Announcement

Collapse
No announcement yet.

s38b38 vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    #16
    No niin vauhtipyörässä ei riitä vara sorvata s38 kytkimelle....tehtiin sovite paineasetelman ja vauhtipyörän väliin...laatikko kiinni ja pyöritetään kampiakselin päästä ja jumissa on
    No http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=23&fg=15 osasta nro. 1 pätkä pois, ottaa kytkinlevyyn.
    Seuraavaksi jatkettiinkin työsylinterin tappia. Nyt toimii kunhan saa ilmattua kytkimen. Eli ei todellakaan bolt on homma, jos olisin tiennyt olisi jäänyt tekemättä.
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Siis hetkinen, työsylinterin tappia piti jatkaa mutta paineasetelma ei mahdu kytkinkoppaan ja levy ottaa kiinni haarukan ohjuriin? Onpa omituinen yhdistelmä. Et sattunut ottamaan yhtään kuvaa tuosta vauhtipyörästä, melkoisen omituisen yhdistelmän ongelmia sisältää.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jii.veivo
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 564
        • Haapavesi

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Siis hetkinen, työsylinterin tappia piti jatkaa mutta paineasetelma ei mahdu kytkinkoppaan ja levy ottaa kiinni haarukan ohjuriin? Onpa omituinen yhdistelmä. Et sattunut ottamaan yhtään kuvaa tuosta vauhtipyörästä, melkoisen omituisen yhdistelmän ongelmia sisältää.
        Niin siis se asetelma joka otti kiinni kytkinkoppaan oli sachs 765 loppuinen ja se hylättiin kun ei viitsinyt alkaa laatikkoa rälläköimään.
        Nyt paikallaan s38b38 vakioasetelma ja joku jousitettu 240mm levy en ole varma että mistä autosta levy on. Tähän pakettiin piti jatkaa työsylinterin tappia.
        Ja nyt alkaa menemään sormi suuhun, kytkin toimii kylmänä hyvin, mutta kun ajelee n.30min ja painaa kytkimen pohjaan ei mene vaihteet päälle, kun jättää poljinta jonkun verran lattiasta ylös ni vaihteet menee päälle.
        Itse en oikein usko että työsylinterintappi olisi liian pitkä koska toimii kuiteskin kylmänä.
        e38 750ial
        Husaberg 650 fs -05
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Olisko yhteensopivuusongelmaa sen jousitetun keskiön ja asetelman välillä nyt kun on pitempi tappi työsylinterissä? B38 vakiokytkin on kuitenkin jousittamaton ja siten paljon ohuempi.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jii.veivo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 564
            • Haapavesi

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Olisko yhteensopivuusongelmaa sen jousitetun keskiön ja asetelman välillä nyt kun on pitempi tappi työsylinterissä? B38 vakiokytkin on kuitenkin jousittamaton ja siten paljon ohuempi.
            Niin meinaatko että asetelman käpälät ottaa levyn keskiöön kiinni kun kytkin painetaan pohjaan?
            Ajattelin kokeilla huomenna vielä eri mittaisia tappeja, jos ei kummene niillä voisikohan työsylinterissä olla jotai häikkää.
            e38 750ial
            Husaberg 650 fs -05
            http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              Originally posted by jii.veivo View Post
              Pitäisi olla, vauhtipyörä alunperin lähtöisin virtalalta ja ollut hetken paikallaan eräässä e39 525 dieselissä.
              Toi "lähtöisin virtalalta" kertoo kyllä jo kaiken.
              Se on varmaan suurin syy sopivuus ongelmiin.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by jannmann View Post
                Toi "lähtöisin virtalalta" kertoo kyllä jo kaiken.
                Se on varmaan suurin syy sopivuus ongelmiin.
                Et jaksanut lukea koko ketjua? Edellisellä sivulla löytyi jo syy ja syyllinen starttikehän sopimattomuuteen.
                E24 635csi

                Comment

                • jii.veivo
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 564
                  • Haapavesi

                  #23
                  No nyt toimii ja paljon mukavampi ajaa kuin kaksoismassalla.
                  e38 750ial
                  Husaberg 650 fs -05
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                  Comment

                  • Joni*
                    BTCF Member
                    • Nov 2005
                    • 192
                    • Vaasa

                    #24
                    Originally posted by jii.veivo View Post
                    No nyt toimii ja paljon mukavampi ajaa kuin kaksoismassalla.
                    Millä lailla eroaa?

                    Itsellä alkanut hieman täristää moottorijarrutuksessa tietyillä kierroksilla. Olisikohan kaksoismassa tiensä päässä?
                    Onko tuohon nyt mitään bolt-on kovaa vauhtipyörää olemassa?
                    Z3 Roadster 2.8 -00

                    Comment

                    • jii.veivo
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 564
                      • Haapavesi

                      #25
                      Originally posted by Jonnyboy View Post
                      Millä lailla eroaa?

                      Itsellä alkanut hieman täristää moottorijarrutuksessa tietyillä kierroksilla. Olisikohan kaksoismassa tiensä päässä?
                      Onko tuohon nyt mitään bolt-on kovaa vauhtipyörää olemassa?
                      Tuo ei ainakaan ole bolt, varmaan s38b36 vauhtipyörä kävis suoraan?
                      Auto on nyt kierrosherkempi ja käy tasaisemmin. Vääntöön tolla ei ollut MITÄÄN merkitystä. Ainoa vika on että tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla laatikosta kuulu pieni kolina.
                      Last edited by jii.veivo; 11-01-2009, 12:59. Reason: kirijotus virhe
                      e38 750ial
                      Husaberg 650 fs -05
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                      Comment

                      • jii.veivo
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 564
                        • Haapavesi

                        #26
                        Noniin eli nyt alkoi kytkin luistamaan ja pitäisi miettiä muita vaihtoehtoja,
                        eli onko m30 kova vauhtipyörä sama kuin s38b36:ssa.:think
                        e38 750ial
                        Husaberg 650 fs -05
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Ei se luistaminen vauhtipyörän vika ole, ettei vain tullut sorvattua asetelman esijännitystä vääräksi?

                          Kyllä nuokin vauhtikset suoraan sopii, mutta sulla oli sen verran härö paketti sisältäen virtalan sorvailut ja ties mitä että...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • jii.veivo
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 564
                            • Haapavesi

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Ei se luistaminen vauhtipyörän vika ole, ettei vain tullut sorvattua asetelman esijännitystä vääräksi?

                            Kyllä nuokin vauhtikset suoraan sopii, mutta sulla oli sen verran härö paketti sisältäen virtalan sorvailut ja ties mitä että...
                            Niin oli, mutta ei tuohon b38 vakio paikalle saa kunnon asetelmaa kun ottaa laatikkoon kiinni.
                            Eli m30 kova vauhtipyörä tulee samalle paikalle kuin s38b36 pyörä? Olisi vaan sopivasti tiedossa m30 pyörä ja hyllyssä valmiina sachs 765 asetelma.:think
                            e38 750ial
                            Husaberg 650 fs -05
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                            Comment

                            • Doni
                              Moderator
                              • Sep 2004
                              • 2842
                              • Kyrsälä

                              #29
                              Kytkinremontin aika. Autona E36M3 S50B30, 5-vaihteisella laatikolla. Samalla on tarkoitus vaihtaa vauhtipyörä hieman alkuperäistä kevyemmäksi.

                              Ajatus on seuraava:
                              - S50B30 tai M50 hammaskehä
                              - S38B36 kovavauhtipyörä
                              - Sachs 765 asetelma
                              - kytkinlevyä ei ole vielä päätetty

                              Otetaan hammaskehä alkuperäisesta vauhtipyörästä tai tallissa lojuvasta M50 vauhtipyörästä. S50B30 ja M50 hammaskehä on tietääkseni samat.

                              S50B30/M50 hammaskehä sovitetaan S38B36 vauhtipyörään. S38B36 vauhtipyörän halkasijasta joutuu sorvaamaan noin millin pois.

                              Tyrmätäänkö ajatus heti? Onko muita helppoja vaihtoehtoja vauhtipyöräksi? Kovia S38B36 vauhtipyöriä ei ihan jokaisessa puussa kasva.
                              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Zjarkin vauhtis?

                                Meinaatko että S38 on eri starttikehän sisähalkaisija kun M30, M50 ja S50 on kuitenkin samoja?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎