M30 öljynsuodattimen jalka ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostSopimisen voi kokeilla itse mutta toimiiko öljynkierto oikein, sitä kai tark ?
Juurikin sitä meinasin että toimiiko öljynkierto oikein tuolla ylemmällä jalalla, kun molemmat noista jaloista sopii minun mielestä tuohon lohkoon. Elikkä kumpi tuohon nyt kuuluu??
Comment
-
Minulla on omassa m30 lohkossa kiinni samanlainen kuin tuo ylempi jalka. Ei vielä tähän mennessä ole kiinnileikannut...
Comment
-
-
-
-
Sulla on vanhanmallinen lohko. Ja siihen kuuluu toi ensimmäinen suodatinjalka. Eli suodatin patruuna on alaspäin. Itsellä oli kyllä kiinni onnistuneesti uudenmallinenkin suodatinjalka.. Eli patruuna ylöspäin.
Muistelisin Mazan tutkineen sillon että uuteen (e34/32) lohkoon ei käy tuo vanhanmallinen suodatin jalka.. Ei tee paineita järjestelmään.E34 530d -94 M-Sport
Comment
-
Kiitos paljon. Eikun asentamaan.Originally posted by Rolli View PostSulla on vanhanmallinen lohko. Ja siihen kuuluu toi ensimmäinen suodatinjalka. Eli suodatin patruuna on alaspäin. Itsellä oli kyllä kiinni onnistuneesti uudenmallinenkin suodatinjalka.. Eli patruuna ylöspäin.
Muistelisin Mazan tutkineen sillon että uuteen (e34/32) lohkoon ei käy tuo vanhanmallinen suodatin jalka.. Ei tee paineita järjestelmään.
Comment
-
Uudemmassa lohkossa on ylimääräinen reikä joka johtaa suoraan öljypohjaan, sen tarkoituksena on saada suodatinjalka tyhjennettyä öljystä kun kannen kiinnityspulttia avataan (kanava aukeaa kun pultin pää ei tuki sitä). Vanhemman mallin jalassa tuota aluetta ei ole eroteltu ollenkaan, jolloin suodatinjalalta menee muistaakseni 8mm reikä suoraan öljypohjaan. Yllättäen ei siis paineet nouse, mutta homman voi korjata tukkimalla tuon reiän jos haluaa tai joutuu vanhan mallin jalkaa käyttämään.Originally posted by Rolli View PostMuistelisin Mazan tutkineen sillon että uuteen (e34/32) lohkoon ei käy tuo vanhanmallinen suodatin jalka.. Ei tee paineita järjestelmään.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment