkin verran.

        Paremmat boksit maksavat helposti enemmän kuin ohjelmointi. Esim AC Schnitzer:in boksi 530d:n maksaa varmasti uutena enemmän kuin 700€. Tällä summalla saa varmasti uutta ohjelmaa dynoajoineen. Ehdottomasti positiivinen juttu boksissa tosiaan on se, että sen voi ottaa pois ja myydä eteenpäin. Tosin saattaa olla auton myyminen helpompaa kun boksi on kiinni koeajolla
        E60 535dA LCI -07 M-sport
        E39 530dAT -99 "M-sport"

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #19
          .
          Kanada
          Last edited by tuikku; 18-12-2008, 16:07.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #20
            Originally posted by viksa View Post
            joo o kytkin ja vauhtipyörä tosiaan sulake..

            kytkintä ja asetelmaa sais kyllä parempaa, mut suomesta ei viel mistään tullu parempaa vauhtipyörää vastaan.

            vauhtipyörän ainut valmistaja minun tietoon on alkuperäinen LUK ja hintaa reippa 600e

            eli kytkin+vauhtipyörä 900e. Itse vaihtaneena, ei kyllä huvittais joka vuosi vaihdella. lastutus halut hiukan tippui remontin myötä
            Käykö m5 vp tuohon dieseliin? ajattelin vaan ku bongasin tuolta jenkeistä aika jytkyn m5 vauhtipyörän, hinta vaan jotenki eto ku oli muistaakseni jotai 3000$.

            Täällä foorumilla jollain oli tuo ACS boksi mut oli luovuttanut ku oli savunnu aika reilusti, eli ei kai se oikeen kunnollisesti oo sekään tehty.

            -Janne
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #21
              Originally posted by ruikki View Post
              rovaniemellä ja oulussa on lähimmät digituningit joka päivittää noita ohjelmia.
              E39 530d 135 kW (184 hp)
              135 kW/184 hp 390 Nm 225 km/h
              159 kW/220 hp 510 Nm 234 km/h 949,-
              aika tyyris hinta mutta kannaattaa kysyä jos tekevät halvemmalla. joskus ollu tarjous 500 euroa auto kuin auto.
              www.digituning.com
              Digituning/voimaa.com on vaan käsittääkseni sellaisia puljuja et ne laittavat ns. "valmis ohjelman" sisään eivätkä tee/kysy mitään toivomuksia asiakkaalta ohjelman suhteen, eli joko se on hyvä tai ei oo.

              ps. eikä näistä oo muutenkaan häävejä kokemuksia.
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • janihannula
                BTCF Member
                • Jun 2006
                • 740
                • https://t.me/pump_upp

                #22
                mulla on todella hyviä kokemuksia digituningista. Sai sanoa toiveita syötön/ahtopaineen puolesta, ja minkä kierrosalueen kohdalta lähdetään syöttämään täysiä. Ite määräsin syötöt kaakkoon 2500rmp:n jälkeen kytkimen ja vauhtipyörän takia. Tehot ja väännöt näkee allekirjoituksesta. Auto kävi Kososen penkissä pirttikylässä. Niin ja koko lysti maksoi 550.

                Originally posted by jsr85 View Post
                Digituning/voimaa.com on vaan käsittääkseni sellaisia puljuja et ne laittavat ns. "valmis ohjelman" sisään eivätkä tee/kysy mitään toivomuksia asiakkaalta ohjelman suhteen, eli joko se on hyvä tai ei oo.

                ps. eikä näistä oo muutenkaan häävejä kokemuksia.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #23
                  Originally posted by janihannula View Post
                  mulla on todella hyviä kokemuksia digituningista. Sai sanoa toiveita syötön/ahtopaineen puolesta, ja minkä kierrosalueen kohdalta lähdetään syöttämään täysiä. Ite määräsin syötöt kaakkoon 2500rmp:n jälkeen kytkimen ja vauhtipyörän takia. Tehot ja väännöt näkee allekirjoituksesta. Auto kävi Kososen penkissä pirttikylässä. Niin ja koko lysti maksoi 550.
                  Eihän siin oo mitään järkeä ottaa peltejä kokonaan auki, savuttaa eikä saavuteta mitään hyötyä. Onhan se osuvampaa tietenkin tuohon kotisivun nimeen yhdistettynä:S
                  Jaajaa, kaveri laitatti tämän toisen firman softan eikä saanut valita mitään.. tyyliin joko tai... eikä ollu tydyväinen.
                  Last edited by jsr85; 09-12-2008, 00:01.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • zJark
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 740
                    • Ylöjärvi

                    #24
                    OT Mutta jos joku on vaihtanu kiisseliinsä vauhtiksen niin voisin ottaa vastaan yhden täristävän/kolistavan rinkulan.
                    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #25
                      Mikähän olis järkevin + suht käyttöystävällisin kytkin e46 330d:hen verrattuna vakioon. Kuitenki sellanen, että kestäs enemmän vääntöä ku vakio, muttei mitään jäykkää ON-OFF kytkintä.

                      2.massavauhtipyörää tuskin kannattanee mennä vaihtamaan muuta ku uuteen samanlaiseen sitte lastutuksen yhteydessä.
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by jsr85 View Post
                        Eihän siin oo mitään järkeä ottaa peltejä kokonaan auki, savuttaa eikä saavuteta mitään hyötyä
                        Kyllä voi sanoa että janihannula on jotain hyötyä saanut suhteessa "sijoitettuun" rahaan jos pelkästään noita arvoja katsoo.
                        e61 535d

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4621
                          • Lahti.

                          #27
                          Jospa kerroisin mitä ulkopuolisen boksien ja ohjelmoinnin erot ovat CR (common rail) näkökulmasta ( eli VAG PD toimii täysin eri tavalla). ns. pähkinä kuoressa.

                          Eli paineanturilla on 3 napaa. -, + ja signaali. - signaali leikataan pois
                          Eli boksi siis saa ecun orkis signaali ja muuttaa sen salaman nopeasti asetetun softan mukaisesti ja lähettää sen takaisin ecu ( engine controll unit= moottorin ohjainyksikköön). Jos se vaihe kutsutaan "huijaukseen" niin olkoon. Ecu sitten nostaa poltoaine paine, ruiskun ajoitus ja ahtimen paine muokatun signaalin mukaisesti. Meidän boksin voidaan vielä säätää asteikolla 0-9 miten voimakaasti muokataan se takasin menevä signaali ecuun.

                          Ohjelmoinissa sitten (kun muokataan se ecun oma ohjelma) voidaan vielä vaikuttaa erikseen nimenomaan ruiskun ajoitukseen ja ahtimen paineen. Eli on vapaampi tehdä muutostyötä myös asiakkaan toivon mukaisesti.

                          Tää oli siis asia pähkinäkuoressa...
                          Last edited by EPDM; 09-12-2008, 12:21.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            #28
                            Itsehän olen aivan tyytyväinen Turbotec toimintaan setä kysyy "mitä halutaan autosta ulos?" "noo sen verran ettei se hirveesti savuta ja kytkin+vp kestää sen" "ok, 230hv 505nm" "ok, kiitos mitä maksaa?" "noo oot vanha asiakas niin 400e" *zhi zhing* koko hommalle hintaa 450e(sisältäen matkakulut + penkityksen)

                            Kiitos ja kumarrus ja vieläpä löytyy takuu että menee päästötestistä läpi en ole vielä samankaltasta "ruutilaatikkoa" löytänyt.. normaalisti noilla softa boxeilla +500e hintaa..
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1375
                              • Oulainen

                              #29
                              Originally posted by jms-btcf View Post
                              Kyllä voi sanoa että janihannula on jotain hyötyä saanut suhteessa "sijoitettuun" rahaan jos pelkästään noita arvoja katsoo.
                              Et tainnut huomata lausetta "Eihän siin oo mitään järkeä ottaa peltejä KOKONAAN auki, savuttaa eikä saavuteta mitään hyötyä". Myönnän et olis voinu ehkä hieman paremmin muotoilla lauseen mut eiköhän tuostakin saa selvää et on aivan turhaa antaa polttoainetta enemmän ku kone ehtii polttamaan, savukone tulee eikä liiku sen kummemmin ku semmoinen joka on säädetty aivan savutusrajalle mut ei kuitenkaan oo kaikkia otettu irti.

                              ...niin sekavaa tekstiä...

                              -Janne
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              • jsr85
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 1375
                                • Oulainen

                                #30
                                .....
                                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎