Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venttiilivarren kumit vai mikä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SKarttunen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 57
    • Imatra

    Venttiilivarren kumit vai mikä?

    Joo, elikkäs öljyä täytyy lisätä n. 1500 km välein, eli paljon menee siis... Kuulemma bemussa ois 200 tkm jo lähellä venttiilivarren kumien vaihto!? Paljonko maksaa homma (siis noin)? Vai voiko vikaa etsiä muualta? Joskus tiputtaa öljytipan maahan, kun on seisonut pitkään, eli jostain myös tiputtaa öljyä pihalle, mutta kyllä se pakokaasu on aika öljysen hajuista, varsinkin kylmällä koneella...
    Nii, ja auto on siis E34 525 vm.89 ja kilometrejä vähän yli 200 tkm.
    Never say never...

    E34 525i -89
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    käytä kone ens ohivuotomittauksessa ni näät missä kunnossa kone on!
    nimittäin jos liikkeeseen viet noi vaihdatettavaksi ni ne tekee päivän vähintään hommia ku vaihtaa noi plus sitte kaikki uudet tiivisteet ni sitä voi laskea about 60€ tuntipalkalla kauan siinä menee jos tekee turhaa työtä...
    mitäs öljyä oot käyttäny?takuu kilometrit?

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Koneistaja kertoi että ohjurien kautta menevää öljyä estää ohjurinkumi 10% ja itse ohjuri 90%

      Eli ainakin pakopuolen ohjurit on vaihto/putkitus kunnossa
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • SKarttunen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 57
        • Imatra

        #4
        En muista varmasti mitä öljyä ne laittoi öljyhuollossa siihen, mutta taisi olla mobilin synteettiset öljyt...
        Siis pakopuolen ohjurit paskana!? Mitäs toi remppa maksaa? :shock:
        Niin, jos on venttiilivarren kumit paskana, niin autoliike ei ota kantaa kun on kulutusosa, mutta jos enemmän löytyy probleemia, niin sitten voidaan kuulemma neuvotella... :(
        Kukas noita mittauksia yleensä tekee?
        Never say never...

        E34 525i -89

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          No esimerkki kansityöstä.
          Kansi vietiin purettuna koneistamoon
          12kpl ohureita putkitettiin. Seetit porattiin 1mm isommaksi. Ajettiin seetit ja venttiilit. Kannesta siivu pois. pientä muotoilua kanaville. 250€
          Siihen lisää sitten työt jos et itse irrota ja kasaa kantta+vielä yläpään tiivisteet.

          Mutta varmista ettei vika ole jossain muualla.
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #6
            ohivuotomittauksia tekee lähes jokainen autokorjaamo ja esim autotohtori...

            se on pieni hinta käydä mittauttamassa ku että alkaa tekee turhaan yläpään remppaa ku vika onkin alakerrassa!

            Comment

            • SKarttunen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 57
              • Imatra

              #7
              ?

              Kävin tuossa ruokkiksella kahdella autokorjaamolla ja siellä diagnosoitiin/ehdotettiin seuraavia:
              Venttiilivarren kumit loppu, männänrenkaat jumissa.
              Männänrenkaat saatetaan saada koneen huuhtelulla toimimaan, kustannus noin 50 euroa. Venttiilivarren kumien vaihto n.500 euroa, koska samalla pitää vaihtaa nokkahihna ja kiristin.
              Pakopuolella ei kuulemma voi olla noilla kilometreillä vikaa. ?!
              Jos männänrenkaat loppu ja pytyt kulunu sen seurauksena, olisi edessä porautus ja uudet männät, joka maksaa persettä vaille hevosen!?
              Ei ainakaan vielä suositellut ohivirtausmittauksia, koska sillä ei kuulemma kyseisiin ongelmiin saada vastausta!?
              Never say never...

              E34 525i -89

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                #8
                ohivuotomittauksella saadaan nimenomaan selville missä kunnossa alakerta on! ja tuskin tarttee alkaa mitää sylintereitä poraamaan ja mäntiä sentään ostamaan...

                tohon ongelmaan voi auttaa ihan joku forten motorflush jolla saatetaan saada noi öljyrenkaat puhtaiksi...jos ei muu auta ni sitte rengastaa männät uudelleen!

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  #9
                  Re: ?

                  Originally posted by SKarttunen
                  Kävin tuossa ruokkiksella kahdella autokorjaamolla ja siellä diagnosoitiin/ehdotettiin seuraavia:
                  Venttiilivarren kumit loppu, männänrenkaat jumissa.
                  Männänrenkaat saatetaan saada koneen huuhtelulla toimimaan, kustannus noin 50 euroa. Venttiilivarren kumien vaihto n.500 euroa, koska samalla pitää vaihtaa nokkahihna ja kiristin.
                  Pakopuolella ei kuulemma voi olla noilla kilometreillä vikaa. ?!
                  Jos männänrenkaat loppu ja pytyt kulunu sen seurauksena, olisi edessä porautus ja uudet männät, joka maksaa persettä vaille hevosen!?
                  Ei ainakaan vielä suositellut ohivirtausmittauksia, koska sillä ei kuulemma kyseisiin ongelmiin saada vastausta!?
                  Kallista teettää vierailla! :shock:

                  Itseltä meni aikaa venttiilivarren kumien vaihtoon noin 5 tuntia kaikkiaan. Kustannuksia tulee jonkun verran alle 100€ (kannenpultit ja yläpään tiivistesarja) Tietysti samalla vois vaitaa jakopään hihnan ja kiristimen noin 50€... :wink:
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • Cee.Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 354
                    • Twilight zone

                    #10
                    Ei se nyt ole mikään ihme jos m20:stä padasta on pako-ohjurit loppu noilla kilometreillä, ei ne pronssiohjurit vaan oikeen kestä pakopuolella.
                    Lohko taasen kestää ajoa aivan helvetisti ja hoonausjäljet säilyy pitkään.
                    Tosin männänrenkaat saattaa olla jumissa tai loppu mut se selviää just ohivuotomittauksella
                    With jap crap, life sucks and then you die

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      #11
                      saa ne ohjurin kumit vaihdettua kanttairroittamattakin.. kuten tässä tän ja eilisen päivän aikana vaihdettiin 750n kiukaaseen.. ja jos niihen pelkkä ventiilikopan tiiviste on 60€ x 2 ei kestä perse ostaa yläpääntiivistesarjaa..
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by fraatti
                        saa ne ohjurin kumit vaihdettua kanttairroittamattakin.. kuten tässä tän ja eilisen päivän aikana vaihdettiin 750n kiukaaseen.. ja jos niihen pelkkä ventiilikopan tiiviste on 60€ x 2 ei kestä perse ostaa yläpääntiivistesarjaa..
                        En mä ainakaan lähtis vaihtaa tohon m20 mosaan kumeja kansi paikallaan. Pelkkä nokan ja keinujen purkaminen on tuskaa.

                        Ja tommosesta lähtee kansi suht nopeesti irti.
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • SKarttunen
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 57
                          • Imatra

                          #13
                          Originally posted by Esko
                          ohivuotomittauksella saadaan nimenomaan selville missä kunnossa alakerta on! ja tuskin tarttee alkaa mitää sylintereitä poraamaan ja mäntiä sentään ostamaan...

                          tohon ongelmaan voi auttaa ihan joku forten motorflush jolla saatetaan saada noi öljyrenkaat puhtaiksi...jos ei muu auta ni sitte rengastaa männät uudelleen!
                          Toivotaan, että ei tarvitse mäntiä vaihdella jne, tai en ainakaan itse ala, koska auto on vasta ostettu ja silloin se lähtee kyllä takaisin autoliikkeeseen... 3 kuukauttahan on aikaa purkaa kauppa.

                          Niin, nyt koitetaan juuri ekana tuota motorflush käsittelyä ja sitten säädetään venat, kun nekin tuntui olevan hiukka sekaisin... Sen jälkeen tutkitaan lisää ja sitten hutkitaan... :roll:
                          Never say never...

                          E34 525i -89

                          Comment

                          • bmw 530ia-78
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 81
                            • tampere

                            #14
                            mul on sellasia kokemuksia öljyistä. et kun kakkos autossa oli käytetty ns.bilteman öljyä.oli vuotoa nokasta. ja kun vaihdoin mobiliin niin tiputus lakkas. juttelin yhen öljy myyjän kans ni se sano et mobil 1:ssä on on sellasia tiivisteitä pehmentäviä aine osia. eli kantsii ostaa kunnon öljyä, ei tarvi ei tehdä kansi remppaa. ja suodattimien kans.. kannattaa laittaa sellanen suodatin missä on se läppä. eli ei pääse öljyt valuun takasin öljy pohjaan. kun laitat auto käymään ni öljyn paine valo palaa vähemmän aikaa. ja kone säästyy.(nokat yms...)

                            Comment

                            • nemesis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 617
                              • kymenlaakso

                              #15
                              Originally posted by Esko
                              ohivuotomittauksia tekee lähes jokainen autokorjaamo ja esim autotohtori...

                              se on pieni hinta käydä mittauttamassa ku että alkaa tekee turhaan yläpään remppaa ku vika onkin alakerrassa!
                              joo, niin minäkin luullin kun kyselin jyväskylästä moista operaatiota, täällä vaan ei kennelläkään ole enään noin "sankavitun" aikaisia laitteita perkele, ei edes hiomo kantasella joka on yksi kylän harvinaisista koneistamoista...
                              E30 kesä-autona

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎