523ia vm:96 ei vedä ja vaihteisto sekoilee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _koukku_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 44

    523ia vm:96 ei vedä ja vaihteisto sekoilee!

    elikkäs lähdin liikenteeseen ja ihmettelin heti aluksi että kuulostaapas koneen ääni eriltä kuin ennen, kaupungissa olevinaan toimi normaalisti mutta moottoritielle päästyäni huomasin että ei ota kierroksia kunnolla, 145km matkaa kotiin tässä vaiheessa. jonkun ajan päästä ei kiertänyt enää sitäkään vähää mitä alkumatkasta ja meno oli takkusta, automaatti heitteli vaihteita miten sattuu välillä ei millään isompaa vaihdetta ja noin 3000rpm oli maksimit mitä kone kierti.. sitte meni hermo ja autopalvelu vakuutuksen turvin hinurilla kotiin ja auto korjaamon pihaan kotikylään. varoitusvalot eivät vilkkuneet, lämmöt oli normaalit ja mitää kilinää/kolinaa eli mekaanista vikaa ei kuulunut. Hyvin alko munkin joululoma koulusta prkl

    elikkäs ilmeisesti moottoripuolella vikaa...?

    vaikka kuitenkin vaihteistokin sekoili voisko se johtua koneeseen tulleesta viasta..?

    oisko joillain ideaa mikä vois olla vikana?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #2
    Asentotunnistimet kettuilee enemmän automaattilaatikossa. Eli vikakoodinlukuun ja veikkaan että jompikumpi koneen asentotunnistimesta sökö.
    Nokan taikka kammen.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • kovaluu1
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 299
      • seinäjoki

      #3
      ÄÄni kans kampuran asento tunnistimelle. Vika koodin lukuun ja laita vian syy tänne myös sitten.

      Comment

      • _koukku_
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 44

        #4
        voi että ku oiskin noin pieni vika, että selviäis anturin vaihdolla. nyt joulu viikolla luetaan vika koodeja, ilmottelen sitte heti ku saan faktaa.

        Comment

        • _koukku_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 44

          #5
          katalysaattori on autostani rikki ja tukkinut pakoputkea, josta korjaamo miehen mukaan johtuu ettei auto oikein tahdo vetää, kuulostaa kyllä järkevältä .. maanantaina pitäs olla uus katti alla, saas nähä tuleeko sen vaihdolla pelkästään kuntoon..

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8094
            • Willähde

            #6
            Onko luettu vikakoodeja ollenkaan? Onko tämä tuomio jonkun liikkeen antama? olitko itse mukana toteamassa vikaa?
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              #7
              Originally posted by _koukku_ View Post
              katalysaattori on autostani rikki ja tukkinut pakoputkea, josta korjaamo miehen mukaan johtuu ettei auto oikein tahdo vetää, kuulostaa kyllä järkevältä .. maanantaina pitäs olla uus katti alla, saas nähä tuleeko sen vaihdolla pelkästään kuntoon..

              Nehän halvan vian "löysi". Oikeasti siellä on joku asentoanturi rikki mutta rahastetaan vähän samalla.

              edit. pitikö vedättäessä sellaista ihme rallattavaa ääntä tulipellin kohdalta pohjasta? Katti saattaa pitää tollasta ääntä jos sisukset irti.
              Retard Member

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8094
                • Willähde

                #8
                Originally posted by herja View Post
                Nehän halvan vian "löysi". Oikeasti siellä on joku asentoanturi rikki mutta rahastetaan vähän samalla.

                edit. pitikö vedättäessä sellaista ihme rallattavaa ääntä tulipellin kohdalta pohjasta? Katti saattaa pitää tollasta ääntä jos sisukset irti.
                Samaa mietin itsekkin että koitetaankohan tässä koijata apinaa..:think
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • turbopuusti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 826
                  • Helsinki

                  #9
                  melkein offtopic mutta,

                  Minäkin olin pudota tuolilta kun kuulin mikä vika tutun renöö meganessa oli loppujen lopuksi. Oli meinaan ihan sama vika. Ei ottanu yli 3500 kierrosta ja jos yritit väkisin polkea ni rupes kuulumaan niin julmettu ääni koneesta että tuntu että räjähtää koko perkeleen auto atomeihin. Veti ihan ok ykkösvaihteella 2500 kierrokseen jonka jälkeen sama mikä vaihde mikä nopeus niin oli saatanan tukkosta menoa. Huiput ehkä siinä 110 paikkeilla. Vika oli katalysaattorissa

                  ps. ei ehkä kuitenkaan katti aiheuttanut tuota sinun laatikon sekoilua joten sulla ei varmaan vika ole siellä
                  Last edited by turbopuusti; 27-12-2008, 05:45.
                  e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                  Comment

                  • 0101769
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 68
                    • hyvinkää

                    #10
                    kuulostaa

                    ihan oikealta diagnoosilta tuo katin hajoaminen, on ollut ennenkin vastaavia 523:ssa näissä kun on keraaminen katalysaattori joka on suhteellisen herkästi hajoavaa mallia verrattuna 528 metallisiin tuplakatteihin jotka ovat lähes ikuisia.

                    Kampiakselin asentotunnistin aiheuttaa yleensä sammumisia etenkin tyhjäkäynniltä/ nykimistä / huonoa vetoa alakierroksilla. Näin ainakin kun omasta meni.

                    Laatikossa tuskin mitään vikaa on.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by 0101769 View Post
                      ihan oikealta diagnoosilta tuo katin hajoaminen, on ollut ennenkin vastaavia 523:ssa näissä kun on keraaminen katalysaattori joka on suhteellisen herkästi hajoavaa mallia verrattuna 528 metallisiin tuplakatteihin jotka ovat lähes ikuisia.

                      Kampiakselin asentotunnistin aiheuttaa yleensä sammumisia etenkin tyhjäkäynniltä/ nykimistä / huonoa vetoa alakierroksilla. Näin ainakin kun omasta meni.

                      Laatikossa tuskin mitään vikaa on.
                      M52TU moottoreihin tuli "ikuiset" tuplakatit 9/98 myös 523i:hin, eli myös tätä vanhemmissa 528:ssa on näitä "elementtinsä luovuttavia"/hajoavia katteja.

                      Comment

                      • _koukku_
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 44

                        #12
                        auto kunnossa

                        vihdoinkin sain autoni taas alle, vähä meinas nuo pyhäpäivät sotkea varaosatoimituksia. elikkäs katti oli rikki, se vaihdettiin uuteen ja auto pelaa nyt hienosti, vika koodit luettiin ja niitä ei ollut. vanhaa kattia kun pyörittelin niin jotain irtonaista siellä sisällä pyöri, ja se tukki pakoputken. tomvotaan että motonet katti toimii, maksoi 400e, alkuperäinen ois maksanu 1500e, suolanen hinta.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by _koukku_ View Post
                          tomvotaan että motonet katti toimii, maksoi 400e, alkuperäinen ois maksanu 1500e, suolanen hinta.
                          400€

                          Eikös niitä saa satasellakin?

                          Comment

                          • 0101769
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 68
                            • hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            M52TU moottoreihin tuli "ikuiset" tuplakatit 9/98 myös 523i:hin, eli myös tätä vanhemmissa 528:ssa on näitä "elementtinsä luovuttavia"/hajoavia katteja.
                            Noissa uudemmissa TU koneissa on katit pakosarjan yhteydessä? Kun taas tässä oli kyse vanhemman mallin koneesta joissa nimenomaan m52b25 on yhdellä auton alla sijaitsevalla katilla ja m52b28 kahdella. Näistä yleisemmin ollut ongelmia juuri tuossa yhdellä katilla olevissa autoissa ainakin täälläpäin.

                            Comment

                            • jamoc8
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 277
                              • Oulu

                              #15
                              520i saapi, mutta tähän ei kuulemma mahdu yleismalliset halvat katit. Tähän tulee kahdella putkella pakosarjasta asti toi katti..


                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              400€

                              Eikös niitä saa satasellakin?
                              ---- Bee äm dapl juu ----

                              Comment

                              Working...
                              X